Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 7092
Fredrik: Jeg tipper de filmene du har sett på youtube er fra den gamle software versjonen. Den var veldig laggy, men den nye er mye bedre, så da er hero en bedre telefon en iphone
Sitat av naxoz Vis innlegg
Fredrik: Jeg tipper de filmene du har sett på youtube er fra den gamle software versjonen. Den var veldig laggy, men den nye er mye bedre, så da er hero en bedre telefon en iphone
Vis hele sitatet...
Har sett de samme som ham ville jeg tro, sett mange av dem.

Så konklusjonen er at Hero er vinneren? :P

Men som jeg spurte om: Butikker som har dem begge til visning? :
Man kan uansett ikke sammeligne en billig plastikktelefon til 200 kr mot en iPhone eller Htc.

Det er forskjeller, ellers ville ikke prisen vært mangedoblet.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Men som jeg spurte om: Butikker som har dem begge til visning? :
Vis hele sitatet...
Jeg vet i hvertfall Telehuset i Bergen har begge telefonene til testing..sjekk Telehuset i Bærum hvis du har muligheten, sikkert mye av samme utvalget
Hero er jo like dyr / dyrere enn iPhone 3GS da...
Vil variere litt utifra hvilket abm man skal ha (aka forbruket man har)

Husker ikke i farten helt hva 3GS + oppsigelse kostet, men var ikke så langt unna det Hero koster uten noe som helst.
Men om man finner et godt nok abm hos noen av aktørene som tilbyr 3GS, så vil uansett 3GS være billigere... Forbruk har stortsett alt å si på hva som er billigst.


Selv er jeg en stor anti Apple person... Men har utrolig nok kjøpt meg 3GS siden den tilbyr alt jeg trenger, og er i et marked som er mye mer utviklet og igang, iforhold til Hero.
iTunes overlever man med, selv om det ikke er optimalt. Hadde det vært opp til meg, så hadde jeg droppet iTunes lett.

Grett nok, 3GS kunne hatt litt bedre menyer o.l i enkelte tilfeller.. blir fort mye fram og tilbake og slikt.... (tilbake knappen kunne f.eks vært nederst istedet for øverst..)
Så, optimal iforhold til mitt bruk og mine vaner, er ikke 3GS når det kommer til menysystemet.
"home" knappen kunne f.eks fungert som en tilbake knapp, og om man holder den inne litt lengere, så havner man i menyen igjen (på samme måte som det er på SE telefonene). Men det er generelt bare bagateller man vil venne seg til etterhvert...

Alt i alt er 3GS en super mobil, som er stor (min SE k550i føles sinnsykt liten iforhold) men på samme måten har den en grei størrelse og er lommevennlig...
Hero er litt mindre, og har den knekken som gjør den god å bruke, men samtidig litt mindre lommevennlig.


Det eksisterer nok ingen direkte fasit på hvilken telefon som er best..
Ytelse ligger de relativt likt nå for tiden, og de er generelt veldig lik på mange måter.
Så her må man nesten sette opp en liste med pos og cons, iforhold til hva man selv trenger og vil ha av telefonen.

0 knapper?
widget?
frihet?
stort app marked?
batteri?
internett?
epost?
kjøre 10 program samtidig?

Jah, listen kan være evig... Det er opp til brukeren..
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hero er jo like dyr / dyrere enn iPhone 3GS da...
Vil variere litt utifra hvilket abm man skal ha (aka forbruket man har)

Husker ikke i farten helt hva 3GS + oppsigelse kostet, men var ikke så langt unna det Hero koster uten noe som helst.
Men om man finner et godt nok abm hos noen av aktørene som tilbyr 3GS, så vil uansett 3GS være billigere... Forbruk har stortsett alt å si på hva som er billigst.


Selv er jeg en stor anti Apple person... Men har utrolig nok kjøpt meg 3GS siden den tilbyr alt jeg trenger, og er i et marked som er mye mer utviklet og igang, iforhold til Hero.
iTunes overlever man med, selv om det ikke er optimalt. Hadde det vært opp til meg, så hadde jeg droppet iTunes lett.

Grett nok, 3GS kunne hatt litt bedre menyer o.l i enkelte tilfeller.. blir fort mye fram og tilbake og slikt.... (tilbake knappen kunne f.eks vært nederst istedet for øverst..)
Så, optimal iforhold til mitt bruk og mine vaner, er ikke 3GS når det kommer til menysystemet.
"home" knappen kunne f.eks fungert som en tilbake knapp, og om man holder den inne litt lengere, så havner man i menyen igjen (på samme måte som det er på SE telefonene). Men det er generelt bare bagateller man vil venne seg til etterhvert...

Alt i alt er 3GS en super mobil, som er stor (min SE k550i føles sinnsykt liten iforhold) men på samme måten har den en grei størrelse og er lommevennlig...
Hero er litt mindre, og har den knekken som gjør den god å bruke, men samtidig litt mindre lommevennlig.


Det eksisterer nok ingen direkte fasit på hvilken telefon som er best..
Ytelse ligger de relativt likt nå for tiden, og de er generelt veldig lik på mange måter.
Så her må man nesten sette opp en liste med pos og cons, iforhold til hva man selv trenger og vil ha av telefonen.

0 knapper?[COLOR="Red"] Nei[/COLOR]
widget? Ja
frihet? Mere enn Iphone
stort app marked? Ja
batteri? Bedre enn Iphone
internett? Ja
epost? Ja
kjøre 10 program samtidig? [COLOR="Red"]nei [/COLOR]

Jah, listen kan være evig... Det er opp til brukeren..
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener,

Men som du ser i quoten din har jeg satt opp det Hero har i forhold.

Men om det skulle være en smakssak ville jeg gått for Hero, fordi så sabla mange har 3GS, og det er Apple ( Jeg har vært Veeeeldig åpen mot Apple når jeg har tenkt disse mot hverandre..)
Sist endret av Jazzin; 17. september 2009 kl. 08:03.
At batteriet på Hero er bedre enn på iphone er bullshit. Igjen, jeg har hatt begge. Var råklar for å bli Androidfanboi, men ble altså såpass skuffet at jeg byttet. Hero er lett den nest beste av den typen mobiler. Det skal jeg gå med på

Browseren, og zoomingen er det som skuffet mest. Samt videoavspilling.
Sist endret av cezar; 17. september 2009 kl. 09:49.
Alle som selger iPhone 3GS skal ha "live device" i butikken sin. HTC kommer med "live devices" i nesten alle telekiosken og telebutikken i løpet av denne og neste måned.
Sitat av Deezire Vis innlegg
iPhone skrur seg av i god tid før den egentlig er tom for strøm. Det er en grunn til at de syncer alt opp mot iTunes, går den tom for strøm må alt innhold inn igjen. Og da mener jeg fysisk tom for strøm. Det er ikke et stort problem, men Apple har ofret litt for å oppnå høyere hastighet på minnet.
Vis hele sitatet...
Vås. Alt innhold ligger trygt lagret i Flash-minnet.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Alle som selger iPhone 3GS skal ha "live device" i butikken sin. HTC kommer med "live devices" i nesten alle telekiosken og telebutikken i løpet av denne og neste måned.
Vis hele sitatet...
Ok, takk
Sitat av Deezire Vis innlegg
Alt som du har beskrevet der gjør jo HTC Hero også, bare med bedre batteritid. Så til det har du kastet bort 4 - 11 000 kr på en telefon hvor du for all fremtid er låst til Apple sine produkter. Vær så god. :-)
Vis hele sitatet...
Dette visste jeg ikke Har ikke testet Heroen, så kan derfor ikke bedømme den. Er iallefall fornøyd med iPhone til nå, så angrer jo ikke, selv om det kan hende Hero er bedre (?). Jeg betalte 2300,- for min tlf. Abbo er på 55 i mnd+mobilt bredbånd på 399,-. Så kan ikke se at det er allverdens forskjell prismessig, spesielt når jeg trenger internett 24/7 uten maksnedlasting.

Skulle gjerne visst litt mer om hvordan Heroen er innen aksjer, grafer osv. Noen som kan utfylle litt? Hvordan ser det ut med den browserlaggen som var i Hero (husker å ha sett dette på youtube)? Jeg liker at ting "fungerer", eller at det flyter raskt.

Sist endret av Icewave; 17. september 2009 kl. 15:51.
på slutten av denne videoen (http://www.youtube.com/watch?v=aaFH0vI2w1A) kan du hvertfall se hvordan grafer og stocks er litt.. ellers så er jo hero ganske fancy på den måten at du trenger ikke gå inn på facebook, twitter oll. for å kunne se oppdateringer/events/bursdager og whatnot.. hero laster det ned for deg slik at du har en oversikt.. du trenger heller ikke å måtte ha et mail-program som ser ut som "pre-war" for å se igjennom mail.. du kan bare switche gjennom en ganske fancy oversikt (ref. videoene som ble lagt ut link til tidligere i tråden). vil si hero ser bedre ut på kommunikasjon og multi-tasking virker det som hero er overlegen på.
Jada. Da har jeg bestemt meg. Blir Hero. Skal gi rapport om noen dager

Må bare legge inn et godt ord for Elkjøp. En selger der fant fra sin egen Hero så jeg kunne leke emd den siden de ikke hadde den på utstilling :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av cezar Vis innlegg
Hadde iphone 1g i to år. Mistet den i sjøen. Kjøpte Hero. Hadde den i to uker. Ble skuffet. Bestilt 3GS. Cant wait.

Dere som sier at Hero er en bedre telefon enn iphone tar rett og slett feil. Har som sagt hatt begge, og mener iphone udiskutabelt er den beste. Dette er faktisk ikke en smaksak. Det kan med nød diskuteres på et prinsipielt nivå.

Android kommer seg nok etterhvert, men det tar tid. Og ja, er klar over Heroens multitasking. Det holder ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg følte at jeg bare måtte dedikere en liten del av posten min til dette fantastiske skribleriet. Gratulerer, denne lander glatt på min top 10 liste av mest usaklige, anti-open minded og fargede utsagnene i min tid på nFF!

OT:
Jeg er i samme bås som trådstarter, etter at min Nokia N97 gikk lei av alt vannet den hadde fått i seg. Det var forøvrig en fantastisk telefon, som jeg mener er blitt litt satt i skyggen av disse touch -og bare touch telefonene. Personlig foretrekker jeg taster å skrive på, og har enda ikke falt for fristelsen med å kjøpe ett av disse moderne lommefenomenene. Likevel var jeg sterkt inne på Hero, men gav meg når jeg så prislappen.

Iphone har aldri vært aktuell i mine øyne, da jeg blir låst. Jeg bruker ikke iTunes, og kunne aldri tenke meg å gå tilbake til det heller. Et lite mantra jeg plukket opp fra en reklame en gang i tiden er "Isn't it great when thing just... work?" er passende her. Jeg vil at ting skal fungere sammen, da jeg ikke bruker noen Apple-produkter er dette uaktuelt. Jeg vil for eksempel koble opp telefonen min til bærbaren via Bluetooth og surfe i vei, og dette gjorde min N95 med to klikk på telefonen. Det gjør meg fornøyd, og at iTunes vil synce og legge til/slette til på telefonen min uansett hvilken maskin jeg kobler til er helt tafatt, og et fint eksempel på at ting ikke fungerer slik jeg gjerne ser at det skulle.

For all del, Iphone skal ha skryt for det ripefrie glasset (så lenge det ikke knuser) og AppStore, som er den eneste fordelen med telefonen som vekker min interesse. Du kaster jo bort et par hundrelapper i året på ting som er gøy i en time, men still. Likevel er det for mange drawbacks i mine øyne til at den blir aktuell.

Godt å se at du valgte Hero, tipper du blir storfornøyd! Håper dere har et lykkelig ekteskap sammen, til døden skiller dere ad.
Vet jeg kommer inn sent her, men Hero er bedre enn iPhone, men jeg fraråder allikevel folk å kjøpe Hero. Hvorfor?

Svar:
http://i17.photobucket.com/albums/b65/NyoR/22092009029.jpg

http://i17.photobucket.com/albums/b65/NyoR/22092009025.jpg

Velger å påstå at begrunnelsen ikke trenger mer begrunnelse.
Sitat av MannY Vis innlegg
Godt å se at du valgte Hero, tipper du blir storfornøyd! Håper dere har et lykkelig ekteskap sammen, til døden skiller dere ad.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg er faktisk ALT for fornøyd :P Kommer til å kjøpe om igjen om jeg skulle være uheldig og miste den i bakken elelr no :P

Elsker den bokstavelig talt!


Må si at og sammenligne Iphone mot Hero blir mye som Mac mot PC. Hvor jeg står fast på mitt at PC komemr ALLTID til å vinne..Dette gjelder Hero også.

Jaja, konklusjon:



Lurer du på hvilken telefon du skal skaffe deg????

-Et rent, vakkert ord.-


___Hero___



-Jazzin

Edit:
@ lambador, jeg tør påstå du er en idiot.. :P No offence!
Sist endret av Jazzin; 28. september 2009 kl. 01:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
iPhone 3GS er den krafrigste telefonen da med sin ARM cortex A8 CPU og en PowerVR SGX GPU og 256 MB RAM.
Sist endret av TheWaveable; 28. september 2009 kl. 02:21.
Sitat av audioxbox Vis innlegg
iPhone 3GS er den krafrigste telefonen da med sin ARM cortex A8 CPU og en PowerVR SGX GPU og 256 MB RAM.
Vis hele sitatet...
FEIL!

Eller, om du kjører mot Hero, ja.. Men det har rett og slett så lite og si at Hero fortsatt eier 3GS...

Meen, til poenget. Den nye til HTC, Leo, har helt syyyyke specs. Om det er det man er ute etter da..
Sist endret av Jazzin; 28. september 2009 kl. 12:36.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
lambador, jeg tør påstå du er en idiot.. :P No offence!
Vis hele sitatet...
Så fiendtlig du var da, pusekatt. Har du noen begrunnelse da eller?
Er det noen som finner en test av HTC Hero etter oppgraderingen av Android? har lyst til å se litt på hvordan den er i forhold.
Sitat av Deezire Vis innlegg
iPhone skrur seg av i god tid før den egentlig er tom for strøm. Det er en grunn til at de syncer alt opp mot iTunes, går den tom for strøm må alt innhold inn igjen. Og da mener jeg fysisk tom for strøm. Det er ikke et stort problem, men Apple har ofret litt for å oppnå høyere hastighet på minnet.
Vis hele sitatet...
Kan du komme med en referanse? Det høres ut som totalt bullshit, ettersom iPhone bruker flash-minne, som er samme teknologien som i andre minnekort. Jeg kan ikke se noen teknisk grunn til at dette skulle skje, og det står ingen ting om det på wikipedia.

Er det noe, f.eks. instillinger, som bare lagres i DRAM? Da ville jo dette skje.. men det gir jo ikke mye mening.

Sitat av Jazzin Vis innlegg
Må si at og sammenligne Iphone mot Hero blir mye som Mac mot PC. Hvor jeg står fast på mitt at PC komemr ALLTID til å vinne..Dette gjelder Hero også.
Vis hele sitatet...
Vel, Mac har jo allerede vunnet i high-end markedet (http://www.betanews.com/joewilcox/ar...NPD/1248313624) og har fortsatt stor vekst. PC/Windows kommer nok alltid til å vinne på de 3000kr-maskinene som kommer bundla med adware og trialware. På forbruker-markedet generelt sett ligger nok fortsatt PC godt over Mac, men hvis du sammenlikner Apple med de individuelle leverandørene på PC (Dell, HP, Acer, etc.) så ligger Apple veldig sterkt ann. Business-markedet vil nok eies av Windows i lang tid framover, men Apple kommer nok til å gjøre et sterkt inntog der og nå som de har Exchange-støtte.

Noe useriøst innlegg egentlig. Jeg må si at det har vært mye mer relevante argumenter for iPhone her i tråden.

Personlig skulle jeg sett at iPhone ble mer åpen, som mange andre. Men jeg ser ikke at Apple skal klare å holde den så lukket over tid. Får håpe jeg har rett.
Sist endret av Skyfex; 28. september 2009 kl. 13:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde Hero i 2 uker. Blei så skuffa at jeg bytta den inn i 3GS. Har nå endelig fått den, og den er som en drøm i forhold!

Og si at Hero eier Iphone er så drøyt bullshit. Bortsett fra multitaskingen taper den på alle punkter. Tror egentlig alle vet det innerst inne.
Sist endret av cezar; 29. september 2009 kl. 22:49.
Sitat av cezar Vis innlegg
Og si at Hero eier Iphone er så drøyt bullshit. Bortsett fra multitaskingen taper den på alle punkter. Tror egentlig alle vet det innerst inne.
Vis hele sitatet...
Som sagt tidligere, avhenger det helt av bruksområde. Flott at du har funnet telefonen for deg. Jeg finner personlig iPhone totalt ubrukelig, men det betyr ikke at den er elendig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av lambador Vis innlegg
Som sagt tidligere, avhenger det helt av bruksområde. Flott at du har funnet telefonen for deg. Jeg finner personlig iPhone totalt ubrukelig, men det betyr ikke at den er elendig.
Vis hele sitatet...
Hvordan bruksområde passer Hero/Iphone til da?