Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 7263
Merkelig at folk velger å ikke tro på gode tilbud. Men det var noen som skrev noe om at onecall skulle begynne med minstefakturering, men de hadde selvfølgelig ikke noen pålitelig kilde å vise til. Hvis de gjør det så bytter jeg til neste leverandør som er "gratis". Jeg har abonnement hos både onecall og mtu og har 200ogbjarne gratis minutter og smser hver måned. Gratis mobiltelefon med andre ord.
Sitat av bo1e
Merkelig at folk velger å ikke tro på gode tilbud. Men det var noen som skrev noe om at onecall skulle begynne med minstefakturering, men de hadde selvfølgelig ikke noen pålitelig kilde å vise til. Hvis de gjør det så bytter jeg til neste leverandør som er "gratis". Jeg har abonnement hos både onecall og mtu og har 200ogbjarne gratis minutter og smser hver måned. Gratis mobiltelefon med andre ord.
Vis hele sitatet...
Jeg trur ikke de begynner med noen minstepris, da de vil miste mange kunder. OneCall har nesten alltid vært gratis, hvertfall for meg. Jeg pleier å få en regning på ca. 20 kr. i måneden. Og ja, jeg nullstiller SMS-telleren og minutt-telleren på mobilen min hver måned for ikke å overstige 120 minutter og 90 SMS-grensen.
Sist endret av stian3108; 11. mai 2008 kl. 23:26.
Er det noen måte å finne ut hvor mange minutter du har ringt, å hvor mange sms'er du har sendt? Noe lignende som youngtalk har?

Har lett litt rundt, men har ikke funnet noen svar på dette...
effen: Dette kan vel mer eller mindre _alle_ mobiltelefoner nå tildags?
Ta en titt under SMS instillinger, og noe instillinger for anrop etc.. Skal være der en plass
beklager min dumhet :P
lol, ikke noe problem
Det er kanskje noen mobil abonnement som kan dette, men det er jeg ikke kjent med.
Så jeg vil nok tro at det enkleste er å bare kikke på mobilen din
Sitat av jonarnev
*host* Avtalegiro *host*
Vis hele sitatet...
Generelt sett liker jeg å fysisk betale mine regninger selv. Avtalegiro har jeg ikke sansen for siden den trekker automatisk og uten bekreftelse, dessuten påløper jo det disse fakturagebyrene. Det ideelle hadde vært eFaktura, Get f. eks. dropper fakturagebyret om man benytter seg av eFaktura.

Mine "tidsoverskridelser" er ikke så graverende, jeg husker å betale februarfakturaen når marsfakturaen kommer
Wolfenheart - Kunde hos OneCall siden februar 2007

Nå orker eg ikke å lese igjennom alle postene, så muligens det eg skriver har allerede blitt skrevet. I så fall, så beklager eg.

OneCall KAN være gratis å bruke såfremt du holder deg innen 120 ringeminutter og 90 sms. Dette gjelder KUN i Norge selvsagt og ikke eventuell 1881 osv. Bruker du internet på mobilen vil dette koste deg 5,- pr mb som blir lastet ned.

Bruker du eventuelt mobilsvar så koster dette deg 20,- i mnd som oppgitt på nettsiden.
Bruker du mms koster dette deg selvsagt også noe, og pr dags dato er denne prisen 1.98,-

Har du bestillt papirfaktura så koster dette deg også noe, men er usikker på beløpet.

For å gå over til noe annet.

Viss du tenker at du bruker f.eks. 100 minutter ene måneden og at du dermed skal ha 140 neste så er dette feil, det er 120 minutter pr måned, enkelt og greit.

Edit:
Effen - du kan eventuelt gå å sjekke fakturaene dine, der står det kor mange minutter og meldinger du har brukt. Du kan sjekke på nett kor mye du har brukt pr dags dato ( i alle fall viss du regner litt selv)

Edit2: og nei, du må selvsagt ikke betale de for de resterende 20 minuttene viss du bruker mobilen mindre enn det som du får gratis...

Edit3: Har forøvrig 2 OneCall abbonomenter eg. Skaffet meg ipea før de ble kjøpt opp av OneCall så fikk beholde den og. Vurdere og om eg skal se om eg kan skaffe meg MTU og. Gratis mobil FTW!
Sist endret av Wolfenheart; 13. mai 2008 kl. 13:07.
Sitat av Chubby
Generelt sett liker jeg å fysisk betale mine regninger selv. Avtalegiro har jeg ikke sansen for siden den trekker automatisk og uten bekreftelse, dessuten påløper jo det disse fakturagebyrene. Det ideelle hadde vært eFaktura, Get f. eks. dropper fakturagebyret om man benytter seg av eFaktura.

Mine "tidsoverskridelser" er ikke så graverende, jeg husker å betale februarfakturaen når marsfakturaen kommer
Vis hele sitatet...
Jeg har hvertfall et valg i nettbanken hvor jeg kan motta varsel om Avtalegiro. Kan også sette et maksbeløp på hvor mye som kan trekkes, å da jeg nesten aldri ligger over 100 kr på hver regning med Onecall fungerer Avtelegiro ypperlig.

Mine "tidsoverskridelser" er nok litt verre, når jeg først har glemt en regning så har jeg glemt den. Syns da det er kjekt at regningen betaler seg selv
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!

Jeg har nå hatt OneCall en god stund og er utmerket fornøyd med det hittil. Gikk fra 500kr per regning til underkant av 100kr.

Som de fleste vet få rman gratis 120minutter og 90sms og betaler for hva nå enn det var som kommer FORBI dette. Dvs. man betaler for 1minutt om man ringer 121minutter.

Det jeg nå har reagert på er en mail jeg har mottatt fra OneCall vedrørende endringer i prisene deres. Det dem skriver er som følgende:

ONE CALL ENDRER PRISEN PÅ MOBIL FAKTURA
I henhold til våre avtalevilkår informerer vi herved om at følgende endring for One Call Mobil Faktura trer i kraft fra 1. oktober 2008.

For vårt mest populære abonnement Mobil Faktura har vi besluttet å sette ned ringeprisen pr minutt fra 80 øre til 65 øre og sms-prisen fra 42 øre til 40 øre. Disse prisene gjelder for forbruk ut over de 120 ringeminuttene og 90 sms-ene som våre Faktura-kunder får gratis hver måned. Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene. Uansett fortsetter One Call Mobil Faktura å være blant de aller gunstigste mobilabonnementene – og dersom du ringer mye og ønsker enda lavere ringepriser, bør du ta en kikk på One Call Mobil Aktiv. Les mer på www.onecall.no/prisendring

Endringene innføres 1. oktober 2008 for eksisterende kunder, og umiddelbart for nye kunder.
Vis hele sitatet...

Vil dette nå bety at OneCall har gått bort fra hele konseptet deres og alle kunder må nå begynne å betale uansett hvor mange minutter dem ringer for?

Jeg oppfatter det slik at jeg må betale oppstartsavgift på ALLE telefonsamtaler inkludert de 120minuttene, noe som fort kan bli rimelig dyrt om jeg kun vil si hei og hade til en venn.


Hvordan reagerer dere på dette?
Sist endret av avispapir; 31. august 2008 kl. 15:35.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Avispapir: Korleis i alle dager greide du å unngå å sjå denne tråden? Ta prat om endringa der.
Beklager slashdot, jeg søkte meg fram og fant den tråden som virket best. La ikke merke til dato.
Jeg oppfatter det likt som deg, og OneCall mister mye av det det er kjent for ved å legge til oppstartsavgift imo.
Men det vil jo, i hvertfall for meg, lønne seg uansett, selvom det som sagt ble litt mindre sjarmerende nå.

Men hvordan er det med fakturaer? Har nettopp bestilt OneCall, men ikke fått det enda.. Er det slik at hvis jeg ringer 2 samtaler på en måned (59 øre x2), får jeg regning på 1 kr og 18 øre da?

edit: litt sent ute der
Sist endret av kjetilbm; 31. august 2008 kl. 16:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Byttet til MTU nå like etter at onecalkl snek på seg en oppstartsavift. Har hørt mye dritt om mtu, men jeg gir dem en sjanse. hvis jeg får problemer og det ikke lar seg ordne på flekken, sier jeg bare opp hele mannskiten
Jonnypuma, kamerat av meg var fornøyd med mtu, så jeg får aktivert mtu om 8 dager :P