Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1028
At jeg må ty til dette er grusomt! Etter to års kamp med sykdom er det virkelig helvete her! Ble satt på pinex forte mot smerter grunnet sykdom. Deretter nobligan depo. Noe jeg ikke tålte! Operert for to uker siden, og er endelig blitt bra! Men da dagen kom og jeg la bort tablettene ble jeg fryktelig syk! Fra å fungere helt normalt psykisk gikk jeg rett i kjelleren. Angst, fryktelig angst. En følelse av en totalt meningsløs tilværelse. Faktisk tanker om å ta livet mitt selv om det ikke er reelt. Også de fysiske.. maur i ben, grusomme magesmerter,
Frysetokter, osv osv! Forklarte legen min situasjonen og fikk beskjed om å trappe ned!! Jeg tåler ikke tablettene! Jeg ønsker å slutte i dag! Og jeg ba om catapresan mot abstinensene. Dette hadde ikke legen hørt om, og sa jeg bare måtte tåle dette, eller trappe ned. Jeg er i full stililig i en ganske høy posisjon. Hverken Ektemann, eller noen rundt meg vet om dette. Og sykemeldt kan jeg ikke bli! Jeg har nå tatt pinex for å utsette plagene. Hva gjør man? Prøvd alle kjerringråd uten hjelp. Hvordan kan legen nekte meg catapresan? Hilsen fortvilet
hm, det er iallefall ingen tvil om at catepresan hjelper på abstinenser, jeg ble satt på catepresan da jeg ble innlagt på avrusning i fjor, i ganske store doser som fort skulle trappes ned. Dette er vell egentlig medisin mot høyt blodtrykk? men får du ikke trappe ned på pinex forte?
Hvis du ikke tålte Nobligan, så be legen om å trappe deg ned med et annet opioid, som fesk_ skriver - Pinex forte. Man kan fortsatt fungere fint i hverdagen (jobb, familie) med det. Nobligan har SNRI-virkning også, så spørs om ikke det har noe å si for din følelse av meningsløshet og angst når du er uten? Uansett, det er opioid-delen av abstinensene som bærer mesteparten av ubehaget, så be legen om nedtrappingsplan, cold turkey er en stor og unødvendig stress for kroppen og psyke.
Dersom legen din nekter deg catapresan og ikke en gang vet hva det er, da ville jeg spandert på meg en time hos privat lege så fort som mulig! Noe hjelp må du ha!