Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 5967
Hei!

For noen måneder siden var jeg involvert i en utforkjøring som endte i en fjellvegg. Bilen ble totalvrak og jeg fikk mindre brudd og et par kutt i hodet.
Det resulterte også kraftig hoderystelse og totalt hukommelsestap fra før ulykken skjedde til jeg våknet på sykesengen.
Etter 3 dager var jeg oppe og gikk og etter 6 dager var jeg hjemme, men fortsatt ganske tåkete.

Det som hadde skjedd var at jeg har kjørt utfor og rett i en fjellvegg som ligger 8m fra senter linja, fartsgrensen er 80km/h.
Hva som skjedde har jeg ikke noen peiling på, eneste jeg husker å ha kjørt forbi en bil 1 minutt før det skjedde, de så ikke ulykken men annkom stedet litt etterpå.

Greia er nå at Politi distriktet vil ta fra meg lappen i 8 måneder og en bot på 7000kr.

De mener jeg har hatt for stor fart til å kunne klare svingen(Det skal GODT gjøres å ikke klare svingen).
Jeg brukte ikke setebeltet dum som jeg er. Jeg og mine representanter mener det ikke er mulig fordi det ville resultert i at jeg fløy gjennom frontruten (som er hel) og rett i fjellveggen og ville dødd momentant.
Svingen er slak og veldig sporete med flere hull.
De som jeg kjørte forbi (På en rett strekke) mener jeg har hatt høy hastighet men har ikke sett ulykken og har ikke noe form for erfaring å beregne hastighet mener de kom 3 minutter etter jeg kjørte forbi, vi har selv tatt tiden og det tar nøyaktig 1 minutt tatt med sikkerhetsmargin, da ville jeg jo kjørt i ??320km/h?!?!

I epikrisen står det at jeg har fløyet gjennom frontruten og ut av bilen, jeg og mine representanter mener det ikke går ann da frontruten på bilen er hel.

Jeg ble tatt inn til avhør etter uhellet idet jeg skulle å fornøye Pass til en planlagt ferie, Jeg var da på kraftige smertestillende. De beslagla også førerkorte og dum som jeg er nektet ikke jeg på det. Vi fikk heller ikke noe Skriv med meg etter endt avhør og vi fikk heller ikke noe Skriv på at det skulle beslaglegges av Juristen.

Dette resulterte i 2 uker med saken på vent før vi sendte inn en formell tilbakekallelse av samtykktet.
Etter det gikk det 3 uker uten at jeg hørte noe fra Politiet troppet jeg opp på kammeret uten å få førerkorte utlevert. Politijuristen hadde tatt ferie, og en annen Politijurist nektet å utlevere førerkortet, denne juristen var både påståelig og frekk og virket som han var hevet over oss vanlige dødelige og mente vi truet han da vi sa vi kom til å ta dette høyere opp.
Vi fikk ikke noe Skriv på hvorfor de ikke ville utlevere førerkortet.

Etter 9 uker bestemte vi oss for å sette en advokat på saken, så langt har han gjort forberedelser da vi skal inn til tingretten.
Jeg ble etterhvert ringt opp av den samme frekke Juristen og sa saken skulle opp i tingretten 3 timer før selve høringen. Heldigvis fikk jeg utsatt denne.

Idag tenkte jeg og en representant å ta bilde av bilen, så vi kjørte til Satans vegvesen å spurte å få se bilen.
De visste ikke hvor den var. Vi kjørte deretter og foretok en tidsmåling fra forbikjøringstedet til ulykkesstedet som resulterte i 1 minutt og ikke 3 minutt som oppgitt av vitner.
Deretter kjørte vi ned til kammeret fordi de på SVV mente at de visste, de kunne heller ikke si hvor bilen var, og vi har ikke fått eller motatt et Skriv på at bilen er beslaglagt.
Etter besøket på kammeret fikk jeg en tlfn fra Politiet som jeg pratet med at jeg ikke ville kunne få se bilen før i morgen da SVV var stengt, jeg sa vi allerede hadde vært ved SVV å spurt etter bilen men den var ikke å oppdrive, da visste ikke politimannen hvor den var og at de hadde lagt beslag på bilen men "Glemt" å skrive ut en formell begrunnelse.
Jeg ble bedd om å ringe i morgen.

Synes det er direkte frekt av politiet og resten av det offentlige å være så sløv å påståelig at de hopper over egne lovverk og unnskylder seg til fordel for seg og sin sak.
Sånn som jeg har opplevd det så har de herset og gjort som de selv ville med meg og mine representanter, det var ikke før vi satt advokaten på saken at det skjedde ting.
Nå har jeg vært uten førekort i 3 måneder og er drite lei av å bli herset med av politiet og resten av det offentlige.

Hva har dere som gidder å lese gjennom dette muppetshowet å si om saken?
-Rar på fulltid.
Sier bare en ting, MEDIA.
Første som slår meg er at de ikke har hjemmel i loven for å beslaglegge førerkortet ditt i 3 mnd, uten videre rettsordre. Slik jeg forstår det er ikke denne til stede.

Gleder meg til å høre hvordan det går i tingretten, for din side av saken høres høyst uprofesjonell ut.
Hei McLovin, Begrunnelse til at politiet skulle få beholde førerkortet kom etter 10 uker med siktelsen, lagt til grunne av uttalelsene til "Vitnene".

Har iallefall mistet helt tro på det offentlige retts systemet.

EDIT: Det jeg er redd for at forskikrings selskapet kommer til å bli skremt av dette å stille avkorting til premien min, men det er egentlig likegyldig da jeg har livet i gave på nytt.
Sist endret av Scopedlol; 1. august 2012 kl. 19:58.
Har et spørsmål som er litt OT. Hvordan tør du og kjøre uten belte? :O
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Har et spørsmål som er litt OT. Hvordan tør du og kjøre uten belte? :O
Vis hele sitatet...
Du vet nu gamernuub, når man er ung og vrang å tror man er tøffere enn toget evt. stressa så bruker man ikke belte i ny å ne.
Sitat av Scopedlol Vis innlegg
Du vet nu gamernuub, når man er ung og vrang å tror man er tøffere enn toget evt. stressa så bruker man ikke belte i ny å ne.
Vis hele sitatet...
da tror man ofte å at man er verdens beste sjåfør å det kan gå litt for fort å?
Ta det til media, blir rett og slett irritert når jeg leser slike ting.
Norge er ikke det beste landet å bo i..
Sitat av susiserken Vis innlegg
da tror man ofte å at man er verdens beste sjåfør å det kan gå litt for fort å?
Vis hele sitatet...
Vel, det har hendt ja, men ikke i dette tilfellet, hadde jeg hatt 90km/h å truffet i denne vinkelen hadde jeg vært stein død. :P

EDIT: men det tar jo selfølgelig ikke det offentlige hensyn til, de vil bare ha deg dømt.
Sist endret av Scopedlol; 1. august 2012 kl. 20:11.
Sykt at juristen oppfatter en eventuell rettssak som truing.

Sykt at de skal straffe deg etter å ha blitt skada i en ulykke.

Sykt om du taper rettsaken når de har rota bort bevisa.

Men sykeste er at du kaller deg dum som ikke brukte setebelte, hvem vet? ikke sant...
Sitat av Bekymret Mor Vis innlegg
Sykt at juristen oppfatter en eventuell rettssak som truing.

Sykt at de skal straffe deg etter å ha blitt skada i en ulykke.

Sykt om du taper rettsaken når de har rota bort bevisa.

Men sykeste er at du kaller deg dum som ikke brukte setebelte, hvem vet? ikke sant...
Vis hele sitatet...
Så viss jeg kjører av veien, tar med meg fire trær à 10.000,- i tillegg til fem meter autovern, før jeg treffer en fjellvegg som resulterer i skade mot kranium og kragebein med en prommille på 1,5 så skal ikke jeg straffes? Eller viss jeg kun kjørte som et svin? Realitets-sjekk.

Kan se for meg siktelsen, men det blir vel heller vanskelig å idømme en person den straffen uten bevis i saken. Dette skal vel ikke gå an i Norge idag.

Hvem vet hva? Hva vil du frem til? At det ikke var dumt å la være å bruke sikkerhetssele? Misforstå meg rett, ikke et skeivt ord mot TS før man får flere sider av saken, men jeg synes ærlig talt det var dumt av han å ikke bruke belte. Ser ikke ulempen med å bruke det, med mindre man lever i en macho rånekultur der man mister street cred av å bruke det.

Igjen; lykke til TS. Håper du holder oss oppdatert.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Så viss jeg kjører av veien, tar med meg fire trær à 10.000,- i tillegg til fem meter autovern, før jeg treffer en fjellvegg som resulterer i skade mot kranium og kragebein med en prommille på 1,5 så skal ikke jeg straffes? Eller viss jeg kun kjørte som et svin? Realitets-sjekk.

Kan se for meg siktelsen, men det blir vel heller vanskelig å idømme en person den straffen uten bevis i saken. Dette skal vel ikke gå an i Norge idag.

Hvem vet hva? Hva vil du frem til? At det ikke var dumt å la være å bruke sikkerhetssele? Misforstå meg rett, ikke et skeivt ord mot TS før man får flere sider av saken, men jeg synes ærlig talt det var dumt av han å ikke bruke belte. Ser ikke ulempen med å bruke det, med mindre man lever i en macho rånekultur der man mister street cred av å bruke det.

Igjen; lykke til TS. Håper du holder oss oppdatert.
Vis hele sitatet...
Helt enig McLovin, skal holde dere oppdatert, er ikke før i neste uke da.
Sitat av djrubber Vis innlegg
Sier bare en ting, MEDIA.
Vis hele sitatet...
Smart du. Hei VG, jeg er en dr*tt8unge som kjørte alt for fort og krajset i en fjellvegg. Nå vil ikke politiet gi tilbake lappen min. Kan dere ha dette på forsiden i morgen?

Sitat av Bekymret Mor Vis innlegg
Sykt at juristen oppfatter en eventuell rettssak som truing.

Sykt at de skal straffe deg etter å ha blitt skada i en ulykke.

Sykt om du taper rettsaken når de har rota bort bevisa.

Men sykeste er at du kaller deg dum som ikke brukte setebelte, hvem vet? ikke sant...
Vis hele sitatet...
Sykt å skrive et så gjennomtenkt innlegg. Lykke til videre i livet.
Må dessverre si at jeg er enig med Pledrik her.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Smart du. Hei VG, jeg er en dr*tt8unge som kjørte alt for fort og krajset i en fjellvegg. Nå vil ikke politiet gi tilbake lappen min. Kan dere ha dette på forsiden i morgen?



Sykt å skrive et så gjennomtenkt innlegg. Lykke til videre i livet.
Vis hele sitatet...
Ser at dette blir en typisk internet diskusjon, fartsovertredelse var ikke tilfellet.
Sitat av Scopedlol Vis innlegg
Ser at dette blir en typisk internet diskusjon, fartsovertredelse var ikke tilfellet.
Vis hele sitatet...
I så fall hadde du vel neppe most bilen i fjellveggen og holdt på å daue????
Sitat av 001 Vis innlegg
I så fall hadde du vel neppe most bilen i fjellveggen og holdt på å daue????
Vis hele sitatet...
Var ikke skrensespor der, tar 03 ish sec så sitter du i veggen står det noe på veien, så nei, var ikke fart, bilen er ikke så most heller. frontruta er jo hel hallo
Sitat av 001 Vis innlegg
I så fall hadde du vel neppe most bilen i fjellveggen og holdt på å daue????
Vis hele sitatet...
Hallo?!? Har du kjørt på norske veier før du eller? NEI, tenkte meg det...
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Hallo?!? Har du kjørt på norske veier før du eller? NEI, tenkte meg det...
Vis hele sitatet...
Har i hvertfall sett de norske fartsgrensene...
Utrolig hvor fort et topic kan forandre seg fra saklig til en diskusjon om Epeen.
Sånn som jeg ser det her, hvis du skal ha noen sak, så er det upåligeligheten til vitnene, og det faktum at politiet tar helt feil i sin påstand om at du flydde igjennom frontruta. Beviset er jo der, den er hel. Om du finner bilen igjen.....

Du har jo selv bevist at vitnene tok feil i avstandsbedømmelsen. Så du kan ikke ha kjørt så fort, eller hva poenget var. Vet bare at hvis vitnenes forklaring sier mot deg, så vet du at du kan bevise at den ikke er holdbar.

Èn ting er at du kjører uten belte, men jeg syns ikke det skal resultere i en så høy straff overhodet. Jeg håper du slåss hele veien, for det virker som du har en del gode holdepunkter her.

Hvis du har overholdt fartsgrensen, så er det kun en liten feil som kan ha forårsaket ulykken. Om den feilen skyldes teknisk på bilen, eller din egen (en liten uforsiktighet, det kan skje alle når som helst, vi er mennesker), det husker du ikke selv som du skriver .. pga hukommelsestap.

Det er veldig viktig at du ikke gir opp på noen av dine holdepunkter hele veien, for da finner politiet tvil der og da mister du rettskraften i dem.


Jeg håper også at du er helt ærlig her, og ikke er en halvkriminell gjøk som kjører som et svin hele tida, for da fortjener du det som skjedde, og ingen rettferdighet....
Sist endret av Taurean; 1. august 2012 kl. 21:36.
Her må du kjempe ts. Virker som du har en god sak.

Til alle andre i denne tråden er det liten vits å diskutere hvorvidt ts kjørte over fartsgrensen - det finnes ingen beviser for akkurat det. Ikke så mye som et skrensespor.

Det er heller ingen vits å henge seg opp i bilbelte. Ts har nok lært og polititet kan uansett ikke begrunne beslag av førerkort med bakgrunn i at det TROR ts ikke brukte bilbelte.

Tror nøkkelen for deg ts blir å forsøke å få advokaten til å lete etter saksfeil. Var grunnen til vedvarende beslag godt nok? Har politi eller jurister feilet på noen av tidsfristene?

Mål også opp avstander fra forskjellige punkter av veibanen og der bilen traff fjellveggen. Regn ut hvor lang tid det tar i feks 80 kmt fra bilen avviker fra idealsporet i svingen til bilen treffer veggen. Lag gjerne en visuell presentasjon av dette og vis frem i tingretten. Få med uttalelse fra eksperter som styrker dine påstander.

Kan kræsjet skyldes unnamanøver? Dyr i veien?Eller hull i vegbanen som kan ha punktert et hjul?
Sitat av ompapa Vis innlegg
Her må du kjempe ts. Virker som du har en god sak.

Til alle andre i denne tråden er det liten vits å diskutere hvorvidt ts kjørte over fartsgrensen - det finnes ingen beviser for akkurat det. Ikke så mye som et skrensespor.

Det er heller ingen vits å henge seg opp i bilbelte. Ts har nok lært og polititet kan uansett ikke begrunne beslag av førerkort med bakgrunn i at det TROR ts ikke brukte bilbelte.

Tror nøkkelen for deg ts blir å forsøke å få advokaten til å lete etter saksfeil. Var grunnen til vedvarende beslag godt nok? Har politi eller jurister feilet på noen av tidsfristene?

Mål også opp avstander fra forskjellige punkter av veibanen og der bilen traff fjellveggen. Regn ut hvor lang tid det tar i feks 80 kmt fra bilen avviker fra idealsporet i svingen til bilen treffer veggen. Lag gjerne en visuell presentasjon av dette og vis frem i tingretten. Få med uttalelse fra eksperter som styrker dine påstander.

Kan kræsjet skyldes unnamanøver? Dyr i veien?Eller hull i vegbanen som kan ha punktert et hjul?
Vis hele sitatet...
Det er akkurat den veien vi går!
Sitat av Scopedlol Vis innlegg
Det er akkurat den veien vi går!
Vis hele sitatet...
Det er noe som heter at en skal velge sine slag. Denne saken er du garantert å tape. Velg deg noe annet å bruke tiden din på og vær glad for at du overlevde den farlige kjøringen din.

I likhet med svært mange, har du ikke forstått rekkevidden av aksomhetsnormen når du begir deg ut i trafikken. Det er SVÆRT strenge krav.

Dette kan du lese om i vtrl § 3.

For å gjøre dette kort:
-Du har vært uaktsom når du kjørte slik at det oppstod et trafikkuhell (med mindre det forelå teknisk feil ved bilen som du ikke kunne vite om)
-Du har ikke kjørt hensynsfullt/varsomt når du laget et trafikkuhell
-Det mest sentrale: Du forårsaket fare i trafikken ved å skade deg selv når du kjørte utenfor veien.

Alt det andre om sikkerhetbelte, saksbehandlingsfeil etc kan du bare glemme.

Det er DU som har gjor en generaltabbe, ingen andre. (Aller minst påtale og politi).
Sist endret av 001; 1. august 2012 kl. 22:25.
Sitat av 001 Vis innlegg
Det er noe som heter at en skal velge sine slag. Denne saken er du garantert å tape. Velg deg noe annet å bruke tiden din på og vær glad for at du overlevde den farlige kjøringen din.

I likhet med svært mange, har du ikke forstått rekkevidden av aksomhetsnormen når du begir deg ut i trafikken. Det er SVÆRT strenge krav.

Dette kan du lese om i vtrl § 3.

For å gjøre dette kort:
-Du har vært uaktsom når du kjørte slik at det oppstod et trafikkuhell (med mindre det forelå teknisk feil ved bilen som du ikke kunne vite om)
-Du har ikke kjørt hensynsfullt/varsomt når du laget et trafikkuhell
-Det mest sentrale: Du forårsaket fare i trafikken ved å skade deg selv når du kjørte utenfor veien.

Alt det andre om sikkerhetbelte, saksbehandlingsfeil etc kan du bare glemme.

Det er DU som har gjor en generaltabbe, ingen andre. (Aller minst påtale og politi).
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si at TS har vært uaktsom? Det er mye som kan være årsak til at man kjører av veien. Kommer du utenfor asfaltkanten er det ikke alltid lett å komme seg på igjen og da sitter du i grøfta før du i det hele tatt vet hva som skjer.
Sitat av 001 Vis innlegg

Det er DU som har gjor en generaltabbe, ingen andre. (Aller minst påtale og politi).
Vis hele sitatet...
Vel bombastisk nå synes jeg.
Kanskje det er andre årsaker til ulykken som ikke kommer frem her.

§3 sier en skal alltid kjøre aktsomt etc og er en "sekkeparagraf" eller et "hvileskjær" om du vil og er noe politi ofte forsøker å henge trafikk-saker på.
Sitat av 001 Vis innlegg
Det er noe som heter at en skal velge sine slag. Denne saken er du garantert å tape. Velg deg noe annet å bruke tiden din på og vær glad for at du overlevde den farlige kjøringen din.

I likhet med svært mange, har du ikke forstått rekkevidden av aksomhetsnormen når du begir deg ut i trafikken. Det er SVÆRT strenge krav.

Dette kan du lese om i vtrl § 3.

For å gjøre dette kort:
-Du har vært uaktsom når du kjørte slik at det oppstod et trafikkuhell (med mindre det forelå teknisk feil ved bilen som du ikke kunne vite om)
-Du har ikke kjørt hensynsfullt/varsomt når du laget et trafikkuhell
-Det mest sentrale: Du forårsaket fare i trafikken ved å skade deg selv når du kjørte utenfor veien.

Alt det andre om sikkerhetbelte, saksbehandlingsfeil etc kan du bare glemme.

Det er DU som har gjor en generaltabbe, ingen andre. (Aller minst påtale og politi).
Vis hele sitatet...
Ser på meg selv som en av de mer saklige her på bruket, men nå klarer jeg ikke å la være. Kan du HOLDE KJEFT?
Hvor drar du konklusjonene dine fra? Det er greit at du er kritisk, jeg forstår det. Men, når TS sier bilen ikke er most, frontruta er hel og det ikke finnes et eneste bremsespor, hvor faen får du dritten din fra?
Når du ikke klarer å bidra i tråden med annet enn irritasjon og ren forbannelse ser jeg, og sikkert flere, at du heller forlater tråden og gjør noe vettig.
Fang en måke å dresser den for alt jeg bryr meg, men slutt å spre så jævlig mye kvalm!
Sitat av Scopedlol Vis innlegg
I epikrisen står det at jeg har fløyet gjennom frontruten og ut av bilen, jeg og mine representanter mener det ikke går ann da frontruten på bilen er hel.
Vis hele sitatet...
Rettsystemet satt på spissen, for en parodi!
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Hvordan kan du si at TS har vært uaktsom? Det er mye som kan være årsak til at man kjører av veien. Kommer du utenfor asfaltkanten er det ikke alltid lett å komme seg på igjen og da sitter du i grøfta før du i det hele tatt vet hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Slik veitrafikkloven er lagt opp hjelper det ikke om han kom utafor asfaltkanten, da han aldri skulle vært der i utgangspunktet. Da har han brudd paragraf 3, og kan således påtales for det. Slik veitrafikkloven er satt opp har man så og si alltid brudd loven hvis man krasjer, men det blir litt opp til politiet å vurdere å påtale det, noe de vanligvis dropper hvis det er hendelige uhell som kollisjoner med dyr, evt ubetydelige skader.


Dog så virker det som om politiet ofte er strengere mot yngre sjåfører, da det virker som om dem tror at folk under 25 automatisk kjører som griser, noe som jo er kjipt da det skal være likhet for loven.

Ellers så virka det jo som om purken har vært passe uryddige her, og om TS står på sitt bør han jo ha en grei sjangse for å få tilbake lappen.
Hvordan vet du at frontruta er hel hvis du ikke har sett bilen etter ulykken, og ei heller husker noe fra før ulykken til du lå i sykesenga?
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Hvordan vet du at frontruta er hel hvis du ikke har sett bilen etter ulykken, og ei heller husker noe fra før ulykken til du lå i sykesenga?
Vis hele sitatet...
Sa aldri at jeg ikke hadde sett bilen, har sett bilder av den.
Sitat av 001 Vis innlegg
Det er noe som heter at en skal velge sine slag. Denne saken er du garantert å tape. Velg deg noe annet å bruke tiden din på og vær glad for at du overlevde den farlige kjøringen din.

I likhet med svært mange, har du ikke forstått rekkevidden av aksomhetsnormen når du begir deg ut i trafikken. Det er SVÆRT strenge krav.

Dette kan du lese om i vtrl § 3.

For å gjøre dette kort:
-Du har vært uaktsom når du kjørte slik at det oppstod et trafikkuhell (med mindre det forelå teknisk feil ved bilen som du ikke kunne vite om
-Du har ikke kjørt hensynsfullt/varsomt når du laget et trafikkuhell
-Det mest sentrale: Du forårsaket fare i trafikken ved å skade deg selv når du kjørte utenfor veien.

Alt det andre om sikkerhetbelte, saksbehandlingsfeil etc kan du bare glemme.

Det er DU som har gjor en generaltabbe, ingen andre. (Aller minst påtale og politi).
Vis hele sitatet...
Så det du mener er at det ikke er sjangs i ville helvete at TS kanskje svingte unna et dyr f.eks, men heller at TS GARANTERT har kjørt som et svin? Har du sett dette i spåkula di eller noe? I og med at du har såpass god styring på hva TS har bedrevet?
Sitat av ToheZ Vis innlegg
Ta det til media, blir rett og slett irritert når jeg leser slike ting.
Norge er ikke det beste landet å bo i..
Vis hele sitatet...
Jada, for sånt skjer BARE i Norge. Rart at du ikke skrev, "Dette er Jens Stoltenberg sin skyld." "Vi må velge en ny regjering, da kan jeg endelig ta solarium igjen, siden alt er ulovlig i dette dritt landet"

Nei, jeg er glad for at disse hatefulle kommentarene om hvor "dårlig" alt er i Norge som sirkulerer på de fleste nettaviser og forum nå om dagen ikke er særlig representativ for de fleste av oss. Enkelte mennesker er alt for raske med å trekke konklusjoner. De har det så bra i Norge at de må finne noe idiotisk å klage over.
Sist endret av ThwiX; 2. august 2012 kl. 18:09.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var i retten å fikk medhold i saken, fikk utlevert midlertidig førerkort til jeg får det ekte
Kjempebra ts, gratulerer!

Og til alle besserwisserne i denne tråden som var så skråsikre på at ts var skyldig og som tilla ts all skyld selv om han sa det motsatte, la nå dette bli en påminnelse om å ikke være så raskt ute neste gang med å fordele skyld. Nå har også retten sagt at dere tok feil så ta det til dere og lær.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Fikk du noe penger ells siden du måtte gå en stund uten førerkort?
Sitat av Scopedlol Vis innlegg
Vel, det har hendt ja, men ikke i dette tilfellet, hadde jeg hatt 90km/h å truffet i denne vinkelen hadde jeg vært stein død. :P

EDIT: men det tar jo selfølgelig ikke det offentlige hensyn til, de vil bare ha deg dømt.
Vis hele sitatet...
da ville jeg tatt en slik test for og se om du lider av noe som kan forårsake slike blackouts(sånn seriøst) for bedre og vite det og få medisiner enn og oppleve dette her en gang til

forøvrig grattis med frifinnelse og att du slapp ta lappen på nytt iom du har vært uten i 3 mnd(synes jeg og lese ett sted) og iom du kaldte deg selv ung og dum i henhold til setebeltet så er du vel innenfor prøve tiden enda? og if so er det jo bare 3 mnd som er sperra for og måtte ta den på nytt

Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Fikk du noe penger ells siden du måtte gå en stund uten førerkort?
Vis hele sitatet...
han får nok ca ingenting om han ikke kan henstille til feks tapt arbeids fortjeneste pga tapet av lappen dvs han bruker bilen i jobben sin...
Hei!

Har vurdert å ta en test og skal ta det opp med fastlegen på neste time.
Grensen for å måtte kjøre opp på nytt er 6 mnd.

Får ingen kompensasjon, ser ingen grunn til det da jeg var sykemeldt i den perioden.

Å hei for et liv det har vært, under berammelsen hadde ikke dommeren fått rapporten til vegvesenet fra Politiet så vi måtte kopiere fra advokaten sitt.
Det viste seg at det ikke hade vært høy hastighet som påstått av Politiet, i rapporten fra SVV hadde de regnet farten ned til 80-tallet.
Utrolig at de bare kan sende ut forelegg uten å ha tatt med data fra andre etater.
Skulle ønske å se bildene du har tatt av bilen jeg ? Hvis det er mulig
Hei, jeg har ikke saksdokumentene da det ikke er mulig å få de ut, de får advokaten.

BIlder har jeg heller ikke da jeg aldri fikk sjangs til å se bilen I virkelighet.
Sitat av Scopedlol Vis innlegg
Hei, jeg har ikke saksdokumentene da det ikke er mulig å få de ut, de får advokaten.

BIlder har jeg heller ikke da jeg aldri fikk sjangs til å se bilen I virkelighet.
Vis hele sitatet...
Gratulerer så mye!
Angående det her, så kan vel forsikringsselskapet utlevere bilder og lignende?
Den undervurderte
Sitat av Scopedlol Vis innlegg
Var i retten å fikk medhold i saken, fikk utlevert midlertidig førerkort til jeg får det ekte
Vis hele sitatet...
Gratulerer!