Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4735
hei, har en skole chroomebook som er administrert, jeg ønsker å fjerne dette/dfeaktivere dette da jeg ikke kan bruke denne data på finn som er jobben min og da jeg ikke kan se på yt, youtube er en viktig reaserch kilde for meg fremfor wikipedia.
Formatere den.
For å svare på spørsmålet vil jeg anbefale som Sterol91 over, å formatere den, legg inn operativsystemet på nytt. Det bør løse problemet ditt.

Utover det, vil jeg bare tipse om at verken wikipedia eller youtube er særlig troverdige kilder, og spesielt når det kommer til høyere utdanning vil man få bemerkning om man bruker en wikipedia-side som kilde. Undersøk heller kildene til selve wikipedia-artikkelen, og hvis disse ikke eksisterer, så vær svært kritisk til artikkelen som kilde. Bruk kildehenvisninger av relevans som artikkelen er begrunnet i.

Og husk, skal du levere en oppgave så ha med kilder, alltid!
Sist endret av rogerrask; 24. mai 2019 kl. 12:45. Grunn: Staveleif
Kan man formatere en Chromebook? Er ikke det litt av poenget med dem?
Det kan man - har ikke selv erfaring, men en kjapp tur på google ga klare resultater.

https://www.makeuseof.com/tag/reinst...os-chromebook/
Kult. Jeg har ikke brukt Chromebooks siden det var helt nytt og ble heller ikke helt solgt av produktet. Men det sier jo seg selv egentlig at man må kunne reinstalle OS eller tweake det litt om man vil.
Ja, om du ønsker kan du installere en ordinær Linux distribusjon på den også.

For mitt vedkommende tror jeg at jeg ville gitt det et forsøk, og har du lite erfaring vil jeg nok anbefale Ubuntu eller Linux Mint, om du ikke ble veldig imponert over Chrome OS.

Selv foretrekker jeg Debian av gammel vane, men jeg vil ikke anbefale det med mindre du har en del erfaring fra før av.
Sist endret av rogerrask; 25. mai 2019 kl. 13:40. Grunn: Språkendring/korrigering