Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2037
Jeg har brukt sobril "fast" i 18 måneder.

1 tablett annehver dag i gjennsomsnitt de siste 2 årene.

15mg per 48 time.

Det har vært av og på perioder.

Nå de siste 12 ukene har jeg brukt ca 15mg i uken. Jeg vet ikke om jeg har abstienser eller om abstinensene jeg har er fra det psykiske jeg leser om her.

Alle sier benzo er det verste som fins men heldigvis er sobril det svakeste.

Jeg orker ikke å si til legen at jeg har et problem så jeg ønsker å seponere på engehånd.
Jeg trappet ned fra 120mg Sobril daglig i over et år til 0mg på tre måneder i samråd med lege. Jeg styrte tempoet selv og valgte å hoppe av på 15mg daglig. Hadde ikke ingen abstinenser.

Nå er det vel individuelt hvordan man tåler det men jeg tenker at du fint kan stoppe på så lav dose.
Trådstarter
Hadde du seriøst ingen abistenser?

120mg til + høres jo ekstremt ut? Selv om det er det svakeste.

Hvor lang tid brukte du?

Jeg er glad du klarte det! For et helvette det er!
Trur du her vil gå helt fint,det du leser om her er fra stort sett daglig bruk med langt sterkere benzo som rivotril å xanor.
Sitat av Ripales Vis innlegg
Hadde du seriøst ingen abistenser?

120mg til + høres jo ekstremt ut? Selv om det er det svakeste.

Hvor lang tid brukte du?

Jeg er glad du klarte det! For et helvette det er!
Vis hele sitatet...
Nei, jeg hadde ingen abstinenser. Var veldig klar for å slutte.
Jeg trappet ned så hardt det gikk uten at det var ubehag i tre måneder, give or take.
Så på 15mg daglig hoppet jeg av og det gikk helt fint.
Jeg er ganske sikker på at 15mg i uka kommer til å gå helt fint å slutte med.

Og selvsagt bagatelliserer jeg ikke det at det kan være vanskelig for deg selv om du tar så lite!
Håper du klarer å slutte du også!
Sist endret av Teacherpreacher; 6. april 2024 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du bruker 15 mg i uka er du jo så godt som nedtrappet. Litt ubehag kan du få, men det ville det blitt uansett.
Du bråstopper ikke, du har jo trappa ned…
Hvor mykt vil du ha det egentlig? Haha, du har klart det kompis. Klapp deg selv på skulderen og aldri se deg tilbake.
Trådstarter
Sitat av Teacherpreacher Vis innlegg
Nei, jeg hadde ingen abstinenser. Var veldig klar for å slutte.
Jeg trappet ned så hardt det gikk uten at det var ubehag i tre måneder, give or take.
Så på 15mg daglig hoppet jeg av og det gikk helt fint.
Jeg er ganske sikker på at 15mg i uka kommer til å gå helt fint å slutte med.

Og selvsagt bagatelliserer jeg ikke det at det kan være vanskelig for deg selv om du tar så lite!
Håper du klarer å slutte du også!
Vis hele sitatet...
Hei!

Vil bare oppdatere for deg, meg og andre i framtiden.

Har ikke rørt det siden og kan ikke si at jeg har noen abistensner. Tror jeg er GRISEHELDIG at legen min bare satte meg på sobril og at jeg er så DUM at jeg spiser det de putter i kjeften på meg.

Fikk en lærepenge og en smakebit på hvor gale det kan gå.

Da er vi offisielt benzo-fri.

Fjerner ikke de underliggende problemene, men det kan fiskses.
Godt å høre!
Gratulerer!
Bare send meg pm om det er noe du lurer på lengre nedi veien.