Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4439
Hei

Satt på med kjæresten min som jeg trodde hadde lappen. Hun hebta meg etter en fest. Når politiet stopper så sier hun at vi øvelseskjører... jeg har jo da 1.8 i promille og nekter jo for det og sier jeg ikke visste at ho ikke hadde lappen. De beslagla mitt førerkort likevel.... Idiot som jeg var og ikke helt med mine fulle fem så samtykka jeg. Kan jeg ta dette tilbake, samtykket? På vegvesenet sine sider står det enda at jeg har førerkort...kan jeg da innom og få midlertidig kjørebevis? Noen?
Ja du kan trekke tilbake samtykke til førekortbeslag når du vil. Da har Politiet om jeg ikke tar feil 3 uker på og få saken opp til retten.

Så er ikke dumt og bygge ett forsvar. Var det vitner der? hadde du L på bilen? Meldinger mellom deg og sjåføren som kan komme deg til gode?

Husk hver tvil er til fordel for siktede.
Trådstarter
31 1
Jeg ringte henne... Er jo helt naut hvis jeg mister lappen nå... pga dette..Men hun hadde nevnt i sin forklaring at vi ikke hadde avtalt øvelseskjøring og at hun var usikker på om jeg visste at hun ikke hadde lappen. Hun angret kanskje underveis i avhøret...Dette skjedde igår kveld. Men hvor fort for vegvesen beskjed? Kan jeg inn å få sånn kjøreseddel eller får de beskjed med en gang?

Vi hadde ikke L på bilen
Sist endret av Bumblebee; 27. mai 2017 kl. 12:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det vet jeg ikke. Politiet har uansett en egen database der det nå står at du midlertidig har blitt fratatt førerretten. så det hadde hjulpet fint lite uansett.
Skal ikke beskylde deg for noe, men at du har en kjæreste og ikke vet at hun ikke har lappen høres ikke bare litt suspekt ut... Jammen ikke rart dem tok ifra deg lappen. Hadde gjort det samme om jeg var Politi.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Du blir nok uten førerkort i noen måneder nå ja, minst frem til de får behandlet saken i retten. Du kan alltids ringe Politiet å trekke samtykket, da har de 3 uker til å la en jurist diktere om de får beholde sertifikatet ditt eller om du får ha det i påvente av rettsak.
Trådstarter
31 1
Jeg visste ærlig talt ikke at hun ikke hadde lappen...
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Jeg kan ta og føle på din frustrasjon i dette tilfellet, men sannheten i disse sakene er at det er en jævlig langdryg prosess så at du blir en stund uten lappen selvom det viser seg at du blir frifunnet.
Kan forstå, Bumblebee.

Man velger vel strengt tatt stole på en person man går inn i et forhold med.
Men velger man låne bort bilen sin, så er det kanskje pålagt (på papiret) at man skal sjekke slikt på forhånd?
Sist endret av ImnotEmo.; 27. mai 2017 kl. 14:45.
ImnotEmo: Man velger det ja. I to år kjørte jeg til og fra skole og jobb, stort sett hver dag. Enda den dag i dag har jeg aldri hatt førerkortet. Dette med førerkort ble aldri et tema, siden jeg allerede kjørte bil. Det ble ikke et tema før jeg ble stoppet uten førerkort, snakkende i mobilen, uten bilbelte og begjæring om avskilting av bilen.
Sist endret av Kierkegaard; 27. mai 2017 kl. 14:48.
Trådstarter
31 1
Det var ikke min bil.... Men hun sa at vi øvelseskjørte