Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5035
Hei, leste om en her på forumet som hadde prøvd eth-lad. Ble ganske interessert, så jeg leste meg litt opp på det. Skal lese mer i kveld
Det skal visst være en lsd analog. Det skal først ha blitt laget av en japansk gruppe på 70 tallet. Alexander Shulgin har også skrevet om dette stoffet i boken han laget som heter TiHKAL.
Det er flere sider på internett som selger dette, og siden det er et Research Chemical så er det ikke ment for at mennesker skal innta det. Derfor er det lovlig i flere land.
Hva skjer om jeg kjøper dette på internett fra en side og sender det til Norge til postkassen min? Er dette stoffer ulovlig i Norge? Fant ingen steder om at dette var ulovlig i Norge,
Hva skjer om de ser innholdet i pakken? Tenker å kjøpe blottere.
Setter pris på alle svar!
Ha en fortsatt god sommer! Den er nesten over! Viktig å nyte den maksimalt før høsten er her for fullt!
Edit: Har tenkt å kjøpe for ca 85-90 dollar med Bitcoins, så jeg må nok betale toll? Kan dette være skummelt? Er de ekstra forsiktige med pakker som en må betale toll på?
Sist endret av slappegodt; 8. august 2016 kl. 01:30.
Det er ikke lovlig i Norge og det venter deg en saftig bot om pakka blir stoppet.
Sist endret av Mirage; 8. august 2016 kl. 01:38.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Det er ikke lovlig i Norge og det venter deg en saftig bot om pakka blir stoppet.
Vis hele sitatet...
Kjipt det, er det egentlig noen RCs som er lovlig i Norge?
Blottere er vel ganske så vanskelig å identifisere for posten?, men om jeg må tolle det så er de vel ekstra nøye med hva som er inni?
Takk for svar

Hva om jeg hadde funnet en side som selger fra Norge? Er vel vanskeligere å ta innenlands pakker, men vil helst ikke riske noe uansett. Hittil har jeg bare funnet amerikanske sider da..
Sist endret av slappegodt; 8. august 2016 kl. 01:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av slappegodt Vis innlegg
Kjipt det, er det egentlig noen RCs som er lovlig i Norge?
Blottere er vel ganske så vanskelig å identifisere for posten?, men om jeg må tolle det så er de vel ekstra nøye med hva som er inni?
Takk for svar
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke noe du kan importere til norge som går ann å ruse seg på utenom tobakk,alkohol og koffein. (Correct me if i'm wrong)

Det er nok vanskeligere for tollerne å finne blottere enn f,eks pulver, men en risk er det uansett. Det er sikkert også en liten fordel at pakken koster mindre en tollgrensa.

Har selv bestillt ganske store kvanta illegal vare med innlandspost . Alle pakkene har kommet frem uten problemer så etter egen erfaring skal du ha jævlig uflaks om en innenlandspakke blir stoppa.
Sist endret av Mirage; 8. august 2016 kl. 01:50.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Nei, det er ikke noe du kan importere til norge som går ann å ruse seg på utenom tobakk,alkohol og koffein. (Correct me if i'm wrong)

Det er nok vanskeligere for tollerne å finne blottere enn f,eks pulver, men en risk er det uansett. Det er sikkert også en liten fordel at pakken koster mindre en tollgrensa.
Vis hele sitatet...
Ahh takk skal du ha!
Vi får se om noen andre kommer med innspill.
Ja, er litt vanskelig å få det til å koste under tollgrensa, med tanke på at stoffene er ganske så dyre via nettsidene.
Uansett veldig spennende med RCs, rart hvordan det er lovlig i andre land. Det må da være noen smutthull i Norge også.
Håper noen kan komme med noen tips
Ha en god dag Fuglern
Sitat av slappegodt Vis innlegg
Ahh takk skal du ha!
Vi får se om noen andre kommer med innspill.
Ja, er litt vanskelig å få det til å koste under tollgrensa, med tanke på at stoffene er ganske så dyre via nettsidene.
Uansett veldig spennende med RCs, rart hvordan det er lovlig i andre land. Det må da være noen smutthull i Norge også.
Håper noen kan komme med noen tips
Ha en god dag Fuglern
Vis hele sitatet...
Sier ikke dette for å være en dritt ellerno, men det er faktisk ingenting du kan importere til norge lovlig som går ann å ruse seg på. Med unntak de rusmiddlene som allerede er lovlige.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Sier ikke dette for å være en dritt ellerno, men det er faktisk ingenting du kan importere til norge lovlig som går ann å ruse seg på. Med unntak de rusmiddlene som allerede er lovlige.
Vis hele sitatet...
Ja, hehe jeg skjønner det, men har bare et lite håp om at jeg kunne finne noe eller en norsk side, som et lite smutthull hvor det var nærmest umulig å bli tatt ved å bestille fra, men det ser litt mørkt ut. Ser ut som Norge gjør en bra jobb ved å finne RCs raskt og få dem ulovlige i motsetning til mange andre land....

Om jeg tenker logisk så vet jeg jo også at om det ville vert lovlig så ville det ha vert fullt av det i Norge, mer enn vanlig lsd, men får ihvertfall vente på litt flere svar så ser jeg. Kanskje jeg finner et lite smutthull en plass. Ellers så får det til å bli å bare kjøpe vanlig lsd fra dealeren min. Han sier at han har inne så det skal ikke være noe problem, er bare at de RCsa er så myyye billigere..
Sist endret av slappegodt; 8. august 2016 kl. 02:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jeg trodde dette var lovlig, ettersom det selges som "not for human consumption" og skal da være lovlig ettersom det ikke er "ment for å trippe på" en kompis bestilte da dette fra lysergi.com og fikk det uten problemer i posten rundt 1 uke etter bestilling
Tror kanskje det gjelder i noen land, men ikke i norge. Eth-lad vil falle under legemiddelloven og da er det ikke lov å innfore selvom det står "not for human consumption".
Det burde jo egentlig ikke være ulovlig siden det ikke står på narkotikalisten, sjekket nettopp selv.. Er det noen måte jeg kunne spurt politiet dette spørsmålet: kan jeg bestille research chemicals fra Internett, som ikke er på narkotikalisten? på en diskré måte uten at de kan se hvem jeg er osv? Rett og slett bare spørre dem om det er lov..
Sist endret av slappegodt; 8. august 2016 kl. 22:11.
det går ann å ringe anonymt til politiet, men det er jo ikke noe ulovlig å spørre verken politi eller andre som vet om slikt, om slike ting er ulovlig
Sitat av broren420 Vis innlegg
det går ann å ringe anonymt til politiet, men det er jo ikke noe ulovlig å spørre verken politi eller andre som vet om slikt, om slike ting er ulovlig
Vis hele sitatet...
Ja, det er sant. Har bare ikke lyst å assosiere navnet mitt på noen måte med det, men jeg skal ta å prøve rustelefonen i morgen, så ser jeg hva dem sier og om de vet noe. Gir lyd da
Sitat av broren420 Vis innlegg
det går ann å ringe anonymt til politiet, men det er jo ikke noe ulovlig å spørre verken politi eller andre som vet om slikt, om slike ting er ulovlig
Vis hele sitatet...
Hvis dere tror tilfeldige politifolk har peiling på rusmidler og spesielt Research Chemicals, tar dere nok veldig feil. De vil nok bare si at det faller under derivat-loven, for å holde dere unna dop dessuten er det vel en lsd-analog, så da faller det vel faktisk under derivat-loven?

at politifolk har peiling på dop, er ihvertfall ikke riktig. de fleste av dem veit ikke forskjellen på hasj og marijuana engang.
derivat-loven er også svært vanskelig å unngå om du blir tatt. "kan du ruse deg på dette?" -isåfall er det derivat av et eller anna stoff, og er ulovlig. Det gjelder også f.eks soppsporer, selv om det teknisk sett ikke er narkotisk stoff (ennå, før det vokser ut).
Sist endret av Alzo88; 8. august 2016 kl. 23:05.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Hvis dere tror tilfeldige politifolk har peiling på rusmidler og spesielt Research Chemicals, tar dere nok veldig feil. De vil nok bare si at det faller under derivat-loven, for å holde dere unna dop dessuten er det vel en lsd-analog, så da faller det vel faktisk under derivat-loven?

at politifolk har peiling på dop, er ihvertfall ikke riktig. de fleste av dem veit ikke forskjellen på hasj og marijuana engang.
derivat-loven er også svært vanskelig å unngå om du blir tatt. "kan du ruse deg på dette?" -isåfall er det derivat av et eller anna stoff, og er ulovlig. Det gjelder også f.eks soppsporer, selv om det teknisk sett ikke er narkotisk stoff (ennå, før det vokser ut).
Vis hele sitatet...
Ahh det visste jeg ikke, så egentlig er alt gøy som en kan ruse seg på ulovlig...
Takk for kommentar Alzo88

Ser her i en gammel tråd at Dodecha sier at derivat loven er ute av drift
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Derivatloven er fremdeles ut av drift.
Vis hele sitatet...
Er jeg klar for å kjøpe eth-lad nå? hehe
Eller går det fortsatt under en slags derivater og salter som de snakker om her: http://www.aftenposten.no/norge/Ufor...e-416792b.html

Sitat av Fuglern Vis innlegg

eth-lad er også en LSD analog og vil derfor falle under samme lovgivning som 1P LSD
Vis hele sitatet...
Takk, ja ser litt mørkt ut, får vel bare gi opp på hele eth-lad greiene å skaffe syre fra dealer i stedet..
Sist endret av slappegodt; 9. august 2016 kl. 01:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Folk er litt ute å kjøre i forhold til lovverket på området, så la meg oppklare et par ting.

Når derivatloven ble testet i rettsystemet og satt ut av drift, hadde Narkotikaloven noen vage formuleringer som retten ikke likte og derivatloven ble ugyldiggjort.
Så ble Narkotikaloven skrevet om, og den nye ble satt inn i 2013.

Den nye loven har mange nye stoffer spesifikt oppført men den store endringen er at den definere flere grupper av stoffer i tillegg til de spesifikke stoffene nevnt i Narkotikalisten.

Da den gamle derivatloven var utydelig og vag er den nye relativt godt definert med et språk som hører hjemme i kjemien: "salter, stereoisomere, estere og etere av stoffer og grupper av stoffer oppført på narkotikalisten, forutsatt at stoffene har, eller antas å ha, psykoaktiv effekt".

ETH-LAD er kjemisk sett ganske strukturelt lik LSD-25, og det er ingen tvil om at det er så nært beslektet at det faller under de nye derivatparagrafen i den reformerte Narkotikaloven.

EDIT: I tillegg er hele Fenetylamin- og Tryptamin- gruppene definert i loven nå, noe som effektivt ulovliggjør alle eksperimentene Alexander shulgin har i bølene PiHKAL og TiHKAL.
Sist endret av Dodecha; 9. august 2016 kl. 10:31.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Folk er litt ute å kjøre i forhold til lovverket på området, så la meg oppklare et par ting.

Når derivatloven ble testet i rettsystemet og satt ut av drift, hadde Narkotikaloven noen vage formuleringer som retten ikke likte og derivatloven ble ugyldiggjort.
Så ble Narkotikaloven skrevet om, og den nye ble satt inn i 2013.

Den nye loven har mange nye stoffer spesifikt oppført men den store endringen er at den definere flere grupper av stoffer i tillegg til de spesifikke stoffene nevnt i Narkotikalisten.

Da den gamle derivatloven var utydelig og vag er den nye relativt godt definert med et språk som hører hjemme i kjemien: "salter, stereoisomere, estere og etere av stoffer og grupper av stoffer oppført på narkotikalisten, forutsatt at stoffene har, eller antas å ha, psykoaktiv effekt".

ETH-LAD er kjemisk sett ganske strukturelt lik LSD-25, og det er ingen tvil om at det er så nært beslektet at det faller under de nye derivatparagrafen i den reformerte Narkotikaloven.

EDIT: I tillegg er hele Fenetylamin- og Tryptamin- gruppene definert i loven nå, noe som effektivt ulovliggjør alle eksperimentene Alexander shulgin har i bølene PiHKAL og TiHKAL.
Vis hele sitatet...
Tusen takk Dodecha! Dette var veldig informativt og bra skrevet! Nå ser jeg tegninga, det norske systemet har vert veldig flinke med å ta alt under en kost uten å skrive ned de spesifikke stoffene..