Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1848
Er d noen som vet hvordan man kan få tilgang til en datamaskin som har bios passord aktivert??
Skritt 1: Ta ut batteri
Skritt 2: Vent et øyeblikk
Skritt 3: Sett inn batteri
Skritt 4: Start opp

Burde fungere smertefritt...
det finnes også defaultpassord. søk på våres alles kjære www.yahoo.com etter "default bios password list +biostype"

mm
Opprinnelig postet av necro
Skritt 1: Ta ut batteri
Skritt 2: Vent et øyeblikk
Skritt 3: Sett inn batteri
Skritt 4: Start opp

Burde fungere smertefritt...
Vis hele sitatet...

Ja, d går jo ann, men d er meningen at eieren av maskin skal ikke merke noen ting
||viper||, tviler på du klarer det... spør heller papap fint om han kan ta vekk passordet
På noen Asus hovedkort må du skifte om på en jumper på hovedkortet. Dette skal stå i manualen som "reset CMOS"
Men det hjelper vel ikke siden du må knote litt inni pc'en.
Bærbare pc'er derrimot Der må du bare åpne et lite lokk bak og trykke en liten knapp med en blyant eller noe spist(IBM thinkpad).
Sist endret av Redstorm; 30. oktober 2002 kl. 15:11.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
det er sånn på veldig mange hovudkort. en slags jumper man tar av, også på igjen. Så resetter den bios'en.
enten tar du ut batteriet en stund. noen hk's får biosen resettet momentant, men andre, slik som f.eks mitt msi kort tåler 30 minutter uten. Om det finnes en jumper til å resette foreslår jeg den istedet.
Bruk Jumperen, På MSI kortet mitt... Er det også bare en jumper som du skal ta ut, skru på igjen maskina, og skru den av igjen...
Fant det først ut når jeg hadde et kjempe passord på Biosen min, men jeg glemte det.... Hehe.

Lykke Til...
spellingnazi
canonix's Avatar
Opprinnelig postet av ||viper||
Ja, d går jo ann, men d er meningen at eieren av maskin skal ikke merke noen ting
Vis hele sitatet...
Prøv denne.. Tviler egentlig litt på om det funker på nye h.kort, den er litt gammel

men prøv anyways