Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 29006
Hei.
Lurere litt på om andre har merket at lyrica booster opiater og benzoer.
Tar jeg 300mg 30 min før jeg tar ketorax/ogxycontin så har jeg en mye større effekt av ketorax'en og ogxycontin. Rusen og effekten av smertestillende blir bedre. Dette gjelder også benzoer som sobril, valium/vival, xanor og rivotril.

Det gir også en merkelig hangover effekt dager der på.
Noen som har opplevde liknende ting?
Det virker for meg som om man får ulike reaksjoner. Jeg har kombinert det med oxycontin, og fikk ikke noe særlig effekt. Har dog hørt om de som får alt fra hevelser til sterkere rus.
hei kjære hehe

på felleskatalogen fant jeg ting du vet fra før, men likegreit å si det her også
[COLOR="Blue"]Pregabalin ser ut til å være additiv i påvirkning av kognitive funksjoner og store bevegelser forårsaket av oksykodon. Pregabalin kan potensere effekten av etanol og lorazepam.[/COLOR] (P:S notis, SMART av felleskatalogen å skrive oxycodon med k her, så det ikke dukker opp dersom du søker etter interaksjoner på oxycodon...)

der stod jo også om det vi allerede visste om at skarpsynet ditt blir dårligere på lyrica
[COLOR="Blue"]Etter markedsføring er det rapporter om bivirkninger på syn, inkl. tap av syn, synsforstyrrelser eller andre synsforandringer. Mange av tilfellene var raskt forbigående. Seponering kan oppheve eller forbedre synsforstyrrelsene.[/COLOR]

om lyrica's boost'ability (er det et ord? lol) kan leses litt her

(sidenote: WÆO nå fant jeg mye om bivirkninger av tysabri som jeg håpet sånn på å få )

jeg fant også en som sa [COLOR="blue"]it also seemed to effect my male sexuality, it was harder to get aroused for sure.[/COLOR] så no more lyrica 4 yo :P

her står det under interaksjoner at [COLOR="blue"]Pregabalin kan forsterke den effekten etanol og sentralt virkende legemidler som benzodiazepiner og opiater har på kognitive funksjoner som oppmerksomhet og reaksjonstid.[/COLOR]

pittelitt jeg fant bare nå. dette emnet er noe leger visstnok vet INGENTING om, og det lille de eventuelt vet, informerer de oftest ikke pasienten om

hjelp til å finne ut mere!
Dere som bruker Lyrica får dere ereksjonsproblemer av dem? Husker jeg gikk på noe sånn lykkepiller husker ikke navnet på dem? for noen år tilbake da mista jeg helt lyst på sex. Er det flere medikamenter du mister ereksjonen på som er nevnt her?
laaaang liste her

kan sikkert google fram flere
Sist endret av Twilight; 4. april 2010 kl. 14:18.
Sitat av Twilight Vis innlegg
laaaang liste her

kan sikkert google fram flere
Vis hele sitatet...


Takk for det. Jeg har da prøvet noen av disse som var nevnt og har fått ereksjon også uten problemer. Men det er vel litt forskjellige fra person til person antar jeg?
Pregabalin virker hemmende på nervesystemet på forskjellige måter. Den ene er at det virker hemmende på kalsiumkanaler; det hemmer utslipp av noradrenalin og glutamat; stimulerer aktiviteten til glutaminsyredekarboksylase, et enzym som syntetiserer glutamat (stimulerende) til GABA (hemmende). Det forsterker derfor spesielt godt virkningen av benzodiazepiner, som utelukkende har en hemmende sentralnervøs effekt via det GABAerge system og i mindre grad opioider som til en viss grad virker hemmende ved binding til opioidreseptorer.

Sitat av Twilight Vis innlegg
(P:S notis, SMART av felleskatalogen å skrive oxycodon med k her, så det ikke dukker opp dersom du søker etter interaksjoner på oxycodon...)
Vis hele sitatet...
Det er norsk; felleskatalogen er tross alt en norsk tjeneste.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Det er norsk; felleskatalogen er tross alt en norsk tjeneste.
Vis hele sitatet...
søk på oksykodon på felleskatalogen
Lær deg søkefunksjonen. Den står på «Legemidler». Det er ingen preparater som heter Oksykodon. Du må derfor søke på «Substansregister» eller «Fritekst»; eller «Interaksjoner» hvis det er det du skal se på.
Sist endret av exocytose; 4. april 2010 kl. 20:18.
Vet det er blitt debatert å gjøre Lyrica strengere grunnet det forlenger/forsterker rusen til Heroin feks. Så det stemmer nok det du har antagelser om, at det gir det en bost. Er vel og snakk om å flytte Lyrica fra C-preparat til B-preparat, om det er på grunn av dette vet jeg ikke tho
Majestic 12
Tothep's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chang Vis innlegg
Dere som bruker Lyrica får dere ereksjonsproblemer av dem? Husker jeg gikk på noe sånn lykkepiller husker ikke navnet på dem? for noen år tilbake da mista jeg helt lyst på sex. Er det flere medikamenter du mister ereksjonen på som er nevnt her?
Vis hele sitatet...
Er ikke alle lykkepiller slik, de tar fra deg lysten på alt?
Jeg bruker Lyrica, bruker det til smertebehandling. Det er en mindre dose en hvis jeg skulle brukt det som en lykkepille. Har ikke noen av de problemene du nevner.
Så det kan også være doseavhengig.
hørt at noen får en apatisk tilstand av lykkepiller ja. alt er bra liksom, men ingenting "beveger" deg?

takk exocytose

en annen ting om felleskatalogen og DRUID foresten, vet du hvorfor det kommer opp

Gjenkjente ord naltrexon => N07B B04 Naltrexone
Nobligan => N02A X02 Tramadol
--------------------------------------------------------------------------------
Liste over interaksjoner
Ingen relevante interaksjoner ble funnet



når det på ldn.no står under What about cautionary warnings? at

Because LDN blocks opioid receptors throughout the body for three or four hours, people using narcotic medication such as Ultram, morphine, Percocet, Tramadol, Duragesic patch or codeine should not take LDN until such medicine is completely out of the system.

LDN = Lav Dose Naltrexon
Har bemerket meg at en forholdsvis stor andel av pasientene som bruker subutex/suboxone her på vestlandet også er forholdsvis begeistret for lyrica. Har fått høre at blandingen gir større euforisk effekt av buprenorfinen, og at det også er behov for noe mindre bup dersom man bare ønsker vedlikeholdseffekten. Relis er klar over problemstillingen, og har gått ut til fastlegene og helseforetakene med oppfordring om rapportering av effekter og bieffekter ved lyrica. Tidsskriftet hadde forresten en faglig interessant artikkel om lyrica en stund tilbake: http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1797598