Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5595
Er Seroquel noe å ta mot angst? Sosial angst.
Ja, det kan brukes mot sosial angst.

Du har jo selv svart i en tidligere tråd. Du mener man blir "zombie" av det.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Ja, det kan brukes mot sosial angst.

Du har jo selv svart i en tidligere tråd. Du mener man blir "zombie" av det.
Vis hele sitatet...
Riktig det. Har aldri visst det har noen beroligende effekt, skal testes ut.
Hvis jeg skal noe stressende pleier jeg å ta 75-100 mg kvelden før (ca. 12 timer før jeg skal stå opp). Lettere å sove, og en slags 'hangover' som gir betydelig mindre angst dagen derpå. Å poppe seroquel/quetiapin der og da tror jeg er mindre lurt. Da blir det nok zombietilstander...
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Hvis man har null toleranse for Seroquel, hvilken mengde burde jeg ta for å få denne beroligende effekten dagen derpå dere snakker om?
50mg til kvelds funker greit for meg. Har du ikke prøvd dette før da?
Sist endret av Pygoscelis; 11. juni 2017 kl. 21:53.
Jeg sliter med sosial angst i forbindelse med en personlighetsforstyrrelse. Tar 25 mg fast på kveldstid, kun for søvn.

Legen min forteller meg at man bør opp på ca 100 mg. fast over tid skal det fungere greit mot sosial angst. Jeg gidder ikke spise så store mengder, da jeg får hangover som gir meg en utrolig dårlig dag, dagen derpå. Da velger jeg heller stå i det. Skal sies at det hjelper på med 25 mg. såpass at det gå på butikken ikke er like stressende lengre, men i sosiale settinger er jeg fortsatt like idiot.

Seroquel har heller ikke samme effekt som f.eks. benzo. Man burde ta det fast over tid i forbindelse med angst. Tar man større doser enn 50 mg. uten at man er vant med medisinen, vil jeg tør påstå at du ikke vil fungere dagen derpå uten toleranse.
Sist endret av ImnotEmo.; 11. juni 2017 kl. 21:56.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
50mg til kvelds funker greit for meg. Har du ikke prøvd dette før da?
Vis hele sitatet...
Har testet ut Seroquel for søvn et par ganger, men aldri brukt det fast.
Bivirkninger av Seroquel er en annen årsak for at jeg ikke vil ta større mengder. Vektoppgang, som igjen har gitt enkelte diabetes.

I større doser bør man kreve at lege tar blodprøver fast, slik at det er mulig forutse eventuelle faremomenter.
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Seroquel har heller ikke samme effekt som f.eks. benzo. Man burde ta det fast over tid i forbindelse med angst. Tar man større doser enn 50 mg. uten at man er vant med medisinen, vil jeg tør påstå at du ikke vil fungere dagen derpå uten toleranse.
Vis hele sitatet...
Her reagerer vi alle forskjellig. Jeg vet ikke hvordan TS reagerer, men jeg personlig fungerer greit dagen etter på 50mg. Har kun tatt quetiapin i forbindelse med å få sove før en arbeidsdag, og 50mg er min faste dose. Tok vel 25 første gangen, men fikk ikke sove, så det ble 50mg og det funker fjell for meg. Har tatt 75mg og uten problemer dagen etter.

Hangover-effektene er vondt i hodet, vanskeligheter for å "formulere" tanker og manglende interesse for stort sett alt. De dagene jeg har hatt etter jeg har tatt quetiapin husker jeg for første gang å si til meg selv: "Nå får jeg faktisk til å tenke på absolutt ingen ting". Sinnsykt merkelig. Var helt tomt i hodet.

Blir bare en stum nikkende stokk i samtaler. Dreper kreativitet for å si det sånn. Har du en jobb der du må være kreativ anbefaler jeg absolutt ikke quetiapin!
Sist endret av Pygoscelis; 11. juni 2017 kl. 22:03.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Om man blir stum i samtaler som du sier, hvordan kan dette være fint for sosial angst?
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Om man blir stum i samtaler som du sier, hvordan kan dette være fint for sosial angst?
Vis hele sitatet...
Det er jo denne kjemiske delen av det som er fint da. Du blir ikke like stresset. Synes også selv det var chillere å stikke på butikken og være i byen dagene etter jeg hadde tatt seroquel.

Du blir stille, men du klarer å jatte med i samtaler, det er bare det at du ikke finner på noe selv å komme med i samtalen.

Du får ikke bidratt så mye på en måte.
Sist endret av Pygoscelis; 11. juni 2017 kl. 22:15.
Folk er forskjellig. Ta det opp med legen din. Hør hva han/hun mener om Seroquel.

Spiser du større doser Seroquel over tid, vil "hangoveren" gi seg med tid pga toleranse. Folk er forskjellige. Ikke alle opplever medisin likt.

Du må nesten prøve det før du vet om det kan fungere for akkurat deg.
Kan nevne at psykologer ofte bruker dette i mindre doser for sosial angst ifm personlighetsforstyrrelser. Ikke gjør som meg og start på "vanlig" startdose; 100mg. Ble altfor mye for meg.

25 funket for innsovning men etter 2-3 uker fikk jeg restless legs av dem så jeg måtte stoppe. Synd fordi de er effektive både mot søvn, angst, milde episoder av dissosiasjon, bl.a.