Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 8127
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trenger et kjøretøy, billig mc eller bil. Av forskjellige grunner så kan ikke kjøretøyet registreres på meg personlig. Leasing er heller ikke mulig pga at at jeg skal ha brukt og rimelig kjøretøy.

Er det noen som har vært i samme situasjon? Noen smarte måter å dette til på? Registrere på selskap, feks et LTD selskap i UK? Kan et utenlandsk foretak eie kjøretøy i registrert i Norge uten å registrere norsk filial? Og hva skjer om jeg blir stoppet i kontroll? Er det vanlig/lovlig å kjøre rundt i bil/mc som er eiet av et foretak? Vil ikke risikere å få restskatt for bruk av firmabil eller bli tiltalt for svindel. Semi lovlig er ok litt sånn gråsone. Men ikke ren svindel som kan føre til domfellelse eller skattekrav.

Smått med personer i min krets som jeg stoler nok på til å registrere kjøretøyet på deres navn. Da regner jeg med at når noen trenger cash så er bilen kjapt solgt bak min rygg.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det mulig å få pant på kjøretøyet og at panten overstiger salgsverdi? Kan pantehaver være et utenlandsk firma? Hva skal til for at pant er gyldig? Og hvordan går jeg frem ved registrering?
Har du ikke en kamerat du bare kan registrere den på. Du kan jo ha forsikring i eget navn.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei henger med en lurvete gjeng der man ikke kan stole på noen. Så må finne på noe smart.
Anonym bruker
"Rask Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Antar at du er domfelt for kjøring i påvirket tilstand flere ganger, med tanke på at du "henger med en lurvete gjeng der man ikke kan stole på noen".

Har du i det hele tatt lappen? Om du blir stoppet og de søker deg opp, så har det ikke noe å si om bilen står registrert på noen andre, du blir fortsatt tatt for kjøring uten gyldig sertifikat.

Er det finansielleproblemer som gjør at du ikke kan ha den registrert på deg, så beklager jeg antagelsen.

Forklar hva som er grunnen til at du ikke kan ha den på deg, så skal jeg vurdere å gi deg en løsning som er OK.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er økonomi som er årsaken til at jeg må finne alternativ løsning for registrering. Har førerkort bil/mc. Kjører aldri i rus.
Det er en lurvete gjeng ja, noen sliter med rus andre med psyken og endel er domfelte for diverse. Greia er at eg bor gratis saman med den lurvete gjengen og må fortsette med det i minst et år til.
Du har namsmann på nakken og er redd for at de skal hente bilen? Hvis du har jobb eller trenger bilen for å komme deg til å fra et eller annet, så kan du ha en bil i ditt eget navn så lenge du ikke overstiger en viss sum. En bil til f.eks. 20.000 kr får du ha, men om du har en bil til 150.000 kr, så blir den hentet/solgt av namsmann.
"Øko-Terrorist"
Hva med en billig moped? Den får du fint beholde av namsmann og er mye billigere å eie/drive.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Moped nytter ikke. Blir noe over tre mil hver vei og noe langs motorvei. Molekyl er det en bestemt sats en må holde seg under når en skaffer kjøretøy? Feks om jeg skaffer en gammel Mc til ca 20-25 lapper så er det ok i forhold til namsmann? MC kjører jo gratis i bomring og jeg kan parkere gratis i en bakgård ved studiestedet. Så mc er egentlig det beste valget, bortsett fra dette med vær. Regn og snø. Kaldt og vått.
Jeg hadde en bil verdi nesten 80 000 kr og det gikk fint. Den har nok sunket litt i verdi nå, men for mitt vedkommende går det greit å ha bil til verdi under 1G uten at namsmannen griper inn. Kan jo være de ser an bosted/behov når det vurderes.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sist uke var 2 annonser på motorsykler solgt av namsmann. Begge syklene burde kostet rundt +-50.000 i forhold til andre av samme merke. Ene var 27 000 og den andre 20 000. Tenkte jeg skulle linke til de men de må være solgt for jeg finner ikke tilbake til de.

Dette satt en liten støkk i meg. Er redd jeg risikerer det samme. Får på skilter etter kjøp også vips så er namsmannen og henter sykkelen.

Har sett i avisen tidligere at B-gjengen kjørte sportsbiler, og andre kjente kriminelle hadde tilgang til biler de på papiret ikke kunne forsvarer. Hvordan har disse løst registrering tror dere?

Hvordan er reglene om pant i kjøretøy? Tenker om jeg får noen til å melde pant i kjøretøy så skriver vi to avtaler. En avtale der det innrømmes pant til annen person og en "hemmelig" avtale som annullerer den første. Om jeg har de eneste kopiene etter at dette tinglyses eller hvordan man nå gjør krav om pant gyldig så vil det vel ikke være fristende for noen å tvangsselge kjøretøyet. For da tilfaller jo pengene fra salget pantehaver?
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samboeren har en sak gående hos Namsmannen pga. manglende betaling bombrikke. Bilen ville de ikke ha, da den er verdt ca. 20.000.

Dette er ca 3 mnd. tilbake i tid.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det slik at det er gratis å omregistrere kjøretøy om det gjøres innen 30 dager etter forrige omregistrering?
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Har sett i avisen tidligere at B-gjengen kjørte sportsbiler, og andre kjente kriminelle hadde tilgang til biler de på papiret ikke kunne forsvarer. Hvordan har disse løst registrering tror dere?
Vis hele sitatet...
"En del gjengmedlemmer kan utad virke som ordentlige samfunnsborgere. De har jobb og familie og bor som folk flest. Disse medlemmene fungerer som fasade for resten av gjengen. For eksempel blir biler registrert på dem som har skattbar inntekt."

(http://www.nettavisen.no/768854.html)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det slik at det er gratis å omregistrere kjøretøy om det gjøres innen 30 dager etter forrige omregistrering?
Vis hele sitatet...
Gratis i 2 mnd ettet forrige omregistrering