Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1208
Hei, jeg skal kjøpe en pc til maks 10 000,- noen hundringser over går bra.
Jeg må ha wifi, ettersom jeg ikke kan ha kabel.
jeg trenger også operativsystem

Dette har jeg sett på:
https://www.komplett.no/k/shoplist.a...F-2B6F5CFD2115

Prosessoren vet jeg ikke kan overclockes, men lurer på om jeg trenger ekstra kjøling, vis den som følger med ikke er noe bra.
Hiv ut OS - legg mere penger og kjøp skikkelig strømforsyning
Legg penger i en 250GB SSD. Last ned Windows 10 Beta og bruk det gratis.
Standard kjøler(som følger med CPU), fungerere mer en bra nok når du ikke skal overklokke. Hva du skal i hovedsak bruke pcen til?
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Skal se hva jeg får till^^

Skal brukes til gaming

noe tips til gode psu?
Sist endret av OllizzHD; 10. august 2015 kl. 21:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
EVGA Supernova G2 eller XFX ProSeries er gode PSUer som holder i minst 2 build. Jeg hadde endra nettverkskort til ASUS PCE-AC56 for å spare penger. Tilnærmet like bra i praksis. Følg tipset til han over her, dropp operativsystem og last ned W10 beta, bruk det gratis isteden.

Edit: og som de andre sier, ta bort hyper 212 evo. helt unødvendig om du ikke skal overklokke
Sist endret av Attila; 10. august 2015 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Ja, ser meget bra ut. Nå er jeg veeeldig pirkete, men WD sine HDDer holder lenger i snitt enn Barracuda, så hadde selv gått for en WD Black/Red evt Green. Husk mus,tastatur,skjerm og musematte om du ikke har det fra før av

EDIT: Om du ikke trenger mer enn 500GB plass hadde jeg tatt bort både ssden og hdden og kjøpt samsungs 500GB ssd til samme pris. Angrer på at jeg ikke gjorde dette selv, men ikke alle nøyer seg med 500GB som meg
Sist endret av Attila; 10. august 2015 kl. 23:41.
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Jo takk, det hadde jeg ikke tenkt noe over, for på laptopen jeg har nå har jeg 750gb og har bare brukt 100gb av de,
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Hvis det er det kabinettet du vil ha (er få kabinett som er direkte dårlige, jeg pleier å bare bla gjennom og finne et jeg synes ser bra ut. sier ikke at ditt er dårlig, for det er det nok ikke) så ser alt klart ut i mine øyne. Bare å bestille!
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Det kabinette jeg virkelig ville ha var ikke på lager før 22. september, trur jeg det var, å så lenge gidda jeg ikke å vente, ser også at denne ikke har så mye plass til kabler. noe tips til et kabinett som ser bra ut og er billig og fortsatt plass til kabler på baksiden?

EDIT: så nettop på feil kabinnet^^ men har du fortsatt noe tips?
Sist endret av OllizzHD; 10. august 2015 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Bla gjennom komplett sine kabinetter, finn et(eller flere) du liker og post linken(e) her da vel!
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Jepp, bare kjør på!
Lykke til

Edit: Blir en del billigere om du kjøper fra ProShop.

http://bildr.no/thumb/c2J4VWVn.jpeg

EDIT2: Bildet ble ganske fucka, ups, her er iallefall linken:
http://bildr.no/image/c2J4VWVn.jpeg
Sist endret av Attila; 11. august 2015 kl. 00:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Nice, takker