Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1296
Noen som vet om programvare man kan bruke for å avlytte et trådløst nettverk/vanlig nettverk ? Tenker på programvaren som trengs for å fange opp informasjonen.
man trenger vel en laptop, en bil og en trådløs mottager.. Så tror jeg man bare hacker i vei

Skifter ip'en til laptopen og slikt
echo_'s Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Geddi
man trenger vel en laptop, en bil og en trådløs mottager.. Så tror jeg man bare hacker i vei

Skifter ip'en til laptopen og slikt
Vis hele sitatet...
Det vet vel jeg også da, det jeg lurer på er hvilke programmer man kan bruke for å avlytte nettet..?
Opprinnelig postet av Geddi
man trenger vel en laptop, en bil og en trådløs mottager.. Så tror jeg man bare hacker i vei

Skifter ip'en til laptopen og slikt
Vis hele sitatet...
altså det hjelper ikke skifte ip adresse må vel spoofe mac adressen for å få tilgang til WLAN
Man trenger bare å spoofe dersom accesspointa du kobler deg opp mot har innlagte sperrer mot ukjente macadresser. I store bedrifter gir det sysadmin -mye- ekstrajobb å oppdatere disse macadresselistene, så i de større bedriftene (med mye datautstyr) er det mindre sannsynlig at de sperrer mac..... har jeg hørt
Og hva med krypteringen?
sjeldent noe sensitivt som ligger på WLAN som er ukryptert.. men klart det hadde vært kult å få gratis trådløst internett om man bodde i nærheten av no ukryptert WLAN..

<offtopic>
telenor sperrer mac adresser, så hvis du vil inn på telehor sine servere må du enten være uberl33t (spoofe muligens?) eller så må du gå inn bakveien via en av pcene knyttet til nettverket, som f.eks pjuterne på kontorene deres eller i telehor butikker.. uansett vil man bare få _begrenset_ tilgang..

folk glemmer lett at det ikke nødvendigvis er serverne som er svake.. det er gjerne klientene med en del access som man bør satse på å ta..
</offtopic>
Sist endret av mongob0ffel; 19. desember 2002 kl. 18:49.