Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1303
Jeg har et lite problem, minnekortet jeg har i videokamratet (Samsung Sports Camcorder) mitt vill ikke bli lagret filer på.
Når jeg lagrer, lagres alt på internminnet, og hvis jeg går på instillinger og setter på at den automatisk skal lagre på eksternminnet så kommer det en feilmelding, "Not suported format."

Noen som kan forklare hvordan man formaterer et minnekort slik at kamraet lagrer filer der?

Hadde vert fint med 1gigabyte mere lagringsplass.
Fredrik91's Avatar
Trådstarter
10 0
Vurderer å gå tilbake til butikken for å spørre om de kan gjøre meg den tjenesten, men hvis jeg kan få svaret her så er det like greit å lære seg det.

Jeg har noen nerder i klassen som er eksperter på data, men ingen av de som har hørt noe om at man må formatere de, de sier de trodde de var ferdig formatert.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ville tippe at det kortet du har i er av en annen modell en det kameraet støtter.

Har du modellnavn på kortet?
Du putter minnekortet i en minnekortleser på maskinen din, går på min datamaskin, høyreklikker på stasjonen og velger "Formater".
Fredrik91's Avatar
Trådstarter
10 0
det var det minnekortet som følgte med kamraet, så den kan ikke være feil type.

ok, takk, skal prøve minnekortleseren.

nope, fikk ikke formatert det sånn heller, dette får Expert kundeservice ta seg av.
Sikker på at det ikke sitter en liten ting du kan skyve på? Som fungerer som lås? Skyv over den og formater kortet med en kortleser...
Fredrik91's Avatar
Trådstarter
10 0
ikke no switch eller knapp eler noen ting i nærheten av minnekortleseren på pc'n.
men jeg har en giga intern, så jeg for klare meg med det til jeg for fiksa problemet.

men takker så meget for hjelpen jeg har fått, den kan være til nytte for andre også.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Det er på kortet. Det er en liten tapp hvor det står "Lock"