Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 14530
De jeg da lurer på er om hvordan man kan se om folk lyver eller ikke?

Vet at man kan merke det hvis de blir veldig nervøse, kanskje snur seg litt bort, får rykninger i ansiktet osv. Men vet jo at mange folk klarer og unngå sånne ting. Har ikke funnet noe annen tråd om det her, så lager en ny!

Grunnen til at jeg lager denne tråden er fordi jeg lurer veldig på det, for har en veldig god venninne jeg begynner og lure litt på, hu vrir seg alltid unna når det er et eller annet, men jeg klarer ikke helt bevise om hu lyver eller ikke. Blir veldig bekymra! Jeg er jo ikke ute etter og skaffe dritt om henne, men det er bare noe rart som foregår så vil vite hvorfor.

Vet ikke om jeg kommer til å få noe spes svar på det her, men det er vel verdt og spørre?

Hu venninna mi var veldig god til å lyve før, og var flink til å legge skylda på andre og komme seg unna ting. Derfor begynner jeg og lure ekstra mye!
Men når vi snakker om noen spesielle ting som plager meg om henne, merker jeg det er noe rart, men det kan hende det er pga hu blir nervøs, men jeg vil så gjerne vite det!

Denne tråden kan kanskje hjelpe andre og?

Håper jeg får noen nyttige tips og svar Og jeg er ny her på nff så vær litt hyggelige med meg Hvis den tråden her er helt på trynet, så si det heller på en hyggelig måte og forklar hvorfor
Man ser det som sakt på ansiktsuttrykk, kroppspråk og talemåten det er værtfall sånn jeg finner ut om folk juger, men det er veldig mange som er flinke til og "lyve" og da blir det igjen vanskelig og se på personen om den juger..


Og velkommen som ny bruker her på forumet *Hihi* Vet hvem du er så*
Sist endret av sorcs; 7. januar 2009 kl. 02:18.
Blant annet tar folk seg mye på nesa (!) når de lyver. Har opplevd dette hos både meg selv og andre, og det er som regel korrekt
Når du sier det så er det faen meg sant også, Takk for infoen
Trådstarter
58 7
hmm det har jeg faktisk ikke tenkt over takk for tipset det skal jeg se etter, ikke bare hos venninna mi men hos meg selv og andre
Ofte ser man opp til venstre eller høyre når man juger.
Trådstarter
58 7
Mener du at man ikke ser på personen man prater til men litt opp og litt forbi personen?
En kompis av meg, faren hans har blitt trent opp for å se om folk lyger eller ikke, takket være det så hver gang jeg er hos han, og vi skal røyke ellerno, så er det lett å overbevise han at vi skal dra å se på film

Men ja, ansiktet, hurtigheten, " pausen " i rett etter at du har spurt om det er sant ellerno.
God luck , try not to fail
Sitat av jahaor Vis innlegg
Mener du at man ikke ser på personen man prater til men litt opp og litt forbi personen?
Vis hele sitatet...
Ja for å unngå direkte øyenkontakt.

Eller hvis folk forteller deg ting og f.eks henger seg opp i en handling, som å leke med en lighter kan også være et hint, og denne burde være selfølge; når folk tenker seg om før de snakker, bytter samtaleevne f.eks.
Sist endret av Bundy; 7. januar 2009 kl. 02:38.
Trådstarter
58 7
Har jeg faktisk ikke tenkt over, jeg prøver og følge med på når de sier det men ikke etter at jeg har spurt enten er det sant eller sagt hva jeg mente, takk for tipset

Sitat av Bundy Vis innlegg
Ja for å unngå direkte øyenkontakt.

Eller hvis folk forteller deg ting og f.eks henger seg opp i en handling, som å leke med en lighter kan også være et hint, og denne burde være selfølge; når folk tenker seg om før de snakker, bytter samtaleevne f.eks.
Vis hele sitatet...
Den var faktisk ikke så dum den takk ^^
Sist endret av jahaor; 7. januar 2009 kl. 02:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Ofte ser man opp til venstre eller høyre når man juger.
Vis hele sitatet...
Grunnen til dette er at når man ser oppe til venstre eller høyre så prøver man vanligvis å visualisere nye ting. Hvis man ser til sida eller ned (husker ikke helt) så prøver man å huske noe. Tror muligens at det var sånn at hvis man så til venstre så husker man noe, og hvis man ser til noen vei til høyre så finner på man på noe.

Holdte på med trylling, hypnose og NLP før og da brukte jeg det med øyne i et triks. Ba de skrive ned en sang, en person og en gang de hadde vondt. Så skulle de trekke en av de lappene og tenke dypt på det som var der. Hvis det var en person så de opp og til sida (de visualiserer det), hvis det var en sang så ser de rett til sida (de lager musikken i hodet) og hvis det var smerte så så de ned til sida (kinestetiks ellernoe sånt, de føler det). Fikk rett på 9/10 når jeg gjorde det.


En anna ting du kan se etter, som jeg selv ofte gjør når jeg lyver. Er å se om de virker OVER seriøs. Noen gjør dette, og istedenfor å bli nervøs og se bort så ser de deg rett inn i øynene konstant.

Leste en bok om hvordan å ta folk når de lyver en gang. Der sto det at du IKKE skal konfrontere de med lyvinga rett frem med mindre du er sikker. Men du kan for eksempel si "Noe ble stjelt fra meg igår, var det du som tok den?". Da kan du se etter tegn på lyving OG hvis de er litt dumme sier de "Nei, det var ikke jeg som tok sjokoladen", busted.
Trådstarter
58 7
Sitat av Defqon Vis innlegg
Grunnen til dette er at når man ser oppe til venstre eller høyre så prøver man vanligvis å visualisere nye ting. Hvis man ser til sida eller ned (husker ikke helt) så prøver man å huske noe. Tror muligens at det var sånn at hvis man så til venstre så husker man noe, og hvis man ser til noen vei til høyre så finner på man på noe.

Holdte på med trylling, hypnose og NLP før og da brukte jeg det med øyne i et triks. Ba de skrive ned en sang, en person og en gang de hadde vondt. Så skulle de trekke en av de lappene og tenke dypt på det som var der. Hvis det var en person så de opp og til sida (de visualiserer det), hvis det var en sang så ser de rett til sida (de lager musikken i hodet) og hvis det var smerte så så de ned til sida (kinestetiks ellernoe sånt, de føler det). Fikk rett på 9/10 når jeg gjorde det.


En anna ting du kan se etter, som jeg selv ofte gjør når jeg lyver. Er å se om de virker OVER seriøs. Noen gjør dette, og istedenfor å bli nervøs og se bort så ser de deg rett inn i øynene konstant.

Leste en bok om hvordan å ta folk når de lyver en gang. Der sto det at du IKKE skal konfrontere de med lyvinga rett frem med mindre du er sikker. Men du kan for eksempel si "Noe ble stjelt fra meg igår, var det du som tok den?". Da kan du se etter tegn på lyving OG hvis de er litt dumme sier de "Nei, det var ikke jeg som tok sjokoladen", busted.
Vis hele sitatet...
Det var utrolig smart egentlig jeg bruker den ene selv, den med og holde øyekontakt med personen og se så alvorlig ut som jeg kan Utrolig bra skrivd syns jeg Skal titte etter det, tusen takk
Defqon: Meget bra innlegg, kp! Du greier vel ikke huske hvilken bok du snakket om? Hadde vært interessert i å fått lest den selv. Og ja, jeg pleier å drite meg ut på å være overseriøs selv Men da som regel hvis noen blir mistenksomme så spiller jeg forbanna for å avlede oppmerksomheten bort fra det, så det er også noe trådstarter burde tenke over.
Det jeg også har lagt merke til er at etter konfrontasjonen er ferdig så er personen skikkelig hyggelig mot deg. Nå kommer jeg desverre ikke på mer :P
Trådstarter
58 7
Sitat av Bundy Vis innlegg
Defqon: Meget bra innlegg, kp! Du greier vel ikke huske hvilken bok du snakket om? Hadde vært interessert i å fått lest den selv. Og ja, jeg pleier å drite meg ut på å være overseriøs selv Men da som regel hvis noen blir mistenksomme så spiller jeg forbanna for å avlede oppmerksomheten bort fra det, så det er også noe trådstarter burde tenke over.
Det jeg også har lagt merke til er at etter konfrontasjonen er ferdig så er personen skikkelig hyggelig mot deg. Nå kommer jeg desverre ikke på mer :P
Vis hele sitatet...
Den siste der har jeg faktisk sett men ikke tenkte på. Den med at folk er så hyggelige og smiskete etterpå, og mens vi prater at de er så veldig hyggelige plutselig. Tusen takk
Tror muligens jeg fant den.
Gå på tb, kan ikke linke her. Søk etter HYPNO_PSYCOLOGY, det er 4gig med masse NLP, hypnose og psykologi. En av bøkene der heter "Mind Control - How To Get the truth out of anyone".

Er sykt mye om kroppspråk og sånt blandt den boksamlinga også. Så du finner nok mye mere enn bare den der
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
To ting her jeg har tenkt over litt:
1) Den lille pausen fra man har fått spørsmålet/påstanden e.l. til man svarer. For min egen del merker jeg at jeg blir litt ufokusert fordi jeg må fokusere på å finne riktig svar, slik at jeg "glemmer" å fokusere på hvordan jeg oppfattes av andre. Noen sekunder etterpå kommer jeg gjerne på at jeg må se ut som jeg mener det jeg skal si, men da er det ofte for sent (ihvertfall hvis personen jeg snakker med er litt observant) og jeg har avslørt usikkerheten min.

2) Det med at man blir veldig hyggelig etter man har løyet for noen. Jeg tror personlig at det har med samvittigheten min å gjøre - jeg har dårlig samvittighet fordi jeg løy, og vil rette det opp ved å være hyggelig mot personen. For min del har det ofte fungert å avslutte samtalen veldig kaldt, slik at alle parter blir sittende igjen med en kjip følelse - du, fordi du løy og motparten fordi den anklagde deg for noe du tydeligvis ikke hadde gjort. Det er kanskje ikke ultimat at alle blir sittende igjen med dårlig samvittighet men hvis man virkelig ikke vil fortelle sannheten kan det være en løsning.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Tror muligens jeg fant den.
Gå på tb, kan ikke linke her. Søk etter HYPNO_PSYCOLOGY, det er 4gig med masse NLP, hypnose og psykologi. En av bøkene der heter "Mind Control - How To Get the truth out of anyone".

Er sykt mye om kroppspråk og sånt blandt den boksamlinga også. Så du finner nok mye mere enn bare den der
Vis hele sitatet...
Ah, jævlig fett! Skal studere det der nærmere.

Sitat av jahaor Vis innlegg
Den siste der har jeg faktisk sett men ikke tenkte på. Den med at folk er så hyggelige og smiskete etterpå, og mens vi prater at de er så veldig hyggelige plutselig. Tusen takk
Vis hele sitatet...
Synes du også burde ta til deg tipset om den boka som Defgon hinta til
Trådstarter
58 7
Sitat av Graapho Vis innlegg
To ting her jeg har tenkt over litt:
1) Den lille pausen fra man har fått spørsmålet/påstanden e.l. til man svarer. For min egen del merker jeg at jeg blir litt ufokusert fordi jeg må fokusere på å finne riktig svar, slik at jeg "glemmer" å fokusere på hvordan jeg oppfattes av andre. Noen sekunder etterpå kommer jeg gjerne på at jeg må se ut som jeg mener det jeg skal si, men da er det ofte for sent (ihvertfall hvis personen jeg snakker med er litt observant) og jeg har avslørt usikkerheten min.

2) Det med at man blir veldig hyggelig etter man har løyet for noen. Jeg tror personlig at det har med samvittigheten min å gjøre - jeg har dårlig samvittighet fordi jeg løy, og vil rette det opp ved å være hyggelig mot personen. For min del har det ofte fungert å avslutte samtalen veldig kaldt, slik at alle parter blir sittende igjen med en kjip følelse - du, fordi du løy og motparten fordi den anklagde deg for noe du tydeligvis ikke hadde gjort. Det er kanskje ikke ultimat at alle blir sittende igjen med dårlig samvittighet men hvis man virkelig ikke vil fortelle sannheten kan det være en løsning.
Vis hele sitatet...
Hmm ja. Du sier noe der egentlig Fått masse nyttige svar nå Trodde faktisk ikke at det var så mye man kunne se etter jeg men :P

Sitat av Bundy Vis innlegg
Ah, jævlig fett! Skal studere det der nærmere.


Synes du også burde ta til deg tipset om den boka som Defgon hinta til
Vis hele sitatet...
Ja jeg skal selvfølgelig sjekke den ut!
Sist endret av jahaor; 7. januar 2009 kl. 03:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Graapho Vis innlegg
2) Det med at man blir veldig hyggelig etter man har løyet for noen. Jeg tror personlig at det har med samvittigheten min å gjøre - jeg har dårlig samvittighet fordi jeg løy, og vil rette det opp ved å være hyggelig mot personen. For min del har det ofte fungert å avslutte samtalen veldig kaldt, slik at alle parter blir sittende igjen med en kjip følelse - du, fordi du løy og motparten fordi den anklagde deg for noe du tydeligvis ikke hadde gjort. Det er kanskje ikke ultimat at alle blir sittende igjen med dårlig samvittighet men hvis man virkelig ikke vil fortelle sannheten kan det være en løsning.
Vis hele sitatet...
Selv så er jeg hyggelig etterpå (særlig om det er alvorlig) fordi da tror jeg at de kommer helt over tanken at det er meg. Hvis jeg for eksempel hadde stjelt noe så hadde jeg etterpå hjulpet til å finne den som tok det (selv om det var meg) og muligens spre ut rykter ellernoe om at det var en anna hvis jeg var nær å bli tatt. Ryktene hadde gått mot enelleranna person som jeg ikke liker. Jeg kunne også bare droppa å spre rykter og ventet til "stormen er over".
Sitat av Graapho Vis innlegg
To ting her jeg har tenkt over litt:
1) Den lille pausen fra man har fått spørsmålet/påstanden e.l. til man svarer. For min egen del merker jeg at jeg blir litt ufokusert fordi jeg må fokusere på å finne riktig svar, slik at jeg "glemmer" å fokusere på hvordan jeg oppfattes av andre. Noen sekunder etterpå kommer jeg gjerne på at jeg må se ut som jeg mener det jeg skal si, men da er det ofte for sent (ihvertfall hvis personen jeg snakker med er litt observant) og jeg har avslørt usikkerheten min.

2) Det med at man blir veldig hyggelig etter man har løyet for noen. Jeg tror personlig at det har med samvittigheten min å gjøre - jeg har dårlig samvittighet fordi jeg løy, og vil rette det opp ved å være hyggelig mot personen. For min del har det ofte fungert å avslutte samtalen veldig kaldt, slik at alle parter blir sittende igjen med en kjip følelse - du, fordi du løy og motparten fordi den anklagde deg for noe du tydeligvis ikke hadde gjort. Det er kanskje ikke ultimat at alle blir sittende igjen med dårlig samvittighet men hvis man virkelig ikke vil fortelle sannheten kan det være en løsning.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg ser du også har skjønt det, la oss ta et eksempel;
Jeg hadde stjålet litt over 5000 fra en person, han anklagde meg, jeg lo og var hyggelig i starten, også ble det til "DU TOK PENGA MINE!" jeg la ut en lang setning om at han var en jævlig dårlig venn(for at han anklagde meg), også sa jeg "fuck you, aldri snakk til meg igjen" på en skikkelig seriøs sinna måte(er god til å spille, vil jeg tro) en uke etterpå ringte personen og ba om unnskyldning, og at den personen kunne være så dum og tro det var meg, jeg avviste personen en gang til på en sur måte, 2 uker etter det ble jeg venn med personen igjen, aldri hørt noe om det igjen. Men man kan alltids bli bedre på å lyve, noen tips anyone?
Trådstarter
58 7
hehe ganske smart det der egentlig
Jeg har lagt merke til at svært mange stryker seg i nakken når de er nervøse. Jeg mener å ha lest en vei også at dette er et ganske sikkert tegn. Mange blir fort veldig defensive også
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Det spørs jo hvor god personen er å lyge.

Men en som er dårlig i å lyve kan du lett se på kroppspråket, spesielt talematen og ikke minst øyekontakten
Noe jeg har lest, og senere sett i praksis, er at folk kommer på mer og mer etterhvert som de lyver. I alle fall om det er en historie eller en hendelse det er snakk om. En person som i begynnelsen bare så vidt husker hva som skjedde, men som etterhvert kommer på flere og flere detaljer, som til slutt blir bare latterlig. Ingen, om du ikke da har en eksepsjonelt utviklet klisterhjerne som dessverre bare funker underveis i historien, husker absolutt alt som har skjedd i en viss hendlese.
Har lest ganske mye pokerlitteratur og i "livesammenheng" er noe av det viktigste å kunne "lese" din motspiller. En av de aller beste i verden på dette er Mike Caro. Han har skrevet en haug med bøker feks "The Body Language of Poker" og "Ultimate Guide to Poker Tells" , som omhandler dette. Mener jeg lastet ned en film en gang også, (Bluffs and tells med mike caro) men finner den ikke på nettet nå...
Trådstarter
58 7
Hmm ja Kommi inn mye bra her syns jeg ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg fant noe greie måter i boken "detektiv håndboka".
personen blunker oftere en normalt (personen er nervøs)
personen svarer alt får kjapt (svaret er alerede tenkt ut på forhånd)
personen svarer alt får sent ( personen vet ikke hva han skal svare og trenger tid får og finne på en løgn)
personen tar seg hele tiden til nesen (dette betyr at vedkommende er flau. eller bare forkjølet:P )
personen sitter urolig / står og skraper med bena ( personen er nervøs )
personen piller på klerene, biter negler, blir rød, harker og kremter, svetter, flakker med blikket og liknende ( dette eer tegn på nervøsitet ).
Det var det som sto i boken men jeg har og hørt at hvis man ser veldig mye mot høyre, den kreative delen av hjernen kan det være et tegn på at man lyver, men husk og ikke døm noen før du er sikker.
Alle er forskjellige ergo alle kan vise forskjellige tegn på at dem lyver.
En ting som irriterer meg er folk som er sykt gode på å ljuge, men alltid ljuger. Type: du ser rett igjennom de etter å kjent de noen uker. Den usikkerheten man da kjenner i kroppen under konfrontasjoner er episk, men du vet jo så inderlig godt hva sannheten er og tror ikke på et eneste ord. Likevell er de så gode til å ljuge at en del av deg har lyst til å tro hva de sier. Snodig situasjon egentlig
Vet ikke om noen andre har sagt det, men mange sier ofte "Hæ?" selvom de hører spørsmålet, for å tenke over hva de skal si.
Hvis du skal lyve til noen er det bare å ta det helt rolig og ikke stresse, hvis det er noe jeg virkelig ikke vil at noen skal finne ut at jeg har gjort og jeg prøver å snakke meg ut av det klarer faktisk ikke mamma å se om jeg sier det som det er eller ikke.

Har ikke tall på hvor mye jeg har snakka meg ut av, kan være greit når det trengs. Men sånn ellers, hvis det ikke er noe veldig alvorlig du har gjort, vær ærlig. Si det som det er og de blir glade for at du er ærlig.

Uansett, det lønner seg ikke å lyve (alltid), men hvis du "må".. Ikke stress eller oppfør deg rart, da skjønner de det med en gang.
Ministry of Love
sptz's Avatar
http://www.forskning.no/Artikler/200.../1097844121.33 denne linken kan jo være kjekk å lese. Om det blir for tørt kan jeg jo anbefale deg en av yndlingsfilmene mine True Romance.

Sitat av True Romance
Clifford Worley: You're Sicilian, huh?
Coccotti: Yeah, Sicilian.
Clifford Worley: Ya know, I read a lot. Especially about things... about history. I find that shit fascinating. Here's a fact I don't know whether you know or not. Sicilians were spawned by niggers.
Coccotti: Come again?
Clifford Worley: It's a fact. Yeah. You see, uh, Sicilians have, uh, black blood pumpin' through their hearts. Hey, no, if eh, if eh, if you don't believe me, uh, you can look it up. Hundreds and hundreds of years ago, uh, you see, uh, the Moors conquered Sicily. And the Moors are niggers.
Coccotti: Yes...
Clifford Worley: So you see, way back then, uh, Sicilians were like, uh, wops from Northern Italy. Ah, they all had blonde hair and blue eyes, but, uh, well, then the Moors moved in there, and uh, well, they changed the whole country. They did so much fuckin' with Sicilian women, huh? That they changed the whole bloodline forever. That's why blonde hair and blue eyes became black hair and dark skin. You know, it's absolutely amazing to me to think that to this day, hundreds of years later, that, uh, that Sicilians still carry that nigger gene. Now this...
[Coccotti busts out laughing]
Clifford Worley: No, I'm, no, I'm quoting... history. It's written. It's a fact, it's written.
Coccotti: [Laughing] I love this guy.
Clifford Worley: Your ancestors are niggers. Uh-huh.
[Starts laughing, too]
Clifford Worley: Hey. Yeah. And, and your great-great-great-great grandmother fucked a nigger, ho, ho, yeah, and she had a half-nigger kid... now, if that's a fact, tell me, am I lying? 'Cause you, you're part eggplant.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bundy Vis innlegg
Ofte ser man opp til venstre eller høyre når man juger.
Vis hele sitatet...
Man ser ofte opp til høyre når man husker noe som faktisk har skjedd. (vesnte om man er venstrehendt.)

Og ned til venstre om man husker noe, eller ser for seg noe som faktisk ikke har skjedd.

...roughly

http://www.wikihow.com/Detect-Lies
Å se at folk lyver er en egen vitenskap. Det ble nevnt noe om en øyebevegelse tidligere.
det er delvis sant. Når du henter fram noe fra minnet ditt så vil øye bevege seg opp og til høyre. Når du visualiserer eller går inn i den kreative delen av hjernen din vil øye ditt ofte gå opp til venstre. Så teoretisk sett kan du ta noen i en spontanløgn om du spør de rette spørsmålene, og du ser øyebevegelsen gå opp til venstre. (for deg). Er løgnen derimot innøvd så vil personen bevege øyet opp til høyre, da han henter fram løgenn fra minnet sitt. Kort og enkelt forklart.

Ville ikke brukt løgnvitenskap uten konkrete beviser mot noen uansett ad, siden det ikke er en eksagt vitenskap med fasitsvar. Pass alltid på å ha håndfaste bevis før du beskylder noen.
En ting som også er en typisk ting man gjør hvis man lyver er det å lage "eeeeeeee" lyd, dette er fordi man må improvisere hvis dem glemmer storyen de har pugget, eller rett og slett finner på noe der og da. Noen folk blir aggresive og svarer ofte korte svar som bestemt "JA" eller "NEI". En annen ting man kan ta ljugere lett på er att du som er i tvil om de forteller sannhet eller ikke er å spørre det samme spørsmålet to ganger. 1. gang en enkel utgave av spørsmålet, men som krever en forklaring som svar. 2. gang en litt mere avansert utgave av spørsmålet. Han du spør vil ofte svare forskjellige svar på det samme spørsmålet for personen konsentrerer seg på å finne fornuftige eller troverdige svar att de rett og slett glemmer det de har blitt spurt om!

Ett annent tegn er det att de svarer først ja, også nei for att storyen dems skal passe.
Kan vel poste de HELT unødvendige tipsene fra KK.


Slik ser du om han lyver

1. Er han inkonsekvent?

Dersom noen lyver er det ofte ikke sammenheng i det vedkommende sier. Hvis noe rett og slett virker som om det ikke henger på greip, så ta signalene.

Eksempel: Venninnen din sier at hun kysset din gamle flamme fordi hun ikke kjente ham igjen med solbriller på. Det er bedre å være ærlig, selv om det sårer, eller å komme med løgner så dårlige at de får deg til å framstå som dum.
e mer mellom dem enn bare uskyldig flørting.
Vis hele sitatet...
Dessverre virker bare disse på gutter!
Jentene har funnet en måte å ødelegge oss .
Snart tar de over hele verden..
Skål for gode tider med utroskap og løgn!



Her er resten av tipsene : http://www.kk.no/php/art.php?id=514965
Sist endret av Apu; 19. januar 2009 kl. 01:29. Grunn: Peace !
Derren brown du slipper ikke så lett unna,nå er jo han extrem på dette området meg og lese signaler og selvfølgelig gi signaler.
http://www.youtube.com/watch?v=Gi2cvop3vbM
Noen som veit åssen man kan se på fesk på msn da om noen juger bare for og ta et eksempel, det hadde vært litt fett om det gikk ann og avsløre på skrive måten til folk:P
Where there is doubt, there is no doubt.

Den beste måten å se hvis noen lyver, er å forutsette at de faktisk gjør det. Uten å vise det for tydelig.
Dersom du nøler i samtaler med vedkommende og vedkommende lyver, bruker personen somregel ~2 sekunder for mye å tenke. Enten det, eller så spør han/hun somregel hvorfor du nølte. Alternativ 3; Personen har en altfor detaljert historie. Alternativ 4: Personen har tengt så nøye igjennom dette, at han/hun nøler ikke i det heletatt. ( Det er denne varianten som er vrien. )

Detaljert er en ting. Men tenk med deg selv hvor detaljert en historie er dersom personen ikke har noen hensikt i å lyve. Historien er da kort. Men konkret nok. Du har da noen hull i historien som ble fortalt. Men dette viser også at personen som forklarer historien, ikke har noen hensikt i å la disse "hullene" bli dekket. Ettersom historien da er "Straight".

Er historien så kort at informasjonen blir overfladisk ubetydelig og u-informativ kan du også begynne å tvile.
Noen er dyktige til å lyve. Faktisk så dyktige at det ikke går an å se det på kroppsspåk etc. Det eneste som hjelper på noen er å spørre dem rett ut, type; "Om lyver til meg nå?" etc...
Hvis noen er gode til å lyve så kan du bare glemme det meste, du må se på hvor sansynelig det vedkommende sier er.

Sitat av d0nk3y Vis innlegg
Alternativ 3; Personen har en altfor detaljert historie.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en måte å se at noen lyver på, fordi folk ofte forteller detaljerte historier uten å lyve.

Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Noen er dyktige til å lyve. Faktisk så dyktige at det ikke går an å se det på kroppsspåk etc. Det eneste som hjelper på noen er å spørre dem rett ut, type; "Om lyver til meg nå?" etc...
Vis hele sitatet...
Vet du hvor lett de er å svare sarkastisk på det?
Sist endret av Bernhard; 19. januar 2009 kl. 09:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er forskjell på alle, og ikke alle tegn som blir nevnt her i tråden er totalt idiotsikre, men jo bedre du kjenner personen , jo enklere er det for deg å oppfatte om han/hun oppfører seg rart. (Høyre hjernedel er den kreative forresten, ser personen opp mot høyre driver han/hun ofte og fantaserer fremfor å tenke logikk). En annen ting jeg har merket er at historien gjerne er planlagt, og etterpå prøves samtaleevnet å skiftes overnaturlig raskt. Dette med å unngå øyekontakt eller overdrive øyekontakt er også noe å legge merke til, som nevnt tidligere.. Og spesielt forandring/øking i stemmetone/pitch er en indikator.. Som sagt, jo bedre du kjenner personen jo lettere for deg.

Et tegn på at noen faktisk forteller sannheten når de gjenforteller en hendelse er at de ofte stopper opp mitt i historien og fyller inn smådetaljer som dem glemte å nevne. Altså han kommer på noe annet som skjedde tidligere, og legger dette til mitt i fortellingen før den fortsettes videre. (altså, uplanlagt, gjerne litt rotete oppbygget historie med mange smådetaljer.)
Men, dersom den rotete historien ikke gir noe somhelst mening forøvrig, burde det være et tegn på det motsatte.

Kroppspråk kan være tricky til tider, og må tolkes etter forholdene. Det at en person f.eks legger armene i kryss kan bety at han/hun føler seg defansiv, eller enkelt og greit bare småfryser.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Ofte ser man opp til venstre eller høyre når man juger.
Vis hele sitatet...
til høyre eller venstre ?
vel.
Det er enten til høyre, eller venstre. Ikke kanskje både og.
Hvis man lyver så er det sånn at man bruker fantasien sin, og hvis man snakker sant, så bruker man hukommelsen sin.

Ta dette med ei klype salt, for jeg husker ikke heeeelt, men:
Fantasidelen av hjernen, ligger i den høyre hjernehalvdel, mens
minnet, hukommelsen ligger i den venstre hjernehalvdel.

Og siden hjernen går på kryss, (høyre hjernehalvdel styrer den venstre siden av kroppen og vice versa).
Så hvis man lyver, så vil man se opp mot venstre, og hvis man snakker sant, vil man se opp mot høyre.
correct me if i'm wrong.

Men det går jo selvfølgelig an å bare konsentrere seg om å IKKE kikke til venstre
Sist endret av RandomiZed; 19. januar 2009 kl. 15:10.
Sitat av Chikara Vis innlegg
Et tegn på at noen faktisk forteller sannheten når de gjenforteller en hendelse er at de ofte stopper opp mitt i historien og fyller inn smådetaljer som dem glemte å nevne.
Vis hele sitatet...
Det er like enkelt å juge på denne måten. Hvis du er litt smart/god skuespiller kan du få det til å se ut som at du prøver å fylle ut historien din, slik at du virker overbevisende.

EDIT: Leif
Sist endret av Eplekjekk; 20. januar 2009 kl. 18:02.
Men det som er kjennetegn for sannhetsfortellere er at de gjerne fyller på med ekstra unødvendige detaljer, som gjerne ikke har noe somhelst å si, bare for å best mulig klarere sin egen posisjon (spesielt dersom en blir anklagd for noe) mens en som lyver vil oftes bare nevne detaljer som er relevante i selve løgnen. Løgnere har oftes planlagt en forklaring nøye på forhånd, og vil dermed ikke knote for mye med å fortelle sin del av historien, og bli ferdig med konfrontasjonen så fort som mulig.

Det finnes selvfølgelig sjeldne unntak, som sagt
det står utrolig mye dumt her. for å finne ut om en person lyver må du:
1. vite hvordan han/hun snakker når han snakker sant.
en selvsikker person som ser på seg selv som intelligent, vil antakeligvis høres enda mer selvsikker ut når han lyver.
en usikker og nervøs person vil gå i fella på alle de kroppsspråk greiene dere nevner, som f.eks klø seg i bakhodet, eller få våte øyer.
Husk alle de tingene dere sier. er ikke tegn på at noen lyver. men på at noen er nervøs. en ting du kan se etter er om pupillen utvider seg når personen snakker. det er veldig politelig. men nesten umulig å legge merke til. det skjer når noen sier noe som ikke eksisterer i hukommelsen.
Siste tips. Begynn å spill poker:P du lærer aldri å lese om noen lyver hvis du ikke får busta dem. i poker får du busta dem hele tia, og da kjenner du igjen måten folk lyver på.

(den eneste måten å lyve på, så ikke en ekspert kan se at du lyver: er å lyve sånn at du tror det selv er sant.
Sist endret av thered; 21. januar 2009 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
har opplevd liknende oppførsel på intervju jeg har vært på og ikke fått jobben. av personen som intervjuer er det mulig i enkelte sammenhenger å "se" om de har tenkt å gi deg jobben eller ikke (eller om de snakker bare bull). intervjueren kan være falsk og man kan se mye ut ifra ansiktet hva slags person dem er og hva slags livsholdning dem har.

Nå snakker jeg om både 1. gangs intervju og 2. gangs, så lenge dette er direkte med firma.

ting jeg har lagt merke til er:

- de er OVER seriøse når de spør deg om spm.
- de er OVER hyggelige med deg når samtalen er over.
- de sier du er like kvalifisert som andre søkere eller att selvom du er underkvalifisert har ikke det noen betydning.

du må selvsagt være 100% selvsikker selv og ikke nervøs i det hele tatt for att du kan merke indikasjoner på dette. det er likevel vanskelig å si helt korrekt for det er svært mange andre faktorer som virker inn. å være en god menneske kjenner kan lede deg langt, men selv ikke det er nok til å gi deg alle svarene.
Du overdriver kanskje litt ?

Det er selvfølgelig ikke bra å lyve, men noen er vel ganske gode til det og kan skjule løgn totalt.Man kan ikke si nøyaktig når tid en person lyver, fordi de samme faktorene kan like godt forekomme hos en person som faktisk ikke lyver (!) .

Uansett, jeg startet en tråd om dette for lenge siden, og det er 47 sider med respons som du kanskje kan utforske litt ? Siste ting til alle som lyver: ikke lyv, vær snill

http://freakforum.nu/forum/showthrea...l%E6r+meg+lyve
Sist endret av Donquijote; 21. januar 2009 kl. 21:27.
Trådstarter
58 7
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
En ting som irriterer meg er folk som er sykt gode på å ljuge, men alltid ljuger. Type: du ser rett igjennom de etter å kjent de noen uker. Den usikkerheten man da kjenner i kroppen under konfrontasjoner er episk, men du vet jo så inderlig godt hva sannheten er og tror ikke på et eneste ord. Likevell er de så gode til å ljuge at en del av deg har lyst til å tro hva de sier. Snodig situasjon egentlig
Vis hele sitatet...
Ja har egentlig merka det der :s Skikkelig irriterandes.. For da sitter jeg alltid igjen med en klump i magan om "kan jeg stole på deg eller ikke" men tør ikke dra det opp mer, bare pga jeg har lyst til å tro på den personen..