Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6654
Heia. Da jeg kom på jobb idag fant jeg ut at jeg hadde glømt lommeboken med førerkortet i... Hvor mye kan jeg risikere å få i bot hvis de tar meg på veien hjem?
Du vil få en bot på 500 kroner.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Var i alle fall 500 kr tidligere. Usikker på om det er satt opp.
Men da vil jeg si du er uheldig. De fleste jeg vet om som har blitt stoppet uten førerkortet har fått lov til å hente det, og slippe unna boten.
Så lenge du har legitimasjon og policemannen ikke er en pikk går det som regel greit.
Ok, takker... Var redd det var sånn 5000 tusen eller noe. Man vet jo aldri med Norge - Den store avgiftsstaten.
Så lenge du har annen leg, så pleier de og la deg gå.
Husker jeg ble frastjålet vognkortet mitt i sommer, ble stoppa en gang av politiet, og forklarte det. Ingen bot. Ble stoppa en gang til av samme politimannen. Ingen bot. Deretter fikk jeg vognkortet mitt, og ble stoppa av samme politimannen, og hadde da glemt førerkortet. Hadde dog annen leg, så jeg slapp unna . Blir du dog stoppa i "storkontroller" med vegvesenet,politi,toll og hele pakka, får du nok en bot på 500kr ja.

Sitat av kaktusx Vis innlegg
Ok, takker... Var redd det var sånn 5000 tusen eller noe. Man vet jo aldri med Norge - Den store avgiftsstaten.
Vis hele sitatet...
5000 000 hadde vært litt i det meste laget ja
Sist endret av legalize_it; 12. desember 2008 kl. 14:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av legalize_it Vis innlegg

5000 000 hadde vært litt i det meste laget ja
Vis hele sitatet...
Heheh ja, jeg tenkte "tusen" etter at jeg hadde skrevet 5000 :P
Litt bortevekk idag.
Sist endret av kaktusx; 12. desember 2008 kl. 14:24.
Gebyret er på 500kroner, men når du blir stoppet vil de uannsett sjekke at du faktisk har førerkort, om du har det kommer det ann på humøret til politiet om du får bot. Veldig hipp som happ det.

Men sjangsen for å bli stoppet er jo minimal uannsett
Jeg trodde den nylig hadde steget til 750,- ?
Den har steget til 750,-
Hadde besøk av politiet på skolen, å han sa senest igår at det var 750 kr : )
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg ble stoppet av noen meget koselige politifolk en gang. Hadde da (absurd nok) mistet førerkortet inn i midtkonsollen på bilen, under en sprekk på askebegeret, noe som førte til store vanskeligheter med å få det ut. De sjekket meg bare elektronisk mot personnummer (bankkort) og sendte meg videre

En annen gang ble jeg faktisk stoppet uten legitimasjon i det hele tatt. Kjørte min far til julebord i hans bil, og lot tankeløst alt av kort ligge i min egen. Ble dog stoppet ca 200 meter fra huset hjemme, så tilbød meg å hente det mens bilen stod igjen hos dem som sikkerhet. De trodde på meg, så jeg fikk kjøre videre.
Har tidligere mistet førerkortet, eller "glemt"/glemt førrerkortet og ringt politivakta og spurt om det går greit å kjøre uten lappen. Så får han navnet mitt sånn at politiet kan sjekket det opp om jeg evt. blir stoppet uten førerkort. Må dog ha legitimasjon. bankkort etc.
Vel, det var for litt siden en publikasjon i VG om at man kunne risikere å få en bot på 4.000 kroner dersom man ikke hadde med seg førerkort.