Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 784
Kjøpte meg nettopp ny stasjonær GamerPC fra Komplett.no, og det fulgte ikke med noe nettverkskort som standard. Derfor har jeg nå kjøpt en Siemens Gigaset USB Stick 108, ettersom min lokale Elkjøp ikke hadde noe internt nettverkskort til salgs.

Problemet er at jeg får såpass dårlige trådløse nettverkssignaler at jeg ikke kan game online uten å disconnecte (som i typ WC3). Jeg har ikke noe merkbart problem med å surfe på internett, men jeg ser at "nettverkssignalene kun viser 2 av 5 signalprikker".

Routeren jeg sender ut det trådløse nettverket fra er typ D-LINK 7100AP, og er koplet til den originale NexGentel-ruteren, ettersom den i utgangspunktet ikke hadde noen trådløse muligheter.

Noen som har erfaringer med slik USB Nettverkspinner? Gir de dårligere signal enn et nettverkskort vil gjøre? Eller kan det være D-Link-ruteren som ikke leverer? (har jo hørt mye rart om D-link, det meste av negativ art)

Plasseringen til min stasjonære PC er i 2 etasje, mens ruteren er i 1. etasje, men de står riktignok rett ovenfor hverandre.

Ser frem til svar;

Mvh
Sikkerhetsklarert
Trådløstnett <Kablet nett. Gjelder hvertfall til spilling der lang responstid er lettere å merke enn ved vanlig surfing.
når det gjelder små trådløse usb dongler så er desomregel veldig dårlige antenner i.
er begrenset på hva du får ut av en så liten sak.

derimot så kan en usb dongel med større ekstern antenne være fin fint.

høres ut som om du har for dårlig signalerstyrke ja.
Det kan være alt fra plassering på utstyret ditt til forstyrrelser i området.
Kjøp en USB-forlenger og beveg nettverkspinnen nermere routeren?