Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 915
ikke kjøp en typisk VIASAT eller CANAL DIGITAL boks. de kan bare ta et kode system.

kjøpe force duomaster (tar via og canal+)

humax skal vist kunne oppgraderes til canal digital...

spør på forettningen om dette, jeg har ikke digital selv, og har derfor ikke noe erfaring med dette.
Jeg kjøpte en Grundig 2500 str på Expert, og den kunne bare Canal Digital ...(heldigvis kan den "oppgraderes" med CAM)
Dessuten hadde jeg ikke råd til noe annet enn en samlepakke. Planlegger å kjøpe en ekstra LNB, DiSeq switch, og Viaccess CAM og se litt på 5grader øst også..

Men tilbake til temaet, hvis du har råd til proff, eller semi-proff tuner, så kjøp det ...
Å kjøpe en Nokia digitaltuner er å anbefale! De er ikke så træge som andre (ex: Grundig DTR 2500) bortsett fra Nokia 9310/9311 som er samme tuner som Grundig'en (og Pioneer'en og Triax'en og..og.. OEM produksjon)

Personlig har jeg Nokia 9802S, og er meget fornøyd med denne! Har 2 hoder, 1°W og 5°Ø. Funker perfekt på Viasat's tjenester (selv med piratkort!!!) og når software-oppdateringen kommer i løpet av mai (hvis vi er heldige) vil dette bli første tuner som tar både Kiosk og Ticket. Den kan styre alle former for diseq'er, tone diseq, mini-diseq og position A/B diseq.

Nå som 9902 er like om hjørnet er det også en tuner å legge merke til! Digitaltuner med harddisk! på 40GB!

[securitymember]

PS: Grundig'en (og Pioneer'en og Triax'en) har en software BUG.... overraskelse???? I løpet av en kveld vil den ex: gi sort skjerm i 2-3sek og så kommer bildet igjen, meget irriterende midt i en film!!! Kansje CanalDigital får fingeren ut og kommer med en ny software før juli!!??
Hvis du har denne tuneren (eller en av de andresom ser slik ut) eller Nokia'en så ring Canal Digital si at du har denne tuneren og at du vil klage på at den faller ut. Du vil da få en form for konpensasjon ex: 1 mnd full pakke gratis e.l. Hvis du i det hele tatt kommer igjennom på telefonen (81555600).
Originally posted by [securitymember]
PS: Grundig'en (og Pioneer'en og Triax'en) har en software BUG.... overraskelse???? I løpet av en kveld vil den ex: gi sort skjerm i 2-3sek og så kommer bildet igjen, meget irriterende midt i en film!!! Kansje CanalDigital får fingeren ut og kommer med en ny software før juli!!??
Vis hele sitatet...
Ingen bombe det der nei ... Kjøpte tuneren og hele pakka i Januar (i år), og har opplevd bug'en fra starten av...
(den slår til helt plutselig på de kodete kanalene og den slår av (!) tuneren noen ganger når jeg skal ha på EPG )

Fikk litt info om saken:
Buggen har vært der siden Desember og CD har visst om den hele tiden, og de har som kjent ikke gjort noe med den
Og det er ikke hver gang bildet kommer tilbake; jeg må ofte bytte til annen kanal, for deretter skifte tilbake for å få bilde.
snakket med CD??? Min onkel fikk full pakke til de hadde en ny software klar!!!
Hvis de har ny software klar, så bør de snart gjøre den tilgjengelig ! Jeg får fnatt av at bilde og lyd ryker i ett sett !
Skjønner ikke at det kan ta seks måneder å rette opp buggen ...

Jaja, det er lov å håpe.
Sist jeg snakket med Ole Wallin, Sjef for Region Sør, hos CD. Sa han at de uheldigvis hadde problemer med den nye softwaren (ingen bombe) og håpte å ha dette i orden før Juni!

Men når det er franskmenn som sitter og skriver kode så må det jo bare gå galt, eller?