Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1889
Jeg har røykt hasj nesten daglig siden August. Jeg røyker som oftest alene, noen ganger med venner på fester. Der ingen tvil om at jeg er litt avhengig ettersom hvis jeg ikke har røykt på noen dager blir humøret mitt ofte mutt og jeg mister motivasjonen å gjøre ting jeg liker. Men stort sett er dette ikke et problem siden jeg røyker stort sett nesten daglig. Går på universitetet, skole og skriving er ingen problem for meg. Jeg klarer meg fint ut dagen uten å tenke på hasj eller lignende. Men når jeg kommer hjem vil jeg som oftest rulle opp. Det er åpenbart at jeg ikke har det beste forholdet til cannabis. Men jeg lurer på om jeg fortsetter, vil jeg yte betydelig dårligere i dagliglivet?
Sist endret av Alexed12; 12. desember 2019 kl. 18:25.
Det finnes ingen fasit siden vi mennesker er forskjellige men ut ifra hva jeg selv har sett og erfart så er det slik at daglig cannabisbruk generelt sett har en negativ innflytelse på folk flest.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det vil du. Men ikke nødvendigvis så dårlig at du registrerer det selv. Jeg gikk fra femmere til treere på skolen og skjønte faen ikke hvorfor, for jeg fungerte bra selvom jeg røyka. Holdt avtaler og hadde et vanlig liv, røyka bare på kveldene. Men dagligrøyking setter huet inni en sky. For min del ble det fler og fler joint på kvelden med åra, jeg ble mer isolert fordi jeg heller foretrakk å sitte hjemme å laxe enn å være sosial, på den måten fikk jeg etterhvert sosial angst også. Snakker gradvis over mange år her, men "planen" når jeg starta å røyke hver dag var heller aldri mange år men jeg ufarliggjorde det og det blei en del av Meg. I ferier skulle jeg kose meg ordentlig, og dagen derpå etter fylla kunne jeg røyke fra morgen til kveld iblandt. Jeg fikk rus utløst psykose etter noen år med det jeg trodde var harmløs bruk, og etter flere psykoser etter lange pauser i mellom innså jeg at jeg måtte slutte for godt. Først da ble jeg meg selv igjen(som jeg trodde jeg var hele veien, med unntak av psykosene), og merka hvor fordummende hasj hadde gjort meg. Plutselig hadde jeg stål hukommelse, bra, glad og stabilt humør igjen, mye bedre koordinasjon, kunne lese en halv bok i strekk uten å glemme hva jeg leste, kunne huske hva jeg hadde gjort uka før og hva folk hadde sagt av ting jeg burde huska på, som jeg loka fælt med å huske når jeg var stoner men bare lo vekk problemet da.

Daglig bruk, jeg vil egentlig si ukentlig bruk jeg ass om man røyker mer enn en gang eller to i uka, oppfattes kanskje ikke som skadelig men er ikke noe tvil om at det er det. Selvom man ikke havner i psykose eller får noen åpenbare problemer så påvirker det negativt i hjernen.
Anonym bruker
"Flink Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Daglig bruk, jeg vil egentlig si ukentlig bruk jeg ass om man røyker mer enn en gang eller to i uka, oppfattes kanskje ikke som skadelig men er ikke noe tvil om at det er det. Selvom man ikke havner i psykose eller får noen åpenbare problemer så påvirker det negativt i hjernen.
Vis hele sitatet...
Kanskje om man er disponert for noe genetisk. Hva om man kun opplever positive effekter på angst og depresjon ved bruk over 12+ år, med pauser på ett år innimellom? Aldri skjønt hva denne "tåka" folk snakker om er, men så er jeg relativt høytfungerende ellers. Folk er forskjellige, noen blir sikkert nervevrak av kaffe også.
Finnes ikke noe svar på det. Noen av de mest suksessfulle menneskene i verden røyker cannabis hver dag eller ukentlig. Samtidig gjør også noen av de mest slaskete taperene også det.

Det handler vel i bunn og grunn om deg selv og hvordan du prioriterer ting.

Synes det er llitt tullete å komme med en konkret påstand om at det "påvirker hjernen negativt", uten å komme med kilder på dette. Jeg sier ikke at det er feil, men det virker bare jævla synsete og useriøst.
Jeg har røyket daglig siden 2003, med unntak av et lite fengselsopphold. Har flere barn, samboer, hus, bil, utdannelse og fast jobb. Jeg tror nok mine kollegaer, arbeidsgiver og familie hadde blitt sjokkert hadde de visst omfanget.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kan jo være på vei til å bli stoner, og så merker du sjøl at du liker det litt for godt
For meg ville det vært et problem å røyke noe mer enn 3 ganger i uken pga. slike timg du nevnet, men kanskje det går helt fint for deg. Jeg røyker vanligvis noe mellom 3-10 ganger i mnd
ville anbefalt deg en lengre pause nå, sooner rather than later.
1. du sparer mye penger på det
2. du beholder hukommelsen din..!
3. Du er føre var og unngår angst eller andre problemer du ikke vil ha!
4. Du får mye mer ut av det når det er en sjelden begivenhet kontra en hverdagslig greie
5. eeh.. du gidder å fullføre studiene med glans
6. du gidder å date
7. du gir ikke faen i kosthold og trening
8. .. du skjønner tegninga.. siden du spør om det er et problem, så er du egentlig klar over det selv. Hjernen har en greie for å søke enkel tilfredsstillelse og om du rutinerer og samkjører veien til lykke med en joint tar det ikke så alt for lang tid før andre aspekter i livet ditt blir nedprioritert til fordel for å slække på soffaen


Selvom det er et av de mildeste rusmiddelene, så er det veldig lett å bagatellisere bort de negative sidene ved det.. som gjerne kommer svært krypende. Har dessverre mange venner som har sløst store potensialer til fordel for å loke i soffaen med playstation o.l.
Hasj kan være både bra og dårlig for deg. Du må finne ut om du fungerer best med eller uten