Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1588
Mulig dette er feil forum men aner ikke hvor ellers jeg skal spørre; For dem av oss som er så heldige å måtte bruke scooter, hvordan fungerer det med følere i bakken ved lyskryss og bommer i feks. parkeringshus (med prinsippet trykk knappen, få billett, bommen åpner seg)? For en del år tilbake var det jo slik at disse åpnet seg ikke fordi mopeden var for lett, men er det slik enda?
Følere i bakken er som regel bare en (for enkelhets skyld) tråd som avkjenner området's magnetiske endringer... Det vil si at en sykkel burde være tilstrekklig til å trigge en sånn føler...
Sist endret av woff; 3. august 2008 kl. 19:09.
Jeg kan bekrefte at flere lyskryss i Bergen virker sånn enda. Jeg er heldigvis forbi og godt ferdig mopedtiden min, men det er nok av kryss som ikke reagerer på mopeden og dermed lar deg stå og vente til det kommer en bil bak deg før du får grønt. Etter hva min logikk fatter reagerer den på vekt/trykk, og mopeden greier ikke å legge nok vekt ned i asfalten for at sensoren skal merke det.

Ett lite triks du kan bruke er å bremse hardt med forbremsen og dermed legge bevegelseskraften din ned i forhjulet, det er som regel nok til at du får grønt.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Skjer med meg HELE tiden i Haugesund. Forbanna dritt.
Skjer meg og, før jeg lærte meg trikse som MannY nemner, men for guds skyld se etter grus... Jævla flaut å tryne i eit lyskryss =/
er bare å spise godt så du blir stor og feit da funker alle lyskryss skal du se:P
Sitat av dexter
Vis hele sitatet...
Dette må være noe av de mest geniale jeg noen gang har sett..
Sitat av -=Insane=-
er bare å spise godt så du blir stor og feit da funker alle lyskryss skal du se:P
Vis hele sitatet...
Det er spisingen det står på altså Håper mopeddagene mine er over snart også... Det blir vel bilkjøp før eller senere.

Hjertelig takk for gode svar
Jeg opplever dette problemet en del ved Nordstrand, utkjøringen til Mosseveien(E18), stod der ca 5 min før jeg klarte og hive meg ut forran en buss. Er kjipt for oss som kjører sykkel, og tror nok at det er nok metall i sykkelen min, så er vel heller det at den+meg ikke veier mer enn 230kg tilsammen