Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 6351
For ca 2 minutter siden fløy det noe jeg tror var et jet fly over huset vårt, lyden forsvant omtrent like fort som den kom og man kunne føle den raske bevegelsen bare via lyd, må ha vært et sinnsykt kjapt fly!

Så jeg ble nysgjerrig, gardermoen og kjeller er jo i nærheten, så jeg lurte på om noen visste om det går ann å sjekke ut hva slags fly det var på nettet?
Tja, ikke godt å si. Men tidsmessig vil jeg tro jeg hørte det samme. Jeg befandt meg mellom oslo og lillestrøm.

Jeg satt riktig nok inne i en bil, så jeg så ingen ting
flightradar24.com men hvis det var et militær fly tror jeg nok ikke du kan sjekke det på denne siden.
Sist endret av mickeyy; 1. juni 2012 kl. 15:50.
Jeg har i det siste sett et fly som ligner på et stealth fly to ganger over Oslo. Det kjørte også lynraskt
De driver å testflyr to F-16 på Kjeller.

Er jo flyshow på søndag
Sist endret av Xernox; 1. juni 2012 kl. 16:33.
Sikkert forsvaret som har fått noen F35 som de leker seg med
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Er flyshow på ørlandet i morgen.........
fly show i horten i dag.
Mest sannsynlig var det et eller annet fly i forbindelse med et av de mange flyshowene som pågår i disse dager, ev. kan det ha vært et eller flere av disse?
99% sikker på at det er F16.
Eventuelt F16 som ble sendt opp når Clinton kom til Oslo, og skulle dra fra Oslo til Tromsø idag.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Sec Vis innlegg
99% sikker på at det er F16.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Det er en hel deg flytyper på desse treffene..
Nato Tiger Air Meet.. Mange tigerskvadriner...
Kan det muligens ha vært dette?
Det var to forskjellige F-16 fly som fløy i formasjon lavt.
Sitat av mickeyy Vis innlegg
flightradar24.com men hvis det var et militær fly tror jeg nok ikke du kan sjekke det på denne siden.
Vis hele sitatet...
Tøft. Er dette ALLE ikkemilitære fly?
Sitat av brunost Vis innlegg
Tøft. Er dette ALLE ikkemilitære fly?
Vis hele sitatet...
Jepp fly og helikopter som har ADS-B bokser kan ses på Flightrada, mot at deter folk som streamer med egne bokser.
Sist endret av Oddiii; 1. juni 2012 kl. 22:54.
F16 ja skal på flyshow på kjeller søndag!
forstår nå at det kan være ganske krevende å være flyleder på flyplass.
http://bildr.no/thumb/1194160.jpeg
Sitat av Norsefire Vis innlegg
For ca 2 minutter siden fløy det noe jeg tror var et jet fly over huset vårt, lyden forsvant omtrent like fort som den kom og man kunne føle den raske bevegelsen bare via lyd, må ha vært et sinnsykt kjapt fly!

Så jeg ble nysgjerrig, gardermoen og kjeller er jo i nærheten, så jeg lurte på om noen visste om det går ann å sjekke ut hva slags fly det var på nettet?
Vis hele sitatet...
Dersom du bor over groruddalen kan jeg bekrefte at det var ett F16 Falcon fly som fløy over. Du kan desverre ikke få noen oversikt over militære fly da dette er konfidensielt. Om det hadde vært ett sivilt fly derimot, kunne du brukt sider som flightradar24.com eller planefinder.net.
Sist endret av Zarni; 1. juni 2012 kl. 23:16.
Sitat av LowRider Vis innlegg
forstår nå at det kan være ganske krevende å være flyleder på flyplass.
http://bildr.no/thumb/1194160.jpeg
Vis hele sitatet...
Det er nok krevende, men en flygeleder har ikke ansvar for alle disse flya.
Det kan også ha vært en Vampire som har svirret over her. Dem var oppe med to stykk i går lenge.

http://www.pacificaces.0catch.com/_borders/vampire%20photo.jpg
var 2 jagerfly ganske lavt over Drammen idag. fikk bennern
Ja, det hører nok til en av flyshowene eller øvelsen som pågår for tiden. Her er forsåvidt oversikt over alle arrangementene til Forsvaret.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så, har et spørsmål. Er alle fly som ikke vises på den oversikten/siden, militær fly? Og hvordan kan man gå fram for å kreve informasjon om disse? Altså si at man observerer ett eller flere fly ofte og vil ha svar på hva det er som flyr over "sitt luftrom", ettersom man selv må ha lisenser og radar og tillatelse og gyldig grunn til å kunne fly.
Sitat av vacant Vis innlegg
Så, har et spørsmål. Er alle fly som ikke vises på den oversikten/siden, militær fly? Og hvordan kan man gå fram for å kreve informasjon om disse? Altså si at man observerer ett eller flere fly ofte og vil ha svar på hva det er som flyr over "sitt luftrom", ettersom man selv må ha lisenser og radar og tillatelse og gyldig grunn til å kunne fly.
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke være militært selv om de ikke synes på denne siden. Omtrent av alle private småfly vises heller ikke. Du har ikke krav på noe info som helst om hvem som flyr. Det du kan gjøre er å ringe Avinor for å spørre.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det trenger ikke være militært selv om de ikke synes på denne siden. Omtrent av alle private småfly vises heller ikke. Du har ikke krav på noe info som helst om hvem som flyr. Det du kan gjøre er å ringe Avinor for å spørre.
Vis hele sitatet...
Okei.
Neste gang et fly flyr over huset mitt i full fart og nesten river ned huset, skal jeg anta det er et Cessna...

Troll til side:
Det var et F-16, og det er forsvaret som har sendt det opp.
det kan være F-16 de bråker som faen når de flyr lavt, og det rister også i meg når de flyr lavt.
Her i bodø ser jeg jo F16 fly flere ganger om dagen og det er utrolig hvor mye lyd de lager
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Flightradar24 har en iphone app som du kan laste ned som gir deg den oversikten som på den siden, men du kan også peke kameraet ditt mot himmelen også få informasjonen til flyet! Funker kjempe bra
og når du først har funnet ut hvilket fly det er (gjerne med flightradar24) så kan du gå inn på http://www.planespotters.net/ og søke opp flyet og finne ut hele historien til flyet som nettopp suste over hustaket ditt, eller sneia toppen på skyskraperen du sto i toppen i
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av snowdog Vis innlegg
Flightradar24 har en iphone app som du kan laste ned som gir deg den oversikten som på den siden, men du kan også peke kameraet ditt mot himmelen også få informasjonen til flyet! Funker kjempe bra
Vis hele sitatet...
Lasta ned den appen dag..
Har ofte sittet og sett opp på himmelen, og fundert på hvor det flyet skal..
Kult!
Helt sikkert F-16. Var nettopp show på Sola flyplass. Skal være flere show rundt om i landet også.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Lasta ned den appen dag..
Har ofte sittet og sett opp på himmelen, og fundert på hvor det flyet skal..
Kult!
Vis hele sitatet...
jeg er en hyppig bruker av denne appen bruker den støtt og stadig! er litt digg å sitte å se opp på himmelen og se store Airbus A380 komme fra USA over hustaket ditt med kurs mot Dubai