Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 864
Parkettetterligning
Hei visste ikke hvor jeg skulle putte denne så det ble her.
Har sjekka litt ut om enkle måter å lage flash spill uten programmeringskunnskaper. Har funnet noen plattformer som jeg tror jeg ihvertfall kan lage noe som er litt underholdende, ikke for meg at det blir verdens beste men lurer på om det er noen måte å få tjent litt penger på dette. Vet jo selvfølgelig om muligheten å lage en egen nettside med annonsefunksjoner/ reklame i loadinga. Men jeg tenker at det blir vanskelig å få ut på markedet så folk ser de. Noen som vet om større spillsider som armorgames, kongregrate som kjøper inn spill/ poster spillene og gir deg en liten del av annonseinntektene. Eventuelt hvilke av disse som har beste vilkår eller andre måter å få tjent litt penger på det. Er ikke snakk om å bli millionær over natten men ser at etter litt øving kan jeg lage ganske morsomme og greie spill på noen dager. God måte å få litt ekstra lommerusk på.

Litt mye rot men det er det som oftest er i hodet mitt :P takk for tips
"mobil spill" du har jo app store du kan tjene store penger der.. men har hørt at det koster 500 kr.. men for android er det gratis!
Parkettetterligning
Trådstarter
Så vidt jeg husker fra da jeg sjekket ut litt av det så koster det 99 dollar i utgiverlisens både for ios og android. Men siden jeg ikke kan noe programmeringspråk og bare vil ha noen småprosjekter så blir det en av de flashløsningene jeg har funnet. Samtidig så hadde det vært utrolig greit å kunne solgt de til en stor nettside med tanke på markedsføring. Hvis spillet mitt havner på armorgames så er det veldig stor sannsynlighet for at mange vil se det til og begynne med. veldig vanskelig å få seg kjent på mobile plattformer i dag.
Happy Buddha
Sitat av tristen799 Vis innlegg
Så vidt jeg husker fra da jeg sjekket ut litt av det så koster det 99 dollar i utgiverlisens både for ios og android. Men siden jeg ikke kan noe programmeringspråk og bare vil ha noen småprosjekter så blir det en av de flashløsningene jeg har funnet. Samtidig så hadde det vært utrolig greit å kunne solgt de til en stor nettside med tanke på markedsføring. Hvis spillet mitt havner på armorgames så er det veldig stor sannsynlighet for at mange vil se det til og begynne med. veldig vanskelig å få seg kjent på mobile plattformer i dag.
Vis hele sitatet...
99 dollar i utgiverlisens for ios ja, men er rimelig sikker på at android market er gratis? Kan jo absolutt anbefale GameSalad for å lage spillene til ios. Veldig enkelt og samtidig lærerikt!
Parkettetterligning
Trådstarter
Sjekka ut gamesalad men såvidt jeg så på nettsidene deres så eksisterer det bare på osx, siden jeg bare har tillgang til windows og linux så blir det problematisk med min økonomiske situasjon
Android er ikke gratis. Det koster ca 250nok å opprette en utgiverkonto.
Er ikke Flash en døende standard...?
Parkettetterligning
Trådstarter
Selvfølgelig, er jo en grunn til at jeg ikke skal legge stor energi i å lære meg språket. Fant bare et godt verktøy som jeg fikk lyst til å leke meg med og kanskje få noen av de tusen spillkonseptene mine ut i verden med.
Hvorfor ikke heller legge den energien i et annet språk, som ikke er døende?
Parkettetterligning
Trådstarter
Jeg holder blandt annet på å lære meg python og tenker å etter hvert gå videre til java og kanskje c++
Men her er det ikke mye energi det er snakk om, kan ta meg et par dager å lage et ganske greit spill til flash. Selvfølgelig er det ikke perfekt med slike ferdigløsninger men tror jeg kan lage helt ok spill med de. Kan i samme slengen reklamere for tjenesten jeg har blitt litt småforelsket i www.omga.me som er laget av strongman games. Bedriften er i london men de fleste som jobber der er norske spillutviklere.