Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2199
Hallo jeg har en skjerm.koblet til HDMI på skjermkortet mitt og ønsker TV på DVI utgangen. Har ikke dvi kabel så har brukt to vga som passer fra TVen og skjøtet sammen til PC så har jeg en overgang vga til Dvi på skjermkortets dvi inngang. Problemet er at inngangen bare nesten passer, fordi der det er en strek på inngangen har kabelens plugg fire ekstra pinner. kan de fjernes ? Eller blir det feil selvom resten av pinnene har kontakt?. Har vga på hovedkortet men jeg får ikke video ut av dette. Har og en hdmi-m til Dvi overgang som passer den andre overgangen på kabelen men har bare en HDMI inngang på PC.
Noen råd?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
DVI finnes i tre versjoner, en som sender et digitalt signal, en som sender analogt (som du da kan ha vga overganger fra) og en med begge.

De ekstra pinnene er så for analogt signal, så det du prøver på nå er å koble en analog kabel inn i en digital DVI port, du vil ikke få noe bilde fordi VGA er analogt.. derfor er pinnene laget slik på DVI overgangen at du ikke kan koble den til en digital port

Se her: https://en.m.wikipedia.org/wiki/FileVI_pinout.svg
Sist endret av Dodecha; 5. april 2020 kl. 02:11.