Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1320
Hei, jeg venter en pakke som ble sendt som brevpost forrige fredag altså over en uke siden. Det skal være 1-2 dagers ventetid ifølge posten så da lurer jeg på om det kan være fordi navnet mitt, som pakken er sendt til ikke er registrert på mottakkeradressen. Noen som vet hva som skjer med slike pakker? da det ikke er noen returadresse. Hvordan går jeg eventuelt frem for å oppsøke den?
Det med navnet skal ikke ha noe å si. Jeg fikk selv post der jeg bodde ved studiested sist skoleår, men hadde aldri navnet mitt registrert der. Dessverre er det vel en bitteliten andel post som plutselig tar ekstra lang tid, eller i værste fall forsvinner. Forhåpentligvis dukker posten din opp etter hvert.
sitter i lignende situasjon selv, sendte en pakke mandag som også er innenlands, og den er ikke kommet frem enda heller.
kanskje d flyter over litt på posten atm?
Sist endret av Munted Artist; 12. august 2019 kl. 00:36. Grunn: skriveleif
Da er jeg tydeligvis ikke alene om dette noe som jo gir et ørlite håp i alle fall. Om det tar litt tid kan jeg leve med, men lurer likevel på det med navnet. Noen andre som har fått post i eget navn på en annen adresse?
Jobbet i Posten før. Brevpost som ikke har avsender og det ikke er klart hvem som er mottaker blir ikke sendt. Risken man tar ved å ikke sende som pakke. Ville ventet noen dager likevel.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Da er jeg tydeligvis ikke alene om dette noe som jo gir et ørlite håp i alle fall. Om det tar litt tid kan jeg leve med, men lurer likevel på det med navnet. Noen andre som har fått post i eget navn på en annen adresse?
Vis hele sitatet...
Ja, har skrevet mitt navn og en kompis sin addresse med feil. Den havnet i hans postkasse
Så fremt navnet ditt står på postkassen på mottageradressen vil det som oftest komme frem. Bor du et sted med flere postkasser uten ditt navn på risikerer du at postmannen ikke vet hvor den skal, og da kommer den ikke.
Det er dog en mulighet å henvende seg til posten og etterlyse pakken - hvis du kan oppgi navnet og adressen som står på pakken er de ganske flinke til å lete.
Om du ikke er registrert på adressen, kan sendingen blir returnert til avsender.
I de tilfellene det ikke er avsender på sendingen, blir sendingen sendt til en intern avdeling i posten som prøver å finne mottaker sin adresse, og som et siste alternativ åpner de sendingen.

Uansett, om postkassen din er godt merket, så skal det veldig mye til for at det ikke blir levert der.

Jeg har jobbet i godt over 10 år i postverket, på tvers av ulike avdelinger.