Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1409
Jeg har søkt meg litt rundt og fått en del spesifikke svar om de potensielle bivirkningene/skadene ved bruk av spiss fleinsopp.

Samtidig ønsker jeg også å høre fra dere som kanskje er litt mere erfarne om det er noen seriøse mentale bivirkninger/skader ved bruk av spiss flein sopp. Jeg vet at den langvarige tanke gangen kan forandres, men hvor mye kan den forandres? Er det mulig at man blir «en helt annen person»?
Tja ,jeg har brukt mye psykadelika periodesvis i åresvis og det eneste jeg merker er at hue er helt tomt. På den måten at det er helt flat oppi der ,ingen tanker og ingen følelser. Ueg greier å tenke som normalt men jeg får ingen følelser av ting lenger,er som en helt nøytral linje. Kan godt si jeg har blit grønnsak i hue ,men er fortsatt oppegående så jeg hvet ikke hva greia helt er.

Får eller ikke følelsen av å kjede meg lenger. Kan stirre i veggen i timesvis uten at det gjør noe.eller bare rett og slett stire ut i luften i lange perioder uten å tenke på noe. Synes det er stimulerende og bare stirre ut i løse luften
Sist endret av Sæd; 26. oktober 2022 kl. 13:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fra mitt synspunkt vil jeg si at det med å bli en annen person handler mer om at man føler inni seg hva som er riktig for deg eller ser annerledes på ting enn du har gjort før.

Opplevelsen er subjektiv og jeg har sett folk bli traumatisert av sopp i forskjellige episoder. Da har det gjerne vært mentale ting kombinert med annen rus og lite søvn.
Anonym bruker
"Tom Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok en del sopp for et par år siden. Bruke også MDMA 7 dager i strekk. Da var jeg ikke klar over hvordan det kan føkke meg hodet.
Etter den MDMA-episoden har jeg følt meg som en helt annen person. Tok også en del sopp i den tida, ofte flere dager i gangen.
Det kan nok være en kombinasjon av begge tingene. Føler meg helt flat i humøret, det skal mye til før jeg føler glede over noe. Har også mistet interessen for en del ting. Før var jeg ofte på fisktur, gjerne flere ganger i uka, men de siste 2 årene så har jeg bare fisket 4 ganger.
Bruker Subutex fast nå, det er det eneste som får meg til å føle meg normal. Har brukt Subutex hver dag i 2 år nå.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Tja ,jeg har brukt mye psykadelika periodesvis i åresvis og det eneste jeg merker er at hue er helt tomt. På den måten at det er helt flat oppi der ,ingen tanker og ingen følelser. Ueg greier å tenke som normalt men jeg får ingen følelser av ting lenger,er som en helt nøytral linje. Kan godt si jeg har blit grønnsak i hue ,men er fortsatt oppegående så jeg hvet ikke hva greia helt er.

Får eller ikke følelsen av å kjede meg lenger. Kan stirre i veggen i timesvis uten at det gjør noe.eller bare rett og slett stire ut i luften i lange perioder uten å tenke på noe. Synes det er stimulerende og bare stirre ut i løse luften
Vis hele sitatet...
Brukte du psykedelika med intensjon om å bli sånn? Eller hadde du det bedre før?
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du risikerer hovedsakelig to ting ved bruk av klassisk psykedelika. En opplevelse som er så kjip at det blir traumatisk (badtrip) eller en underliggende psykoselidelse som blir trigget og vedvarer. Noen få får HPPD, dvs. mer eller mindre permanente synsforstyrrelser.
Den Tilregnelige
Wonko's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du risikerer hovedsakelig to ting ved bruk av klassisk psykedelika. En opplevelse som er så kjip at det blir traumatisk (badtrip) eller en underliggende psykoselidelse som blir trigget og vedvarer. Noen få får HPPD, dvs. mer eller mindre permanente synsforstyrrelser.
Vis hele sitatet...
Dette med HPPD er kontroversielt.

I en podcast uttaler Dr. Matthew Johnson at de ved hans institutt ved Johns Hopkins aldri har observert ett eneste tilfelle av HPPD i forbindelse med administrering av psilocybin.

Johns Hopkins er for øvrig verdensledende når det kommer til psilocybinstudier. Hele podcasten er for øvrig svært interessant og kan anbefales på det sterkeste.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Brukte du psykedelika med intensjon om å bli sånn? Eller hadde du det bedre før?
Vis hele sitatet...
begynte med meditasjon og prøvde og opnå det samme uten hell.
gikk da over til meditasjon med psykadelika sopp & lsd og da løste det seg.så ja det var intensjonen og bli kvitt rastløshet,tankekjør og kjedsomhet. da jeg flyttet til et nyt sted for ca 7år siden ble hele livet ble øddelagt på dagen nesten. meditasjonen hjalp bare der og då , mens psykadelikaen gjorde det vedvarende. så nå greier jeg ikke føle kjedsomhet og finner glede i og ikke gjøre noe som helst.
Sist endret av Sæd; 26. oktober 2022 kl. 20:33.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Wonko Vis innlegg
Dette med HPPD er kontroversielt.

I en podcast uttaler Dr. Matthew Johnson at de ved hans institutt ved Johns Hopkins aldri har observert ett eneste tilfelle av HPPD i forbindelse med administrering av psilocybin.
Vis hele sitatet...
HPPD er kanskje et "kontroversielt" emne, eller skal vi heller si at det vanskelig å definere og beskrive dets årsaker og mekanismer eksakt, i den forstand at spekteret av symptomer er bredt, noen kan ha en del av dem, mens andre har andre, og noen av symptomene dessuten kan oppstå hos mennesker som aldri har tatt psykedeliske stoffer, men det er ikke kontroversielt at det fenomenet eller den symptomklasen eksisterer, som vi har en vag merkat på, og at psykedelika, inklusive fleinsopp, kan katalysere det. Jeg har lest om flere mennesker som har fått HPPD kun av fleinsopp. Jeg er en av dem, på en tid ingen andre psykoaktive stoffer var inne i bildet, heller ikke alkohol.

Det er med andre ord en litt underlig måte å formulere seg på av en doktor som begeistret administrerer psilocybin til mennesker som medisin.

En "neurological susceptibility" kan man sikkert snakke om, med tanke på at noen får det og andre ikke, men nå som vi snakker om vaghet ...
TS.
Vel, Psilocybin er bevist å være særdeles trygt ift fysisk skade / avhengighet, men det er helt klart dynamitt og skal behandles deretter.
Dynamitt er interessante greier; det kan blåse bort mye rigide strukturer, hvorpå man kan bygge opp noe nytt og flott man er bedre tjent med, men man kan også sprenge kritisk infrastruktur i fillebiter dersom en ukyndig og uansvarlig type fyrer av salver over en lav sko på mixe-fylla og i dårlig selskap.
Alt er et redskap; med en hammer kan du slå høl i huet på deg selv eller bygge et barnehjem - det er hånda som svinger, og desverre er det alt for mange der ute som ikke er modne nok til å gis hammere.

Sitat av Sæd Vis innlegg
Tja ,jeg har brukt mye psykadelika periodesvis i åresvis og det eneste jeg merker er at hue er helt tomt. På den måten at det er helt flat oppi der ,ingen tanker og ingen følelser. Ueg greier å tenke som normalt men jeg får ingen følelser av ting lenger,er som en helt nøytral linje. Kan godt si jeg har blit grønnsak i hue ,men er fortsatt oppegående så jeg hvet ikke hva greia helt er.

Får eller ikke følelsen av å kjede meg lenger. Kan stirre i veggen i timesvis uten at det gjør noe.eller bare rett og slett stire ut i luften i lange perioder uten å tenke på noe. Synes det er stimulerende og bare stirre ut i løse luften
Vis hele sitatet...
Med utsagn som dette og "nå greier jeg ikke føle kjedsomhet og finner glede i å ikke gjøre noe som helst" får det meg til å vurdere dette som ja selvfølgelig, - potensielle bivirkninger av hva du har drevet med, men jeg vil personlig ikke kalle dette "skade", du har jo oppnådd en tilstand som vi alle egentlig higer etter; man kan ikke ikke kjede seg og føle på glede alene sittende å stirre ut i løse luften hvis du er "grønnsak i hue", i så fall vil jeg ha gjerne ha grønnsaksuppe i mitt eget hue - et stepp opp!
Teach me oh master-vegetable!

Alternativt har jeg observert at Psilocybin kan ha sterk effekt positiv/negativ på Schizoid personlighetsforstyrrelse, men igjen; du føler jo glede.

Jeg vil gjerne høre mer; Så du har det bra? Hvordan går livet ditt for øvrig? Hvordan fungerer du sosialt?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tok en del sopp for et par år siden. Bruke også MDMA 7 dager i strekk. Da var jeg ikke klar over hvordan det kan føkke meg hodet.
Etter den MDMA-episoden har jeg følt meg som en helt annen person. Tok også en del sopp i den tida, ofte flere dager i gangen.
Det kan nok være en kombinasjon av begge tingene. Føler meg helt flat i humøret, det skal mye til før jeg føler glede over noe. Har også mistet interessen for en del ting. Før var jeg ofte på fisktur, gjerne flere ganger i uka, men de siste 2 årene så har jeg bare fisket 4 ganger.
Bruker Subutex fast nå, det er det eneste som får meg til å føle meg normal. Har brukt Subutex hver dag i 2 år nå.
Vis hele sitatet...
Klassiske(!) symptomer på MDMA-misbruk.
Jeg vil nødig pushe og mene for mye om andres opplevelse og situasjon, men jeg vil si at det for meg fremstår urettferdig av deg å lempe Psilocybinen inn mellom "MDMA 7 dager i strekk" og "Subutex" kanskje.
Leit å høre at du har det sånn, håper det løser seg.
Sist endret av SpiritLion; 27. oktober 2022 kl. 14:43.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Målløs Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er nok MA som fucker deg opp.Aldri hørt at sopp "ødelegger" deg.7 dager i strekk på MDMA gjør noe med hodet ditt.