Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1608
Jeg er sikkert ikke den eneste som irriterer meg over hvorfor det tar så lang tid for telehor og regjeringa og få i gang en fullstendig utbygging av bredbånd.

Det er bare utsettelse og utsettelse. Hvis det skal skje noe i detta landet virker det som man må nesten samle en hel hær og protestere mot dette. (Men trur du det skjer noe for det?=Trukke det nei)

Derfor spør jeg nettopp om følgende spørsmål, hvordan kan man sjekke hvor langt man bor ifra telefon sentralen i sitt område?
Vet om ADSL sjekke testen til Telenor, men det jeg lurte på er
om det på noen måte går ann å finne ut hvor langt man bor fra sentralen.

Det er vel en 1-2km man kan bo ifra den i første omgang hvis man kan bli blandt dem som får ADSL først.

Hvis du ikke står blandt de stedene som er listet opp nå du nok vente ett år+++ Sånn er det værtfall rundt her.
Originally posted by Wildbeast
Vet om ADSL sjekke testen til Telenor, men det jeg lurte på er
om det på noen måte går ann å finne ut hvor langt man bor fra sentralen.

Det er vel en 1-2km man kan bo ifra den i første omgang hvis man kan bli blandt dem som får ADSL først.

Vis hele sitatet...
Det du kan gjøre er å f.eks maile en (helst) lokal leverandør og spørre om dette, og de aller fleste vil da gi deg informasjon om kabel lengde til endebruker, sentral o.s.v
www.nextgentel.no tilbyr adsl



det er jo selvfølgelig ikke tigjengelig der jeg bor

Det samma er tilfelle her jeg bor

Det er dødskjipt.
Originally posted by The Ruler
www.nextgentel.no tilbyr adsl



det er jo selvfølgelig ikke tigjengelig der jeg bor

Vis hele sitatet...
Dette tipset er basert på at ihvertfall en av nabosentralene er tilgjenglige for den tjenesten du vil ha, (sdsl, adsl o.s.v)
Jeg hadde samme problemet og jeg ringte Telenor og fikk skiftet sentral, du må nok skifte telefonnummer i samme slengen (Jeg måtte ihvertfall det), men da kan du kobles opp til den telesentralen der det er tilgjenglig, og så lenge du har nok kobber så kan du deretter bestille.
▼ ... noen uker senere ... ▼
jes.. skal få telenor adsl i løpet av juni, men jeg tipper at de kommer til å utsette det til august eller no..

JÄKLARE!
Er det noen som vet hva telenor er nødt til å gjøre i tlf sentralene for at abonnentene tilknyttet den spesifike sentralen skal kunne få ADSL?

For vel 2år siden hørte jeg noe om at hele Norge skulle være tilknyttet ADSL innen utgangen av 2001.

Ble dette noe av, neida trukke det.

Derfor hadde det vært artig å vite hva telenor må gjøre for slags arbeid i sentralen.

Grunnen til at jeg spør er for å finne ut om telenor er noen overnaturlige late folk.

Mora til en jeg kjenner sa at det tok dem 15 minutter å innstallere ADSL i en sentral, om det er sant vet jeg ikke, hørtes nesten litt sprøtt ut - men når jeg tenker etter, hvordan kan det ta flere måneder å innstallere en liten ting i en liten boks? Hvor stor er egentlig en telefonsentral uansett?
Det er nesten for jævlig hvis det tar 15min.
En telefonsentral kan være ganske stor, egentlig.
Mens koblingskapene som står rundt forbi med forskjellige koder
f.eks F5-18 kan variere i størrelse og er betydelig mindre en en tlf sentral slik jeg har fortstått det i hvertfall.
Skulle nesten ringt til Telenor å tilbudt å gjøre det selv. *LOL*

▼ ... over en uke senere ... ▼
NGT - Nextgentel er best
billigere enn telenor og du får mer for pengene
Nextgentel

Nextgentel anbefales på det sterkeste
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
nextgentel er useriøse. de lover og lyver. her har vi kunnet få adsl for nesten et halvt år siden av ngt, og vi bestilte før det. men de har drøyet installasjonen på nytt og på nytt. vi har gitt opp. venter på telenor e.l.
Det overasker meg at det tok så lang tid,
NGT er billigere enn telenor...
Det skal ta 3-5 uker.
Er litt skuffet. Bestilte adsl for en uke siden.
Fikk kort tid etterpå en email der det stod at det
skulle ta et par uker før adsl skulle bli installert.

skal sende en mail til NGT.