Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2987
hippie in the making
kong1avkutoppen's Avatar
16 1
Hei.

Har hørt en del om at de mer spirituelle / psychonauts på reddit syntes at MDMA er et rusmiddel som er "ondt" altså at det fremkaller det animalistiske i mennesket og ikke burde brukes som noe bevissthet-utforskende.

hva syns dere? jeg personlig elsker MA men jeg forstår godt hvor de får ideen om at det ødelegger sjelen din fra, det er jo ren glede og pleasure liksom. Noe man ofte må kjempe litt for på psykedelika.
De tilhører ikke den delen av befolkningen som mener at alt av naturen er bra, og alt kjemisk er fy-fy da? Det er jo ganske mange av de som tilbyr f.eks cannabis og sopp som medisin for det meste og kan til og med kurere kreft.

Jeg personlig mener at alt kan komme med en kostnad, og jeg synes ikke noen med en allerede skjør psyke skal eksperimentere så alt for mye med noen rusmidler for det kan veldig raskt gå galt - men når det er sagt så tenker jeg at MDMA er ganske trygt stoff i «normale» doser.
Du blir uansett mer åndelig degenerert av fjas om ondt og godt og sjel enn av litt mdma...
Jeg mener MDMA kan bli brukt til positive ting, som behandling mot traumer og PTSD. Har selv ikke erfaringer fra dette men har hørt om folk som har hatt godt utbytte av dette.

Hvis man skal se på det som rusmiddel er MDMA greit i mine øyne om du har gjort nok research, klarer kontrollere doseringer og har kontroll på hvor ofte du tar det (3-mnd regelen osv). Det er ekstremt sjokkerende hvor mange mennesker som tror MDMA kan misbrukes på lik linje som f.eks kokain. MDMA er et dop man MÅ gjøre seg klok på før man begynner utforske det, noe veldig få gjør.

MDMA ødelegger deg totalt om man misbruker det på feil måte. Det kan permanent frityrsteke hjernen din på veldig skumle måter.
Vel, det var synd å igjen høre at flere superhellige psychonauts og spirituelle søkere orientere seg i absolutisme og med merkelapper.

MDMA er et medium - et redskap, og det er hånda som svinger som avgjør.
Bruk/misbruk.
MDMA er ikke iboende ondt, eller godt, men nøytralt.

Greia med MDMA ift dette med søking / selvrealisering osv er at det er uhyre og i overkant potente saker, riktignok doseavhengig, men man blir mer "rusa" enn man blir klar.
Hjernekjemien er all over the place og man tenker og føler rett og slett på utsiden av sunn homeostase.
Selv er jeg ikke blodfan av MDMA, men man må ta det for det det er, og gi seg selv og de man er sammen med - som også evt er påvirket litt slingringsmonn når det kommer til alle di overstadig lite gjennomtenkte utsagnene osv.

Sitat av tasmus82 Vis innlegg
De tilhører ikke den delen av befolkningen som mener at alt av naturen er bra, og alt kjemisk er fy-fy da? Det er jo ganske mange av de som tilbyr f.eks cannabis og sopp som medisin for det meste og kan til og med kurere kreft.

Jeg personlig mener at alt kan komme med en kostnad, og jeg synes ikke noen med en allerede skjør psyke skal eksperimentere så alt for mye med noen rusmidler for det kan veldig raskt gå galt - men når det er sagt så tenker jeg at MDMA er ganske trygt stoff i «normale» doser.
Vis hele sitatet...
F som jeg regelrett hater den naturlig vs kjemisk-regla; alt er naturlig - kjemi er naturlig.
Det er ikke svart magi i ei gryte eller åpning av portaler som spytter ut noe som ikke hører hjemme her eller i oss.
MDMA syntetiseres av Sassafrasslekta, et løvtre og er ikke magisk svovel fra skrukken til satan.
Jeg har brukt mye MDMA.

MDMA er falskt, du føler på følelser som ikke er ekte, men kjemisk fremkalt, og som får deg til å oppføre deg på en ikke-genuin måte.

Det med kjemisk fremkalte følelser gjelder forsåvidt alle rusmidler, men MDMA er ekstra bad. If you know you know.

Nei, du elsker ikke den bekjente personen du sitter og stuker med og den samtalen dere har som føles så jævla dyp er noe forbanna vrøvl.

Ekkelt rusmiddel.
Sist endret av krystallkongen; 2. november 2022 kl. 18:18.
Anonym bruker
"Lett Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
MDMA er ett av de få rusmidlene jeg har testet som jeg ikke synes noe om.
Føler ting blir mer kunstig og "påtvunget".
Synes ikke det er spesielt koselig eller givende på noen som helst måte.

Skal sies at jeg ikke har prøvd så mye på mdma, stort sett er det bare alkohol, chille og musikk med gutta, men synes personlig stemningen føles fake.
Sentralstimulerende som MDMA er enkel kjemi. I MDMA sitt tilfelle tømmer du serotonin og dopamin lagrene dine ved hjelp av rusmidlet. Dette er kjemikaliene som blant annet gir deg lykkefølelsen. Selvfølgelig er det digg der og da, men alle som har prøvd MDMA vet hvordan det er dagen derpå hvor disse lagrene er tomme. Det er en grå verden uten et snev av lykke.

Tar du for mye MDMA over tid kan du ødelegge disse reseptorene fullstendig og du vil bli et flatt menneske uten evnen til å føle lykke uten rus. Jeg har sett det selv og det er en tragedie.

Jeg mener MDMA bagateliseres for mye hos unge i dag. Det er farlig fordi det er en snarvei til midlertidig lykke med store psykiske konsekvenser på sikt.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser mer på MDMA som en stimulant enn noe annet, psykedelika er det hvertfall ikke, selv om det kan dele noen bivirkninger. Det er rimelig giftig og nasty og slutta å gi meg mening etter tre-fire gangers bruk.
Anonym bruker
"Lettet Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes MDMA er noe dritt selv, ikke for at jeg har misbrukt det men ganske enkelt og greit føles det falskt som flere nevner. Føler ikke at jeg sitter igjen med noen ting etter en tur, værtfall ikke noe positivt, føles bare skittent og haram.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes MDMA er noe dritt selv, ikke for at jeg har misbrukt det men ganske enkelt og greit føles det falskt som flere nevner. Føler ikke at jeg sitter igjen med noen ting etter en tur, værtfall ikke noe positivt, føles bare skittent og haram.
Vis hele sitatet...
Nå aner ikke jeg men, bør man ikke være på en «god» plass i livet ellers før man tripper?
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå aner ikke jeg men, bør man ikke være på en «god» plass i livet ellers før man tripper?
Vis hele sitatet...
Man tripper ikke på MDMA, man er mer rusa eller tura. Sjelden noen bæder akutt på vanlige doser siden det medfører endel eufori.
Ligner MDMA og metamfetamin rusen?
Ett av få rusmidler jeg ikke har prøvd, har bare aldri sett behov. Er ikke fan av falsk overveldende positivtet og jeg klarer ikke oppholde meg i rom med folk som er under MDMA rus. Umulig å føre en samtale med dem.. Og etter hva jeg har forstått er bakrusen noe ukomfortabel.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har nettopp tatt 460mg mdma å føler nesten ingenting annet enn nytelse og mye selvsikkerhet �� er i et glad humør å alt, men skjønner ikke at dette skal være til gester å slikt? Jeg føler at hjernen er klar for å danse men at kroppen er sykt sliten.. kanskje det er fordi jeg tok xanax natten før.. men det frister å ta en pille til. Vet ikke hvor mye man ta før det blir oppriktig overdose
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har nettopp tatt 460mg mdma å føler nesten ingenting annet enn nytelse og mye selvsikkerhet �� er i et glad humør å alt, men skjønner ikke at dette skal være til gester å slikt? Jeg føler at hjernen er klar for å danse men at kroppen er sykt sliten.. kanskje det er fordi jeg tok xanax natten før.. men det frister å ta en pille til. Vet ikke hvor mye man ta før det blir oppriktig overdose
Vis hele sitatet...
460mg er allerede en "overdose".
Ta 460mg til og du har en faktisk overdose.

Husk å meld fra hvor mye selvsikkerhet du har i morgen da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har nettopp tatt 460mg mdma å føler nesten ingenting annet enn nytelse og mye selvsikkerhet �� er i et glad humør å alt, men skjønner ikke at dette skal være til gester å slikt? Jeg føler at hjernen er klar for å danse men at kroppen er sykt sliten.. kanskje det er fordi jeg tok xanax natten før.. men det frister å ta en pille til. Vet ikke hvor mye man ta før det blir oppriktig overdose
Vis hele sitatet...
Hvis du tar molly på en klubb med dunkende bass og elektronisk musikk så skal jeg love deg at kroppen din vil bevege seg. 460mg er også utrolig mye, hadde du tatt det på en klubb hadde nok hver eneste en der inne sett at du stuka noe helt jævlig.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde tidenes tur på 160mg sist gang.De dosene jeg leser på forumet her er jo helt bak mål.
Jeg tok 3 piller knips igår, som i teorien skal vell være mdma.. jeg går på antidepressive å har funnet ut at man ikke føler mdma på dem. Følte litt av 3 piller som jeg ikke helt vet mg av, men kompisen min sa at det va livsfarlig. Kjentes ikke ut som farlig i det hele tatt... hvordan kan jeg føle det? Hva er maks grensen liksom? Skikkelig diskriminering av deprimerte mennesker lol
"3 knips"

"460mg"

Hva faen er det jeg leser?

Og hva faen er det dere tenker med? Har dere ingen respekt for psyken deres eller faktumet at dere skal leve i forhåpentligvis mange tiår til?

Bruk hjernen, og la i samme slengen vær å misbruke den.

Jeg tok jævlige mengder med MDMA nesten hver helg i 9 måneder og da startet jeg gjerne kvelden med 150-200mg.
Gjerne enda et drop litt senere og til slutt en liten 30-50mg stripe i nesa for å opprettholde rusen et par timer til.

Husker en kveld jeg tok 90mg fordi jeg og en venninne bare hadde 200mg igjen, og det endte opp med å bli en av de beste kveldene på MDMA jeg noensinne har hatt.
Etter droppet angret jeg fordi jeg tenkte det var bortkastet og kom til å bli kjedelig, men det ble den beste rullinga jeg har hatt.
Vi var faktisk sammenhengende og greide å prate og kose oss.
Det var da jeg innså hvor feil jeg hadde brukt dette rusmiddelet.

Det var også etter den kvelden jeg begynte å researche MDMA og doseringer og fikk enorm angst mtp. dosene jeg hadde brukt de 9 månedene som ledet opp til den kvelden.

Dagene etter rulling gikk som regel i røykings dagen lang og jeg levde en livsstil hvor pengene var svarte (slapp å forholde meg til jobb) og vennene mine også griseruste seg i festsammenheng.

Sluttet med MDMA og kuttet røykingen på samme tid.
Det tok litt tid før jeg følte meg noenlunde normal igjen etter alt dette, og den første måneden opplevde jeg nattesvette og dårlig apetitt, mest sannsynlig som følge av røykeslutten.

Jeg hadde gått ned i vekt og lå på rundt 60kg og var på mange måter et vrak.

MDMA er ikke bra. Det er i beste fall en hyggelig kveld, men sunt er det ikke. Bra for psyken er det som regel ikke i rekreasjonell sammenheng.

Anbefaler ALLE som bruker MDMA å teste lavere doser (60-100mg) og se hva dere synes - jeg innså at det ga meg en mye finere opplevelse enn rullinga med 200mg ++

Nøkkelord:

Konsekvenstenking.

Skadereduksjon.

Og så klart: less is more. Som regel.
Sist endret av krystallkongen; 4. november 2022 kl. 20:48.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Men da vet du sikkert at 600mg testosteron per uke over 20 uker gir 50% mer muskelvekst enn 300mg per per uke i samme tidsintervall.

Jeg vil tro det også gjelder de fleste legemidler. Større dose gir større rus, men selvfølgelig er det deminishing returns. At man vil finne sitt sweetspot er selvfølgelig helt fair. (Må bare nevne til slutt at jeg også er pro 300mg testosteron /uke som en førstegangskur).
Vis hele sitatet...
Nei, det visste jeg ikke.
Kult du bragte det på banen.

Men hva om man har tenkt til å trene og leve lenger enn 20 uker?
Hvem blir størst til slutt: Han som kjører en variant av
"live fast die young" eller han som evner å tenke langsiktig, fornuftig og å se de aktuelle variablene og handler deretter?


Poenget mitt er mer rettet mot det større bildet og det lange løp, for/mot, derav kort innpå personlighetstrekk som evne/ ikke evne til å utsette nytelse mm.

Og nei, større doser gir ikke nødvendigvis større rus, det er absolutt et tak på hvor mye kroppen kan ta opp og utløse til en hver tid.

La oss si større doser ga større rus; da var poenget mitt at "stor og større rus" ikke er synonymt med bra/best eller optimalt.

Jeg prøver å formidle noe som er utrolig spennende - at det eksisterer et paradigme som later til å være hevet over "rusa" når det kommer til å konsumere "rus"midler.
Jeg ønsker å peke til at det finnes noe større og bedre der ute - en liten og til dels uoppdaget perle av et nabolag hvor folk har gjort seg vekk med merkelapper som "rus" og "rusmiddel", og heller lener mer mot "fornuftig bruk", "medisin", "redskap" osv.
Antar man kan se det som en takning på et slags fremtidig eller fiktivt Utopia, for å bruke sterke ord.
(så kan man alltids argumentere for at folka i det metaforiske nabolaget er en gjeng med elitistiske og skinnhellige rusmisbrukere i forkledning)

Dette er selvfølgelig ikke en tese jeg har balletak på, men jeg oppfordrer folk til å prøve å revurdere hele sin oppfatning av dette med bruk/misbruk og doseringer.

Ta noe så "banalt" som cannabis.
Det finnes nok av huer som bare blazer-yo til røyken står utav ørene på dem og synes det er fett.
Men hvor mange her har egentlig prøvd å med forsiktig overlegg eksperimentere med dosering, typ starte ørsmått og over lang tid - uker / måneder prøve seg frem trekk for trekk og kjenne godt etter?
Jeg vil gjette at det er forsvinnende få.

Min erfaring er hvertfall at det finnes en sweetspot for meg, hvor jeg opplevde å få alle de gode effektene av cannabis bare mangedoblet, samt ingen downsides.
Ja, jeg kunne absolutt pøst på med masse bøttetrekk og blitt helt sausa stein i huet den kvelden(og resten av uka), men jeg foretrekker absolutt den mye mer sunne, gøyale, produktive, økonomiske og holdbare måten å gjøre det på.

Er det en grunn til at det slettes innlegg i tråden?
Sist endret av SpiritLion; 5. november 2022 kl. 14:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, AAS ble ulovlig å diskutere en stund tilbake fordi det er for få på forumet som har kunnskap om emnet.

Tror du alder er en faktor her Lion?
Tror du ikke en over 30 med livet på stell har et helt annet forhold til rus enn en på 16? Eller 20? (: