Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 855
Har fått et tilbud fra en kompis om å kjøpe en Alienware Aurora /m noen oppgraderinger, 12GB ram, Asus A7770 grafikkkort, osv. til 5000. Lurte på om dette var en god deal? Den er 3 år gammel, vil dette evt. føre til at ulike deler kommer til å kræsje osv?

PS: Beklager hvor ekstremt noob jeg er.

http://www.dell.com/no/p/alienware-a...40915600120560
3år gammel og du får halv pris av en ny?
Hørtes ikke ut så et bra tilbud i mine ører.
med oppgraderingene kostet den 18k
Sitat av LeoButterStotch Vis innlegg
med oppgraderingene kostet den 18k
Vis hele sitatet...
Da blir det en annen sak.
Men vent på bedre svar du, jeg har ikke noe særlig kompetanse utenfor bruks området for pc.
Ville ikke betalt 5k for en 3år gammel pc, vertfall ikke alienware. Alienware er overprisa, Spar heller 3-4k til å få en helt ny pc som er mye bedre en alienwaren.
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Ville ikke betalt 5k for en 3år gammel pc, vertfall ikke alienware. Alienware er overprisa, Spar heller 3-4k til å få en helt ny pc som er mye bedre en alienwaren.
Vis hele sitatet...
er litt tight med penger, kan max skrape sammen 9k i vinter + jeg trenger tastatur, mus og skjerm :/
Sist endret av LeoButterStotch; 7. januar 2013 kl. 12:18.
Sitat av LeoButterStotch Vis innlegg
er litt tight med penger, kan max skrape sammen 9k i vinter + jeg trenger tastatur, mus og skjerm :/
Vis hele sitatet...
Du vil få en ganske awesome pc for 9k om du bygger selv.
Alienware er, i mangel på bedre eksempel, litt som Apple. I den forstand at det kommer til markedsføring, lanserer de seg selv som eksklusive, blanke, "moderne design" "ikke for alle" etc.

Gjør som Bombasa sier. Finn din nærmeste datakyndige person, sett deg på nett og bygg.
Sitat av LeoButterStotch Vis innlegg
er litt tight med penger, kan max skrape sammen 9k i vinter + jeg trenger tastatur, mus og skjerm :/
Vis hele sitatet...
Som Bombasa sier, så får du en ganske fin pc som er lettere å oppgradere i fremtiden for 9k