Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2537
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Litt sær tittel, men det får duge.

Har funnet igjen noen ting etter et gammelt familiemedlem som døde for lenge siden.

Endel av tingene(sølvtøy, hengelåser osv) er merket med et tegn som ser ut som et par med vinger, og et Peace tegn bak, samt på noen står det "Made In Germany"

Jeg vet at dette er gammelt, men er litt nysgjerrig på tegnet, hva betyr det? Noen som vet hva det kommer av? Må jo være noe annet enn "Flying Peace from Germany"?

Hengelås:

Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kanskje det symboliserer en hippie som er ute og flyr på LSD?

Fra spøk til halvor, spennende gjenstand, ser ikke så gammel ut egentlig, men det vet vel du best
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Trådstarter Donor
Jeg er ikke sikker på årstall, men den er minst 30 år gammel, er rart den ikke er rusten, og ser så fin ut, da jeg fant en annen hengelås som ble fin etter litt forsiktig pussing.(den funker også)


Det er vel ikke et peacetegn, men heller symbolet til Mercedes. Kanskje noe mercedes-merch av noe slag?
Tegnet ser ikke ut som et såkalt "peace"-tegn. Legg merke til forskjellen:

http://www.northernsun.com/images/imagelarge/0685.jpg

Minner jo litt om Daimler - Benz sin logo (Mercedes) men vingene
tilsier at det må være noe annet.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Trådstarter Donor
Det var litt forskjell ja, ikke så spiss vinkel.

Men den er ikke helt lik Mercedes logo heller, da den ikke har 3 like store "kakestykker"