Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 996
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hallo

Lurte bare på om det går ann å få kjøpt, eller lage et slags mini mini tastatur, med kun 1 knapp? Tilkoblingen ska helst være PS/2, men kan være USB.Hvilken input den gir kan være det samme.

Kunne vel egentlig loddet på en skøt på mitt nåværende tastatur, til fks ESC tasten, og lagt ledningene i en boks. Men vil helst ha noe "standalone"
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Trådstarter Donor
Edit: Fant noe på nettet, vet ikke om den er hjemmelaget eller ikke, men om noen finner ut hvor man får tak i disse så er det flotters

http://sfast.dk/rodekassen/computer_sjov/images/mskey.jpg

Går egentlig greit med 1-4 taster, så lenge den er så liten så mulig.

Edit: Den så jo bra ut excubated, om det ikke finnes noe lettere man kan lage selv av ett keyboard, eller kjøpe noe komplett så tror jeg at jeg går for den.
Jeg mekka en ekstern F1 tast på en touch terminal på jobb for en stund siden.
Fant ut hvordan kretsene gikk i plasten inni tastaturet, kappet ned tastaturkorntolleren så mye som mulig, klemte fast kabler med en plastlist for det gikk ikke å lodde de fast og bygde det inn i en vanntett boks.
Det ble stabilt og greit. Så det er mulig.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Trådstarter Donor
Hvor mye av kretskortet på tastaturet kan man kappe av da? Vil helst at skal være under 10*10cm. Lengde/bredde, Eksludert boksen.

Jo mindre jo bedre fordetom
Sist endret av Fleff; 13. april 2010 kl. 18:56.
Det kommer litt an på hvordan kretskortet i donortastaturet er.
Jeg måtte ofre noen tastaturer før jeg fant et som var lite nok.
Hvis du vil og har interesse for det kan du jo lage et kretskort selv og bruke de samme komponentene. Boksen jeg laget ble 13*7cm, men den måtte være vanntett så det går an med en mindre boks hvis du ikke trenger at den er vanntett.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Trådstarter Donor
Kan sjekke det ut, har heldigvis noen tastaturer som bare ligger og forsøpler her uansett. Min boks trenger heldigvis ikke å være vantett, trenger egentlig ikke en boks, kun en litt stor knapp
Hva skal du med dette egentlig?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Linken til excubated var jo desidert kulest, men at den avhenger av en egen komponent til 250kr alene trekker jo ned litt.. Å ha et lite mini-tastatur med noen programmerbare knapper har slått meg som nyttig også, men jeg har aldri fått gjort noe med det.
Sist endret av robhol; 13. april 2010 kl. 19:41.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Trådstarter Donor
Haha, den var jo kjekk! Litt i største laget for meg da Kosta jo over 800Kr også.

Uansett, den er lagt i bokmerker, just in case en stor lønning
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Noen som vet om noe lignende med rundt 4 programmerbare taster?