Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4456
Jeg trenger hjelp med å unlocke en mobiltelefon. Hvordan går jeg frem for å gjøre det, og er det safe? Noen tips til sider hvor det står step-by-step hvordan man gjør det? Jeg prøvde unlock.com, men jeg tror siden må være nedlagt. Kom bare til en ads-side. Håper på hjelp.
Hvilken telefon er det? iPhone?
Ring telenor.
unlock.no titegn
Du kan ringe til telenor for å unlocke mobilen.
Merk deg at det vil komme en ekstra kostnad (basert på dine avtaler med telenor) for å unlocke en telefon som originalt er bundet over et gitt tidsforløp.

Sitat av http://www.telenor.no/privat/mobil/abonnement/abonnementsvilkar/
Kunden kan si opp avtaleforholdet helt eller delvis uten forutgående varsel. Hvis det er saklig grunn, kan Telenor si opp avtalen med en måneds varsel.

Har kunden inngått avtale med Telenor om fast avtaleperiode (bindingsavtale), påløper et gebyr hvis kunden sier opp avtalen før avtaleperiodens utløp. For forbruker blir gebyret beregnet etter gjenstående tid av avtaleperioden.
Vis hele sitatet...
Sitat av junkpal Vis innlegg
Du kan ringe til telenor for å unlocke mobilen.
Merk deg at det vil komme en ekstra kostnad (basert på dine avtaler med telenor) for å unlocke en telefon som originalt er bundet over et gitt tidsforløp.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke, det du siterer er om du bryter abonnementet. Det er bare å kontakte telenor for å få koden til å låse opp tlf, Da denne ikke har noe med binding av abonnement å gjøre.
(såfremt du er rettmessig eier av tlf, de sjekker imei opp mot abonnement)

-seini
De sjekker imei opp mot abonnement sier du? Hva om mobilen er kjøpt av en som hadde telenor abonnement, og så går jeg til anskaffelse av en telenorabonnement for å kunne bruke mobilen. Sjekker de opp imei til abonnement da også? Si at jeg er usikker på hvor lovlig denne mobilen er, selv om jeg har fått garantier for at den er helt lovlig. Det er en forholdsvis gammel mobil nå vil jeg tro. Kan jeg få trøbbel av å opprette en telenor-abonnement hvis f.eks mobilen ikke var lovlig i utgangspunktet? Hvordan sjekker jeg ut det diskret?
Hvis telefonen er over ett år gammel kan man låse den opp, siden da har bindingstiden gått ut.

Dett kan gjøres ved å taste inn IMEI nummeret på telenor sine sider
Sitat av seini Vis innlegg
Dette stemmer ikke, det du siterer er om du bryter abonnementet. Det er bare å kontakte telenor for å få koden til å låse opp tlf, Da denne ikke har noe med binding av abonnement å gjøre.
(såfremt du er rettmessig eier av tlf, de sjekker imei opp mot abonnement)

-seini
Vis hele sitatet...
Jo, det har noe med bindingen av telefonen. Når du kjøper en telefon med et slikt abbo, vil det stå at du er bindt til telenor i 12 måneder. Om du skal låse den opp, må du i tillegg betale deg ut slik at de 12 månedene ikke gjelder lenger.

Hvorfor skal de ellers låse den til telenor i 12 måneder om du kan ringe å få åpnet den med en gang?
MAn får åpna den, bare at man må betal månedsavgiften som følgte med..

Selv fant jeg en mobil som var låst til telenor, stakk på telenor sin nettside og åpna derfra ved å oppgi imei nr.
Telenor (i motsetning til enkelte andre operatører) låser opp telefonen uten kostnad for kunden såfremt den er kjøpt med et abonnement.

Er telefonen kjøpt med et kontantkort må det betales et gebyr for opplåsing før det er gått 12 mnd