Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2525
Better than thou.
ADSL er dessverre ikke tilgjengelig for dette telefonnummeret på det nåværende tidspunkt. Vi tar forbehold om at de tekniske forholdene for din linje er tilrettelagt for ADSL. Med forbehold om endring av langsiktige planer, er planlagt dato for når dette området bygges ut for ADSL 30.09.2001

Jeg kan få adsø i begynnelsen av oktober såvidt jeg har fårstått? FY FAEN HVIS JEG FÅR DET ER DET BARE DIGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADSL!: D

(Dette ble vel en _litt_ unyttig post, men jeg måtte bare dele min glede!)
Ja, det sa de til meg også. Det var for et år siden
Og nå var det snakk om at vi skulle få smartcall, bredbånds-internett gjennom TVn her på Hellemyr..
Nå er ikke det heller sikkert bare fordi noen idioter ikke fulgte planen når de bygde ut.
GRRR
Carlo er det noe jeg har lært meg å ikke stole på så er det adsl utbyggerenes løfter. Men det virker som telenor faktisk har holdt litt av det dem har lovet i det siste så det lover jo bra =)
*Yawn*

Fikk fastlinje for nøyaktig ett år siden den 30 September.
Naboen fikk det først i går, nå sitter han online hele døgnet. Pr0n arkivet hans er nok større enn skattekammeret til Ali Baba, helt sinnsykt ...
de sa det til meg også for et år siden, men nå er det utsatt til tredje kvartal 2002
Jeg håper på 2/10/100mbit fra Enit Sør (Agder Energi, www.enit.no).

ADSL ble bare utsatt, utsatt og utsatt, så det gav jeg tidlig opp.
/me må ha downloadings rekord i klassen 256/64
ADSL for meg i mitt område er utsatt på ubestemt tid (bor midt i byen, men det hjelper visst ikke). "Beklager, men det er for få bedrifter tilknyttet den sentralen du har, så ADSL-utbygging er ikke planlagt med det første."

Jeg venter på at radio-linken fra UiTø skal bli litt billigere, de har egne linjer utenom telehor. Telehor har mistet meg som kunde for lenge siden. Telehor er uaktuelt som alternativ til kommunikasjonsleverandør, før skal jeg være uten fasttelefon/internet..

MÅTTE TELEHOR GÅ KONKURS OG BRENNE I HELVETE FOR EVIG. Gi oss et fornuftig og konkurransedyktig alternativ.

Min hittil mest useriøse post, men jeg bare måtte få det ut..
Better than thou.
Trådstarter
Syntes de som kommer med sånt som Microsoft suger!!!!!! DE SKULLE ALDRI KOMMET MED WINDOWS & sånne som sier sånt som FAENS TELEHOR!!! DE KOMMER ALDRI MED INTERNETT JOOOO! IKKE FAEN OG JEG VIL BRUKE DEM! blir litt tragiske.. MS gjorde pc'en tilgjengelig for flket og Telenor gjorde internett tilgjengelig for det norske folket! Så det så!!
Telehor: ha, ha, yeah right.. (SN var det som gjorde internet tilgjengelig for meg, helt til de gikk over til fi (fusjonerte med telehor).

Netscrape har jeg aldri talt varmt om, ser ikke ut som du heller gjør det (prøv å sjekk din egen side i f.ex netscrape 4.7)

MS= et nødvendig onde, men det fungerer iallefall. Personlig utvikler jeg sider uten hensyn til netscrape. Opera har jeg også fått i vranghalsen etter at det føkka systemregisteret mitt så jævlig at jeg måtte reinstallere winbugs 98.
Dessuten var det vel ikke MS direkte som gjorde PC'n tilgjengelig, det var vel egentlig IBM (se lengere nede i posten).

Ellers; go ahead, flame me or ignore.. Jeg bryr meg ikke, jeg er fanatisk anti-telehor-netscrape-og-fotball. INGENTING får meg til å skifte synspunkt.

PS! Når det gjelder eplemaskiner (Mac), ikke engang prøv å start en diskusjon med meg..., ett ord: møkk.

Amiga/C64/Tiki100: Synd de ikke eksisterer lengere. Tiki100 med dobbel 180kb 5-1/4" lefse var kongen blandt maskiner, en fikk til-og-med fargeskjerm til den. Yess, yess, det var tider (1985, året før IBM kom med "PC"-en og "grøss-og-gru" Harddisk??? Hva i helv*** var det for noe? En j**la disk som en ikke kunne fjernes, hva skulle vel det være godt for? Nei takke meg til mine kjære 5-1/4" lefser.. Hadde ca 50 stk til kr: 39.50 pr/stk, ..mye penger det i 1985).
Personlig eide jeg aldri en Tiki100, men hadde tilgang til en, derfor alle "lefsene". Snufs, synd jeg kasta dem.
Jeg har vertfall tenkt å gi dem alle en sjanse til:

Telenor: klarer dem fristen til 30.09.2001 å levere meg adsl, får dem en ny kunde.

Netscape: klarer dem å lage en IKKE-fancy(les: firkanta vanlige knapper, ikke noe byggy rundt bilde) nettleser, skal jeg ta en titt på den... foresten netscape og navigator er ikke det samme, det blir nesten det samme som å si at Microsoft er 'minesveiper'...

Microsoft: skal prøve winXP RC2/full, dersom den vil installere feilfritt, noe som RC1 ikke gjorde, så kjører jeg den frem til 1. bluescreen(TM)...

Macintosh: ummmh... ikke en direkte sjanse, men: Dersom PC aldri hadde kommet, hadde vi alle severget til MAC...

Amiga/C64/Tiki100: kom med noen større disketter - kanskje 10 1/8" disker? - da kjøper jeg

Så var det dem 'biringe' forkortelsene da: SN, fi <-- huh??

[COLOR=red]Note:[/COLOR] hehe...
Telehor + M$ Exploder (evt Netrape) = Trouble

(/me savner C128 og Amiga 500 )
I Molde var de 2 dager (ellerno) forsinket. Ikke verst.

Så var det dem 'biringe' forkortelsene da: SN, fi <-- huh??
Vis hele sitatet...

SN= Schibsted Nett (Fusjonerte med fi i 1997)
fi= militært uttrykk/forkortelse for fiende

Macintosh: ummmh... ikke en direkte sjanse, men: Dersom PC aldri hadde kommet, hadde vi alle severget til MAC...
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt.. som sagt, så hadde vi jo Tiki100, dessuten så var/er jo alltids Sun/Unix da (synd de forherliger Netscrape da).
Forøvrig, så var jo Amiga internet-kompatibel.
Bahah! :P *le av alle som gler seg til aDSL* *rofl*

Får minst 2mbit inn i huset jeg via radiolink, tro det eller ei sjekk sine sider Ahh... Leste det i avisen for ikke så lenge siden Enivest Og det beste var at de sa at det skulle komme til en pris som gjør at de fleste skulle ha råa til det Og når farsjan ligger på noe med 100. plass på lønnstoppen eller noe, sånt så må da det gå?
Ahh... Leste det i avisen for ikke så lenge siden Enivest
Vis hele sitatet...
Et bilde sier vel mer en 100000000000 ord...
Originalt postet av vikingen


Et bilde sier vel mer en 100000000000 ord...
Vis hele sitatet...
lol Gjør vel det. Får ta med meg digitalkameraet på mandag og fotografere fiberkabelen til Enitel som går igjennom bygda

Anyway... Pilsetid!
Better than thou.
Trådstarter
Er det hele norge eller bare der du bor?
Originalt postet av Prazor
Bahah! :P *le av alle som gler seg til aDSL* *rofl*
Vis hele sitatet...
Jada, jada.. men det står liksom mellom idsn og adsl.. tough call? ai dåont think såo.
Hehe, ja forstår at det står mellom ISDN og aDSL Og jeg hadde også selvfølgelig valgt aDSL forran ISDN... Sitter nu med ISDN selv, så jeg vet hvordan det følest

Om det gjelder hele norge? Vel, det er radiolink. Vet ikke helt hvor langt en radiolink sender strekker, men tror det er om lag 1-2km... Så du får heller sjekke der du bor. Er jo ren flaks at vi har fått fiberkabelen til Enitel gjennom her da hehe... Det er den som går ifra Ålesund -> Bergen -> Over Atlanteren og til usa (det er ihvertfall det jeg har hørt) Du kan forresten se hvor den er lagt sånn ca på www.enitel.no tror jeg...