Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1695
Hvilken av disse ferdigbygde PCene fra Komplett burde jeg velge? PCen skal brukes til Diablo, WoW og diverse FPS spill. Spill generelt.

Har et budsjett på max 12 000,- og jeg trenger alt inkludert skjerm. Eneste jeg har selv er mus og tastatur.

Vet jeg kan bygge selv, men hadde satt pris på om dere som har litt peiling kunne foreslått hvilken pc jeg burde gå for.

www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=10627
Skal du overklokke? (Vurder i5 6600k\6700k)
(Ny maskin)
Du bør nok mist ha i3 6300 eller i5 6500
8 GB DDR4 ram
GTX 960 eller bedre
500 watt PSU eller helst bedre. Gjerne EVGA 500W White


Coolermaster 212 evo eller tilsvarende.

De du nevner er dårlig kjøp bør handlet på finn brukt til halv pris.
Prøv heller multicom kanskje ikke så bra support men prisene er mere fornuftig.

Om du vurder brukt se etter i5 2500k (Nyere) eller FX 8350, i5 3570k
i7 970 oppsett, med R9 280x\R9 280x.

Det er beste kjøpet du kan gjøre om de er fornuftig priset.
Husk bare på i7 970\FX 8350 bør du ha minst 750 watt PSU eller mere.
Sist endret av lmh1; 22. januar 2016 kl. 07:34.
Trådstarter
2 0
Sitat av lmh1 Vis innlegg
Skal du overklokke? (Vurder i5 6600k\6700k)
(Ny maskin)
Du bør nok mist ha i3 6300 eller i5 6500
8 GB DDR4 ram
GTX 960 eller bedre
500 watt PSU eller helst bedre. Gjerne EVGA 500W White


Coolermaster 212 evo eller tilsvarende.

De du nevner er dårlig kjøp bør handlet på finn brukt til halv pris.
Prøv heller multicom kanskje ikke så bra support men prisene er mere fornuftig.

Om du vurder brukt se etter i5 2500k (Nyere) eller FX 8350, i5 3570k
i7 970 oppsett, med R9 280x\R9 280x.

Det er beste kjøpet du kan gjøre om de er fornuftig priset.
Husk bare på i7 970\FX 8350 bør du ha minst 750 watt PSU eller mere.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, selv om jeg ikke skjønte så fryktelig mye av hva du skrev. Har ikke peiling på PC på hva som er bra eller ikke, derfor jeg spurte om tips til hvilken ferdigbygd som er best.

Ser man kan forandre skjermkort osv selv på de ferdigbygde. Vet ikke jeg altså. Og kommer ikke til å kjøpe brukt på Finn. Komplett tilbyr gratis frakt og 30års garanti.

Sjekka multicom, syns ikke de virket så mye billigere? PCene de hadde var uten Windows og de tok betalt for frakt.

Så det du sier er at 12 000,- for en pc med skjerm er for lite til at jeg kan få noe bra til å spille på?
Multicom Tycho i522S Gaming PCIntel Core i5-6600K, 8GB, 1TB Harddisk, GeForce GTX 960 2GB, 600W, Uten operativsystem
6. gen. Intel Core i5-prosessor (Skylake)
8GB DDR4 RAM 2133MHz
GeForce GTX 960
Kult kabinett med grønt lys


Noe tilsvarende som denne, men ville sjekke Psuen hadde 80 Plus gold da trekker den mist strøm. 500 watt bør holde men ville anbefalt 600 watt eller mere om du skal overklokke senere eller selge den.

http://www.microsoftstore.com/store/...ctID.320437800

Windows 10 home 64 bits koster ikke så mye, er særlig hvis du vil bruke den mot bedrift må man opp til windows 10 Pro.
Sist endret av lmh1; 22. januar 2016 kl. 11:32.
Dette er noe som i utgangspunktet ser ut som et godt valg, men som ved nærmere inspeksjon er tvert imot. Du får ikke med en SSD, ingen informasjon i det hele tatt om CPU-vifta (dermed umulig å si om du kan klokke effektivt), utrolig nok ikke engang informasjon om hvilke rambrikker man får med (annet enn at de har den laveste mhz i DDR4 serien).

* Du kjøper en pc for å bytte ut PSU, RAM, CPU-vifte og for å kjøpe en ny SSD - pretty much

GTX 960 er greit, men man ønsker seg ihvertfall en 970 for god ytelse disse dager. Vil fraråde denne pc'en, rett og slett fordi det er utrolig dårlig informasjon om hva man får og det er ingen måte å bytte ut delene på annet enn å kjøpe nye.
Sist endret av The Riddler; 22. januar 2016 kl. 17:34.
I og med at du har mus og tastatur fra før har du også kanskje en Windows du kan bruke? Tok i alle fall ikke med det her. Skjerm kjøper du utenom selvfølgelig, samme gjelder dvd-rom hvis du trenger det.



Var forøvrig denne https://www.komplett.no/komplett-gam...-edition/11062 jeg satt å lekte meg litt med og konfigurerte ett par ting.

Må legge til denne også https://www.komplett.no/product/6570...vo-cpu-kjoeler koster deg 318 kr
Sist endret av sweem; 22. januar 2016 kl. 19:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.