Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1120
Hei,
Vurderer å kjøpe et trødløst nettverkskort på grunn av dårlige muligheter for å strekke kabel til der pcen står.

Hvordan fungerer trådløst nettverk til gaming o.l?
Spiller mye counter strike, da er det gjerne greit med god ping!

Merker man noe til det om man har en god router og et godt nettverkskort?

Setter pris på alle innspill!
Hei knutseen!
Jeg prøvde trådløst fra min stasjonære fra kjellern min. Routeren var oppe i stua og da fikk jeg 80-90 ping konstant i CS:GO. Jeg gadd ikke å kjøpe en ny router så strekte kabel opp langs vegger og tak og borret hull ned til kjellerrommet mitt. Nå med kabel får jeg 30-40. (Bor i Finnmark). Nå skal det sies at routeren var ikke det beste heller. Har spilt med å ha pcn oppe i stua før og da gikk det knirkefritt. Eneste var kanskje en gang hver fjerde time at man opplevde lagg i to sekunder eller lignende. Hvis du har pcn nært routeren så skal det gå bra. Der igjen hvis du sliter bittelitt med routeren din kan du kjøpe en router med 802.11 AC.
Sist endret av rek; 28. desember 2015 kl. 19:36.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan også vurdere en homeplug, jeg har hatt varierende resultat med dette selv.
Hvor langt unna er routeren, og er det mye hindringer? Slik som betong osv.
Det er nok mulig for meg å trekke en kabel, men det blir ikke å se så pent ut da den må igjennom flere rom.
Derfor lurte jeg på om trådløst var et alternativ.

Hva om jeg kjøper en 802.11 AC router og dette nettverkskortet:
https://www.komplett.no/product/8000...trdls-adapter#

Noen som har erfaringer med dette?

Mvh