Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1334
Jeg lurer på om man kan lage en skjerm som er lik Simon sin i filmen Gamer?
Er det 100% umulig eller kan det bli gjort?

For de som ikke har sett Gamer så kan jeg prøve og forklare: Det er en skjerm som dekker alle side utenom gulvet mener da taket, veggen osv. Rommet ala skjermen er også rundt ingen kanter bare rundt.

Noen idè?
Sist endret av MadCroc; 14. november 2010 kl. 01:24.
Har du pengene, så er det vel bare å kjøpe svære skjermer som dekker hele rommet
Du må jo også da, ha et spill/ film / software som støtter dette, men mener jeg har sett et spill på en convencion som dekte alle veggene: )
Du kan jo evt bruker prosjektorer. Da burde du klare dette enkelt. Blir nok også billigere enn om du bruker faktiske skjermer.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Du kan jo evt bruker prosjektorer. Da burde du klare dette enkelt. Blir nok også billigere enn om du bruker faktiske skjermer.
Vis hele sitatet...
Ja vel.. "enkelt"
Hobby-lingvist.
Du kan jo prøve eyefinity! Har du råd til å kjøpe en haug med skjermer og 4x 5870 så go for it.
Skal vel ikke se bortifra at dette blir vanlig en gang i fremtiden, kommer nok til å ta lang tid, til og få det til å funke like bra som i den filmen ihvertfall! Men prosjektorer virker som den enkleste løsningen nå til dags ihvertfall :P
Sitat av ReaXztioN Vis innlegg
Du kan jo prøve eyefinity! Har du råd til å kjøpe en haug med skjermer og 4x 5870 så go for it.
Vis hele sitatet...
Vil i grunn si at eyefinity er veldig irriterende for film, og vel i grunn også for spilling. Forstår ikke helt grunnen til å ha det.
Hobby-lingvist.
Sitat av Dyrdal Vis innlegg
Vil i grunn si at eyefinity er veldig irriterende for film, og vel i grunn også for spilling. Forstår ikke helt grunnen til å ha det.
Vis hele sitatet...

Det, eller 150" plasma
Eyefinity er knall. Veldig billig løsning som løfter opplevelsen mange hakk. AMD har ei liste over spill som støttes, i tillegg finnes det fix for en del andre. Dette funker best til flysim og bilspill. Selv spiller jeg alt, inkludert FPS, på tre 24". Må nesten oppleves. Det behøves dessuten kun ett skjermkort av 6xxx-serien til AMD, for støtte til opp til seks skjermer. Eller projektorer, alt etter hva lommeboka tillater.
Sitat av Dyrdal Vis innlegg
Vil i grunn si at eyefinity er veldig irriterende for film, og vel i grunn også for spilling. Forstår ikke helt grunnen til å ha det.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt ann på tykkelsen på rammenetil skjermene. Vil tro at det er mulig å fjerne rammene og lage en ny ramme der alle panelene og elektronikk plasseres inn og blir til ett bilde. Da blir det ikke fullt så irriterende lengre.

Mener å huske at jeg en gang så noen bøybare skjermer som var fungerende, så at skjermer som dekker vegger,tak gulv og kjeller kan komme på markedet er jeg ganske sikker på. Når dette skjer er et helt annet sprøsmål..
Vet ikke hvordan du skal få det til å blir rundt (på en lettvint måte),
men det fins slike "skjermkuber" som du kan sette sammen.

Har sett 4 slike kuber på 50" satt sammen til èn stor skjerm - men en liten minus med disse er at du får et skille på 2 millimeter mellom hver kube (dette synes godt i opp til 5 meters avstand).
Men problemet om du skal lage et helt rom med slike blir at det tar masse plass utenfor rommet (alle datamaskinene og kablene.

Eks på slike kuber: http://www.krunker.com/2007/04/18/mi...ervice-access/

Edit: Her har de laget et rundt rom med dataskjermer. Prisen på pakkeløsningen er på 1,3 millioner dollar.

http://gizmodo.com/317880/mitsubishi...ma-screen-room
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Det kommer jo helt ann på tykkelsen på rammenetil skjermene. Vil tro at det er mulig å fjerne rammene og lage en ny ramme der alle panelene og elektronikk plasseres inn og blir til ett bilde. Da blir det ikke fullt så irriterende lengre.

Mener å huske at jeg en gang så noen bøybare skjermer som var fungerende, så at skjermer som dekker vegger,tak gulv og kjeller kan komme på markedet er jeg ganske sikker på. Når dette skjer er et helt annet sprøsmål..
Vis hele sitatet...
Hvis du skulle plassere alle sidene inntil hverandre lager du jo igrunn bare en større skjerm, og hva er da vitsen istedet for å kjøpe en større skjerm ?
I prinsippet er det mulig å lage en rund skjerm med OLED-teknologi, men størrelsen på en slik OLED-skjerm som beskrives her, med akseptabel kvalitet, er så vidt jeg vet ute av rekkevidde foreløpig.
Oki. Tar det at det da er mulig og lage noe slikt i "nær" fremtid.
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Oki. Tar det at det da er mulig og lage noe slikt i "nær" fremtid.
Vis hele sitatet...
Nær framtid er pretty vagt, en plass mellom 20-50 år.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis du skulle plassere alle sidene inntil hverandre lager du jo igrunn bare en større skjerm, og hva er da vitsen istedet for å kjøpe en større skjerm ?
Vis hele sitatet...
Høyere oppløsning. Seks ordinære HD-skjermer med 16:9 aspect gir 5760*2160 oppløsning.