Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 5578
God dag.

Dette er altfor ubeskrivelig for meg så eg har lite og si om det så eg berre spør.
Det blir nok berre antagelser og filosofering i denne tråden.

Men gallaksen vår vokser 24/7 og alt som vokser må ha ein slutt/ein ende.
Kva skjer når du kommer deg til enden av galaksen vår, kva er der, stopper det og kva ser du...? :P


La oss sei at dette er galaksen våra som vokser, med stjerner og slikt.
Og her er slutten/enden/veggen på galaksen vår.



https://imma.gr/20617

Kva er der/det?

Forvirra og det svir hjernen min sakte av å tenke på det! :P
Sist endret av Fyllingz; 27. oktober 2010 kl. 14:43.
Galaksen vår ekspanderer fordi hele universet ekspanderer. I takt. Det finnes rundt 100 milliarder galakser, om jeg ikke tar feil.

Spørsmålene du stiller trenger dog ikke å ignoreres for det, tenkte bare du ville ha faktaen rundt det
Sist endret av Burt's Bees; 27. oktober 2010 kl. 14:46.
Sist jeg sjekket var galaksen ∞ stor.
Du ser mer stjerner i én retning, altså innover i galaksen, enn en annen retning, da utover fra galaksen. Jeg ser ikke helt hva som er vanskelig å se for seg, så kanskje du egentlig mener noe annet?
Spaca å tenke på Tenker sånn selv.

Aner ikke.. er nok ingen som vet.

- Er vi bare en liten buse som er inni et dyr i en annen verden, som igjen er i en annen verden? :S

hvor stort er ALT?
Universet du sikter til eller? Tenker selv at det er tomrom, "veggen" man ser består jo av kosmisk stråling, og utenfor regner man enda flere universer.
Galaksen vår? Du mener melkeveien eller blander du dette fælt med universet? Melkeveien har en ende. Utenfor den ligger andre galakser.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Melkeveien (vår galakse) vokser ikke (iallefall ikke nevneverdig). Utenfor Melkeveien er det stort sett ingenting bortsett fra andre galakser, om enn forferdelig langt unna.

Ser ut til at du blander galakser og universet. Noe du ikke burde gjøre.


Endring: I helvete så fort folk svarer
Sist endret av BomberMan; 27. oktober 2010 kl. 14:49.
Sitat av Burt's Bees Vis innlegg
Galaksen vår ekspanderer fordi hele universet ekspanderer. I takt.
Vis hele sitatet...
Nei.. Hvis galaksen vokser så er det fordi det kommer mer materie inn i galaksen enn det går ut. Det har ingenting med universets ekspansjon å gjøre.

Sitat av spelley
Sist jeg sjekket var galaksen ∞ stor.
Vis hele sitatet...
Nei. Du blander nok sammen galakse og univers. Universet er heller ikke antatt å være uendelig stort, forresten.
Sitat av Provo Vis innlegg

Nei. Du blander nok sammen galakse og univers. Universet er heller ikke antatt å være uendelig stort, forresten.
Vis hele sitatet...
OK, og da er jo spørsmålet trådstarter stiller: Hva er utenfor universet?
Sitat av Provo Vis innlegg
Nei.. Hvis galaksen vokser så er det fordi det kommer mer materie inn i galaksen enn det går ut. Det har ingenting med universets ekspansjon å gjøre.
Vis hele sitatet...
Men ekspandere, det gjør den vel i takt med universet mtp. at den befinner seg i universet?
Tror du blander universet med galakser.

Jeg lurer på omtrent samme tingen, men plundrer alltid med å formulere meg, men skal forsøke.

Vet vi sånn sirka hvor i universet bigbang skjedde?
Etter hva jeg vet er microwave radiation likt hva enn retning man ser.
Er det slik at vi kan se like langt tilbake i tid samme hvilken retning man ser ut fra kloden?
Tenk at det finnes en sivilisasjon i de galaksene hvor vi ser det fjerneste lyset i fra.
Vil de kunne se like langt, en gang til i, samme retning?

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 27. oktober 2010 kl. 15:00.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Burt's Bees Vis innlegg
Men ekspandere, det gjør den vel i takt med universet mtp. at den befinner seg i universet?
Vis hele sitatet...
Nei, det er rommet mellom galaksene som ekspanderer. Ikke selve galaksene.
Sitat av Provo Vis innlegg
Nei. Du blander nok sammen galakse og univers. Universet er heller ikke antatt å være uendelig stort, forresten.
Vis hele sitatet...
Det stemmer jeg gjor, fikk ikke editet posten før jeg oppdaget det.
Kva er utenfor galaksen, er "galakse-veggen" grensen på alt og ingenting?
Som skiller stjerner frå ja, dokke veit. Ingenting.

Ops, meinte utvider ikkje vokser^^

Utvides av "den mørke kraften" sant? :P

Kva er utenfor galaksen, er "galakse-veggen" grensen på alt og ingenting?
Som skiller stjerner frå ja, dokke veit. Ingenting.

Ops, meinte utvider ikkje vokser^^

Utvides av "den mørke kraften" sant? :P
Fyllingz: Har du i det hele tatt lest svarene du har fått? Utenfor galaksen er det masse rom, og andre galakser. Kanten av Melkeveien er ikke enden på alt. Galakse og univers er to helt forskjellige begreper.

Sjekk ut den her:
http://www.youtube.com/watch?v=0fKBhvDjuy0
Sist endret av mentalmelt; 27. oktober 2010 kl. 15:13.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
For de som lurer på hvor universet startet er svaret enkelt, det begynte å ekspandere fra overalt. Det betyr at det stedet du befinner deg akkurat nå var en del av begynnelsen. For å forstå dette må man bruke den berømte ballongteorien. Se for deg en ballong uten luft, det er begynnelsen på universet. Deretter blåser du luft i ballongen og den utvides. Det samme prinsippet gjelder for universets utvidelse, alt utvides, alt blir større og avstanden mellom materiene i universet blir større. Det er grunnen til at vi ikke kan se store deler av universet i stjernekikkerter, fordi universet utiver seg raskere enn det lyset rekker å rå over av avstander.

Hva som er "utenfor" universet blir bare spekulasjoner. Det er like vanskelig å svare på som hva som var før the big bang. Nå er det jo mye snakk om stringteorien, som det jobbes hardt med å motbevise. Etter min mening har den mange interessante elementer i seg, men mest sannsynlig er den for god til å være sann.
Sitat av Burt's Bees Vis innlegg
Men ekspandere, det gjør den vel i takt med universet mtp. at den befinner seg i universet?
Vis hele sitatet...
Nei, hvorfor skulle den det? Sengen din blir ikke automatisk større selv om du bygger ut soverommet.

Sitat av Zarathustra Vis innlegg
OK, og da er jo spørsmålet trådstarter stiller: Hva er utenfor universet?
Vis hele sitatet...
Det er jo veldig vanskelig å si noe helt sikkert om, men det som er den ledende teorien er at det ikke eksisterer noe "utenfor universet". Med det mener jeg at hele konseptet "utenfor universet" er ugyldig, fordi universet har ingen "vegg". Det har et endelig volum, men ingen ytre grense. Akkurat som overflaten på en kule har et begrenset areal, men ingen kant. Blåser du opp ballen, så vil overflaten bli større og større, men i en todimensjonal verden finnes det ikke noe "utenfor ballen", nettopp fordi den todimensjonale overflaten kurver tilbake på seg selv; og det samme gjelder det tredimensjonale rommet.

Følgelig eksisterer det heller ikke noe midtpunkt i universet, og alle punkter vil se ut som de er universets midtpunkt sett fra punktet selv.

Sitat av Kaizen
Vet vi sånn sirka hvor i universet bigbang skjedde?
Vis hele sitatet...
Det fungerer ikke helt slik. Se for deg en ballong eller en ball, slik som over. Når den er tom for luft tegner du mange prikker med like lang avstand mellom hver over hele ballongen, og så blåser du den opp. Overflaten vil utvide seg mer og mer, men man kan ikke si at denne utvidelsen begynte et spesielt sted. Universet omfatter alt rom og dermed all utstrekning, og ettersom man i øyeblikket Big Bang fant sted ikke hadde utstrekning, kan man heller ikke si at det startet i det eller det punktet. Man kan derfor si at det startet "over alt".

Sitat av Kaizen
Etter hva jeg vet er microwave radiation likt hva enn retning man ser.
Er det slik at vi kan se like langt tilbake i tid samme hvilken retning man ser ut fra kloden?
Vis hele sitatet...
Ja.

Sitat av Kaizen
Tenk at det finnes en sivilisasjon i de galaksene hvor vi ser det fjerneste lyset i fra.
Vil de kunne se like langt, en gang til i, samme retning?
Vis hele sitatet...
Det spørs på om det observerbare universet er like stort som hele universet, og hvor mye større "hele universet" er enn det observerbare universet. Men det betyr ikke at om de er i de galaksene du beskriver så vil de se en svart vegg, eller noe sånn, som du kan se av forklaringen over.
Sist endret av Provo; 27. oktober 2010 kl. 15:26.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Sitat av Burt's Bees Vis innlegg
Galaksen vår ekspanderer fordi hele universet ekspanderer. I takt. Det finnes rundt 100 milliarder galakser, om jeg ikke tar feil.

Spørsmålene du stiller trenger dog ikke å ignoreres for det, tenkte bare du ville ha faktaen rundt det
Vis hele sitatet...
Det er én av tre teorier ja..
Sitat av DildoJames Vis innlegg
Det er én av tre teorier ja..
Vis hele sitatet...
Tre? Noen hevder riktignok at universet i dag er "steady state" (konstant størrelse), på tross av tydelige observasjoner som peker kraftig i retning av en ekspansjon (at himmellegemers redshift er proporsjonal med deres avstand, og at den kosmiske bakgrunnsstrålingen avtar i intensitet med tiden, for eksempel), men hva er den tredje teorien? Blander du kanskje sammen med teoriene som angår varmedøden, "big crunch" og et steady state univers? I så fall er det kanskje de tre vanligste teoriene, men det finnes flere.
Sitat av Wikipedia
In the special case of phantom dark energy, which has even more negative pressure than a simple cosmological constant, the density of dark energy increases with time, causing the rate of acceleration to increase, leading to a steady increase in the Hubble constant. As a result, all material objects in the universe, starting with galaxies and eventually (in a finite time) all forms, no matter how small, will disintegrate into unbound elementary particles and radiation, ripped apart by the phantom energy force and shooting apart from each other. The end state of the universe is a singularity, as the dark energy density and expansion rate becomes infinite.
Vis hele sitatet...
Sier ikke denne teorien at alt utvider seg?

Og kan den da tilbakevises, i og med at det er sagt flere ganger i tråden at galakser og den slags ikke utvider seg?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er kanskje litt frekt av meg å bare paste en link her, men jeg føler virkelig for at om du interesserer deg for dette, skikkelig, bør du lese det som står her, grundig.
Er det bare jeg som har sett futurama her eller?

Ved universets ende sitter en skapning som kaller seg Gud, han kan dog ikke tilgang til selve universet. Plausibel forklaring? Så absolutt.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Sier ikke denne teorien at alt utvider seg?

Og kan den da tilbakevises, i og med at det er sagt flere ganger i tråden at galakser og den slags ikke utvider seg?
Vis hele sitatet...
Det de snakker om her er Big Rip. Det er da snakk om (bare det jeg har fått med meg fra dokus) at alt av materie vil til slutt bevege seg så raskt at de til slutt blir revet fra hverandre. Ikke at galakser selv blir større, bare at alt vi akselere raskere og raksere.
Dette pga summen av gravitasjonen til "phantom dark energy", vil til slutt bli større enn den samlede gravitasjonen til massen vårt univers er bygget opp av (som vi kjenner) i dag.

Nå føler jeg egentlig at jeg allerede skriver langt utenom det jeg husker av div dokumentarer, men siden ingen har svart på dette enda så tenkte jeg at jeg kunne gi det en shot.
Sist endret av MikeHunt; 28. oktober 2010 kl. 02:33.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Det de snakker om her er Big Rip. Det er da snakk om (bare det jeg har fått med meg fra dokus) at alt av materie vil til slutt bevege seg så raskt at de til slutt blir revet fra hverandre. Ikke at galakser selv blir større, bare at alt vi akselere raskere og raksere.
Dette pga summen av gravitasjonen til "phantom dark energy", vil til slutt bli større enn den samlede gravitasjonen til massen vårt univers er bygget opp av (som vi kjenner) i dag.

Nå føler jeg egentlig at jeg allerede skriver langt utenom det jeg husker av div dokumentarer, men siden ingen har svart på dette enda så tenkte jeg at jeg kunne gi det en shot.
Vis hele sitatet...
Høres ikke så galt ut det, så jeg ser ikke bort i fra at du har rett.

Stemmer bra med det som står også, når man bare leser det riktig.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er kanskje litt frekt av meg å bare paste en link her, men jeg føler virkelig for at om du interesserer deg for dette, skikkelig, bør du lese det som står her, grundig.
Vis hele sitatet...
Der sto det ikke mye jeg viste fra før, interessant lesing, takk.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Nei, det er rommet mellom galaksene som ekspanderer. Ikke selve galaksene.
Vis hele sitatet...
Ekspanderer ikke rommet som er "inni" galaksene? Altså, en galakse er jo ikke bare materie, det er jo rom der og?
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Ekspanderer ikke rommet som er "inni" galaksene? Altså, en galakse er jo ikke bare materie, det er jo rom der og?
Vis hele sitatet...
Galaksehoper, galakser og solsystemer holdes sammen av gravitasjonskraften, da vøtt. Derfor ekspanderer de ikke, det er bare rommet mellom galaksehopene som blir større.

Heller ikke rommet som er inni atomene som utgjør for eksempel deg og meg, ekspanderer. For atomer og molekyler holdes sammen av atomkraften.

Hvis man glemmer gravitasjonskrafetn og atomkraften et øyeblikk, blir det plausibelt å tenke som du gjør. Men da hadde ikke bare galaksene og planetene ekspandert, men oss som bor på dem også. Og da hadde det ikke sett ut som om universet ekspanderer, noe det gjør hvis du studerer galaksehoper med teleskop.

mc
I midten av melkeveien er det en masse sorte hull som suger galaxen innover derfor krymper den.
Hva mener dere med ingenting? Ingenting, som.. ingenting på TV? Eller ingenting ingenting?
Sitat av tjobo Vis innlegg
Hva mener dere med ingenting? Ingenting, som.. ingenting på TV? Eller ingenting ingenting?
Vis hele sitatet...
Ingenting ingenting..
Såpass ingenting at du antagelig ikke klarer å forestille deg det, sånn type ingenting.
Sitat av moret Vis innlegg
Ingenting ingenting..
Såpass ingenting at du antagelig ikke klarer å forestille deg det, sånn type ingenting.
Vis hele sitatet...
E deet Iiiiiingenting? (snakker med dagfinn lyngbø stemme i 2 sekunder)

Men OT: Vi har vell ingen svar på dette, i og med at vi ikke har muligheten til å sende en mann til .. ingenting? Skal litt mye drivstoff til for å sende en liten rompatron til INGENTING.
Vanskelig å gi svar på hva vi ikke har svaret på. Ingen her holder svarene, bare teorier.
Sitat av melinda_cinzano Vis innlegg
Galaksehoper, galakser og solsystemer holdes sammen av gravitasjonskraften, da vøtt. Derfor ekspanderer de ikke, det er bare rommet mellom galaksehopene som blir større.

Heller ikke rommet som er inni atomene som utgjør for eksempel deg og meg, ekspanderer. For atomer og molekyler holdes sammen av atomkraften.

Hvis man glemmer gravitasjonskrafetn og atomkraften et øyeblikk, blir det plausibelt å tenke som du gjør. Men da hadde ikke bare galaksene og planetene ekspandert, men oss som bor på dem også. Og da hadde det ikke sett ut som om universet ekspanderer, noe det gjør hvis du studerer galaksehoper med teleskop.

mc
Vis hele sitatet...
Men ut i fra det jeg har fått med meg, så er, i følge Einsten gravitasjon en effekt av at masse distorter romtid. (?) Vet ikke helt hvor jeg vil hen her men dette høres for meg rart ut. Hvordan vet "dark energy" eller hva du vil kalle det (som ekspanderer universet) at, nei dette er en galakse, dette rommet skal ikke ekspanderes, men bare det imellom galaksene.. høres rart ut.. bare tenker høyt her.
Sist endret av ClosetotheEdge; 28. oktober 2010 kl. 09:38.
Jeg har ikke lest noe her, men jeg har alltid trodd at universet har en ekstrem bøying, som gjør at den virker uendelig, at vi tar os selv igjen om vi reiser til "enden". Som vi kansje da oppfatter som en annen dimensjon.

Er sikkert helt på avveie, men det var den teorien jeg lagde meg på barneskolen, og har ikke tenkt mer over det.
Skal lese hele posten og kildene deres, for dette var et interessant spørsmål!
Sitat av melinda_cinzano Vis innlegg
Galaksehoper, galakser og solsystemer holdes sammen av gravitasjonskraften, da vøtt. Derfor ekspanderer de ikke, det er bare rommet mellom galaksehopene som blir større.

Heller ikke rommet som er inni atomene som utgjør for eksempel deg og meg, ekspanderer. For atomer og molekyler holdes sammen av atomkraften.
Vis hele sitatet...
Selv om rommet ekspanderer overalt, så vil det i liten skala ikke være merkbart. Kun over enorme avstander på millioner av lysår kan man si at universet har en betydelig utvidelse. Tenk deg en strikk som går fra Oslo til Roma som tøyes med 100 meter på én dag. Utvidelsen vil være lett målbart over store avstander, men hvis du følger med på et utsnitt på 10 cm, så vil ikke dette strekke seg med mer enn 5 mikrometer.

Avstanden mellom atomene i molekylene, og mellom elektronene og atomkjernene er strengt definert og bestemt, slik at selv om selve rommet skulle utvide seg, så vil avstanden mellom partiklene forholde seg konstant.

Sitat av melinda_cinzano
Hvis man glemmer gravitasjonskrafetn og atomkraften et øyeblikk, blir det plausibelt å tenke som du gjør. Men da hadde ikke bare galaksene og planetene ekspandert, men oss som bor på dem også. Og da hadde det ikke sett ut som om universet ekspanderer, noe det gjør hvis du studerer galaksehoper med teleskop.
Vis hele sitatet...
Nei, da forutsetter du at alle partikler vokser både i intern utstrekning og masse. Ser man bort fra reglene som holder molekylene sammen, så ville du i verste fall endt med at bindingene ble revet opp, ikke at selve molekylet ble større.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av melinda_cinzano Vis innlegg
Heller ikke rommet som er inni atomene som utgjør for eksempel deg og meg, ekspanderer. For atomer og molekyler holdes sammen av atomkraften.
Vis hele sitatet...
Atomkraften? Det var ett nytt ord for en som aldri har studert realfag, med mindre det er snakk om å produsere elektrisitet. Såvidt jeg vet er det tyngdekraften som holder atomer og molekyler sammen med sin egen masse, også er der teorier om kvarker som "forsvinner" eller whatnot som igjen er mye mindre enn både protoner og nøytroner. Er det tyngdekraft du mener eller kan du forklare meg hva atomkraften er?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sio: Strong interaction også kallt "Strong force" er kraften som holder atomer og molekyler sammen, det som hindrer deg i å gå igjennom en vegg på sett og vis.

zlamaniac:Har aldri hørt noe om at melkeveien krymper, kan du utdype? De teoriene jeg har lest om snakker om et supermassivt sort hull i senteret, men det holder galaksen sammen, og har ingen effekt på størrelsen.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Sio: Strong interaction også kallt "Strong force" er kraften som holder atomer og molekyler sammen, det som hindrer deg i å gå igjennom en vegg på sett og vis.
Vis hele sitatet...
Liten utdypning: "Strong interaction", eller på norsk "fargekraft", er den kraften som binder sammen kvarker til å forme protoner, nøytroner og liknende (baryoner), samt at den binder protoner og nøytroner sammen til å danne en kjerne. Det som holder elektronet til kjernen, og molekylene sammen (og følgelig veggen oppe), er elektromagnetismen – en annen fundamentalkraft.

Sitat av Sio
Såvidt jeg vet er det tyngdekraften som holder atomer og molekyler sammen med sin egen masse
Vis hele sitatet...
Tyngdekraften er så svak i en så liten skala at den i sammenlikning med de andre fundamentalkreftene i denne skalaen ofte kan sees helt bort i fra – de andre tre kreftene er 1025 (svak kjernekraft), 1036 (elektromagnetisme) og 1038 (fargekraft) ganger sterkere. Svak kjernekraft og fargekraft fungerer imidlertid bare over svært korte avstander, og siden elektromagnetisme både er tiltrekkende og frastøtende så blir den utliknet i stor skala, mens tyngdekraft som kun er tiltrekkende dominerer i stor skala.
Sist endret av Provo; 28. oktober 2010 kl. 12:45.
hvis du setter at sterk kjernekraft (nevnt over med flere navn) har en kraft på 1 har gravitasjon en kraft på 10^-43 i sammenligning. dog funker denne kraften bare innfenfor en avstand på 10^-15 meter om jeg ikke husker feil. så ja gravitasjonskraften er ikke den som holder alt sammen, bare alt i større skala.
hvis du aksepterer at "mørk energi" utvider universet, kan du jo spørre deg selv om hva som skjer om denne kraften overvinner gravitasjon om noen milliarder år. Da vil alt ha så stort rom i mellom seg til at gravitasjon ikke lenger klarer å holde planeter og sutch på plass, bare litt mer å tenke på:P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Provo: Og igjen ser jeg hvordan amerikanske dokumentarer dummer ned ting.
Jeg tok utsagnet mitt fra NOVA: The elegant universe, en flerdels dokumentar som tar for seg strengteorien.

Den er temmelig interessant og bruker masse fancy grafiske representasjoner, men de forklarte de fundamentale kreftene en smule feil ser jeg etter noe wikipedialesning.
Ved universets ende finner man Milliways. Det er jo noe alle vet?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Provo: Og igjen ser jeg hvordan amerikanske dokumentarer dummer ned ting.
Jeg tok utsagnet mitt fra NOVA: The elegant universe, en flerdels dokumentar som tar for seg strengteorien.

Den er temmelig interessant og bruker masse fancy grafiske representasjoner, men de forklarte de fundamentale kreftene en smule feil ser jeg etter noe wikipedialesning.
Vis hele sitatet...
Man kan kanskje si de dummer ned ting, men det kan raskt bli problematisk å lage en dokumentar som tar for seg så avanserte teorier og skal forklare dette på en "folkelig" måte, uten at de må foreta en del generaliseringer og forenklinger som blir i overkant grove sett for seg selv. Skal man ta med alle detaljer og "unntak fra regelen", så blir mengden informasjon raskt overveldende.

Og hvis man formulerer seg slik at "uten sterk kjernekraft ville man ikke kunne hatt atomer og molekyler", så er jo det helt riktig.
her har du svaret på hva som er utenfor universet, deg selv!!!
http://www.youtube.com/watch?v=7GDC3u8k02c
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Fyllingz: Har du i det hele tatt lest svarene du har fått? Utenfor galaksen er det masse rom, og andre galakser. Kanten av Melkeveien er ikke enden på alt. Galakse og univers er to helt forskjellige begreper.

Sjekk ut den her:
http://www.youtube.com/watch?v=0fKBhvDjuy0
Vis hele sitatet...
Det der er det sjukeste jeg har sett i hele mitt liv. Ble helt blåst!
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Det der er det sjukeste jeg har sett i hele mitt liv. Ble helt blåst!
Vis hele sitatet...
Ser hvor simpson har fått ideen sin fra hvertfall.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Charger Vis innlegg
Ved universets ende finner man Milliways. Det er jo noe alle vet?
Vis hele sitatet...
Milliways befinner seg kun ved universets ende på "tidsaksen", ikke... geografisk. Eller hva nå enn det heter i galaktisk sammenheng.
Så vidt jeg har fått med meg mangler det noe her... Fasiten! Klikk denne:http://www.youtube.com/watch?v=J5LMbcoTFFE
@Fyllingz: Selv om at det er mange gode svar i denne tråden vil jeg dele en tanke med deg.

Du tenker slik...
http://i.imgur.com/u5aii.png

Hva med å prøve slik...
http://i.imgur.com/RM0Ws.png

Det jeg mener er at det ikke er noen ende, selv om at vi har antatt et cirka midtpunkt av alt mtp. den massive graviteten/tiltrekningskraften som kommer herfra.

Håper jeg ikke er på ville veier, men midtpunktet er noe av det jeg minnes fra The Universe (bildene er min tankegang).
Sist endret av waf; 28. oktober 2010 kl. 19:37.
Utenfor det vi regner som universet, er det ikke en dritt. Mennesket sliter litt med å forstå en uendelig tomhet, men jeg tror det er det som er der.