Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1227
Jeg har som lydtekniker begynt å angre på at jeg ikke fulgte med i naturfagtimene og valgte bort fag som fysikk og kjemi på skolen Spesielt er jeg interessert i å endelig lære meg elektrisitet ordentlig. Er det mulig at noen av dere kan anbefale en god og dyptgående innføringsbok om elektrisitet?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det er greit å begynne med det som kalles elektroteknikk, det er læren om de grunleggende verdiene og hvordan ting fungerer. Senere kan du gå videre med elektronikk.
Kjenner ikke til noen oppdaterte bøker, men jeg vet det er en bok som heter elektroteknikk 2000, denne er beregnet for 1. år på videregående under den gamle reformen.
Det finnes utallige bøker om dette, og du finner sikkert noe brukbart på Amazon hvis du leser anmeldelsene av bøkene. Ellers kan du også lese tutorialsene på allaboutcircuits.com– det er gratis, og du kommer langt med de alene.
Sist endret av Provo; 28. oktober 2010 kl. 10:27.
"Principles of Electric Circuits" gir en god innføring i grunnleggende Elektroteknikk:
http://www.amazon.com/Principles-Ele.../dp/0131701797