Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 866
Noen som vet om det er mulig å sniffe trafikken på på maskiner i samme LAN (hvis jeg har fysisk tilgang) altså ikke trådløst.
Har brukt cain and abel men funker vell kun på trådløs.

Takker på forhånd for alle svar.
Jepp, du har 2 muligheter.
1. du kan klippe kabelen i 2, og sette inn ett T-ledd med 2 input og 2 output, så trenger du 2 maskiner/nettverkskort en for å sniffe TX data og en til å sniffe RX data.
2. Du kan klippe kabelen i 2 og bruke en maskin med 2 nettverkskort slik at all trafikk går igjennom datamaskinen.

T-leddet kan du selv lodde, kan ta og lage tegning til deg hvis du treng.
3. arp spoffing og du bare trenger og koble til samme nett hvis det er flatt nett.
4. sett inn en hub.
Sitat av Masi Vis innlegg
Jepp, du har 2 muligheter.
1. du kan klippe kabelen i 2, og sette inn ett T-ledd med 2 input og 2 output, så trenger du 2 maskiner/nettverkskort en for å sniffe TX data og en til å sniffe RX data.
2. Du kan klippe kabelen i 2 og bruke en maskin med 2 nettverkskort slik at all trafikk går igjennom datamaskinen.

T-leddet kan du selv lodde, kan ta og lage tegning til deg hvis du treng.
Vis hele sitatet...

Ok takker for svaret men dette her blir litt for komlisert for meg.
tusen takk.

Sitat av ranvik Vis innlegg
3. arp spoffing og du bare trenger og koble til samme nett hvis det er flatt nett.
4. sett inn en hub.
Vis hele sitatet...
Takker. Jeg trodde at ARP spoffing kunne bare utføres på det trådløse.
Ok henviser du meg til en video link der jeg kan se ARP spoffing med en fysisk tilkobling?
Takker
Sist endret av weritas478; 5. mars 2010 kl. 21:52.
Men hvorfor kutte kabelen i 2 om han har fysisk tilgang? Da kan han vel bare putte kabelen rett i router/switch?
Sitat av weritas478 Vis innlegg
Ok takker for svaret men dette her blir litt for komlisert for meg.
tusen takk.



Takker. Jeg trodde at ARP spoffing kunne bare utføres på det trådløse.
Ok henviser du meg til en video link der jeg kan se ARP spoffing med en fysisk tilkobling?
Takker
Vis hele sitatet...
første hits på google:
http://www.youtube.com/watch?v=zG-_Y17lKpg
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Men hvorfor kutte kabelen i 2 om han har fysisk tilgang? Da kan han vel bare putte kabelen rett i router/switch?
Vis hele sitatet...
Jeg missforsto bare hva han skulle frem til, trodde han snakket om å sniffe trafikk på en kabel som han hadde fysisk tilgang til. Men hvis han har tilgang til knyttepunktene, så er arp spoffing enkleste måten å bli man-in-middle.
Sitat av Masi Vis innlegg
Jeg missforsto bare hva han skulle frem til, trodde han snakket om å sniffe trafikk på en kabel som han hadde fysisk tilgang til. Men hvis han har tilgang til knyttepunktene, så er arp spoffing enkleste måten å bli man-in-middle.
Vis hele sitatet...
Ok jeg fikk det til.Jeg satt kabelen rett inni swiitsjen. Det er bare fantastisk dette her.
Tusen takk Masi
Ranvik
Lo0zR