Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4129
Hi! Jeg er ny i Norge og nå søkker jeg et job. Unnskyld at norsk min er ikke så bra!

Så jeg var på en job-intervju og det var bra og vi snakket om lønn. Men jeg tror at lønnsforslaget var litt lite. Så, hvor muye lønn bør en interaksjonsdesigner eller front-end (web) uttvikkler få? Jeg har +/- 2 år erfaring..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva slags type sektor snakker vi om ?

Kommunal \ Privat ?

Hvilken bransje hvis privat ?

F.eks folk som jobber innenfor høyprofitt private selskap vil såklart ligge høyere enn innenfor Ola Nordmann websites A/S.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Samt det er viktig å nevne hvor i landet det er. Oslo er vanligvis 5-10% høyere lønn enn i resten av landet.

Uten å ha alt for mye info fra deg som man kan bruke til å svare på dette, så vil jeg tippe det kan være alt fra 325.000 til 450.000 med 2 års relevant jobberfaring.
Sist endret av nso; 18. mars 2013 kl. 13:32.
Hvor flink er du? Hvordan type bedrift snakker vi om.

Har du 2 års arbeidserfaring, eller er det 2 år siden du startet med utvikling?

Jobber selv som interactive designer, og vet at her hos oss så ligger en junior-lønn som front-end dev på ca 350-500k i året. (Kommer ann på hvor flink du er og hvor flink du er til å forhandle lønn)

Men et tips er vel kanskje å begynne lavt, å bygge deg oppover.

Om du er veldig flink, send meg gjerne en PM vi søker develepors.
Trådstarter
3 1
Det er i privat sektor i Oslo. Det er en liten bedrift som lager apps og nettsider til medium - store bedrifter. De søkte etter en interaksjonsdesigner og de likte kvaliteten på arbeidet mitt veldig godt.
Men norsken min er ikke flytende og det er umulig for meg å snakke med kunder (nå). De sier at dette er en viktig del av stillingen. De tilbydde årslønn på 320 000 i 6 måneder, og deretter 410 000. Jeg har 2 års arbeidserfaring, og har laget nettsider i 10 år som deltidsfrilanser.
Er vel helt kurant å starte der, hvertfall frem til du enten viser at du gjør en god jobb + får økt språk-kunnskapene dine. Så lenge du klarer deg på det.