Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 8982
Er det noen som helst måte å få kjøpt mobil med abonnement evt bare mobil på avbetaling om man ikke er kredittverdig? Om noen har noe tips blir jeg glad ((:
Telia Smart kontant har funka greit for meg.
Funker som ett abonnement men er kontant kort, så du fyller på når du trenger det istedenfor å få regninger osv.
Så spørsmålet litt bedre nå, kan fort være vanskelig det når man ikke er kredittverdighet.
Sist endret av Flaffersen; 10. januar 2021 kl. 00:08.
Er vel telia kontant som han over sier eller så er onecall ett alernativ?
Jeg vet at tidligere ble det alltid foretatt kredittsjekk før mobilene ble levert ut, men i en liknende tråd for en tid tilbake var det et par tre stykker som fortalte at de hadde fått kjøpt på avbetaling selv med kredittanmerkning. Jeg aner ikke om det skyldtes dårlige rutiner hos en kjede, dårlig håndverk av selgeren, eller om et eller flere selskaper faktisk har endret kravene og kanskje har valgt bort kredittsjekk.

Du får søke etter tråden, tror kanskje den dukket opp sist høst, etter sommeren. Så kan du jo bare spørre de i den tråden om hvor de fikk kjøpt på avbetaling og forsøke det samme.

Men det smarte valget er jo å bare kjøpe en så billig mobil som du har råd å løse ut cash. Så kan du ha kontantkort eller vipps mobil. Da kommer du best ut med lavest kostnad per måned og kan dermed få betalt raskere ned på inkassoen(e) slik at du igjen blir kredittverdig.
Sitat av suwoop Vis innlegg
Er vel telia kontant som han over sier eller så er onecall ett alernativ?
Vis hele sitatet...
Telia kontant er kontantkort. Lar seg ikke kombinere med delbetaling av telefon. Jeg kan samtidig avkrefte at man med ekstern betalingsanmerkning får kjøpt mobiltelefon på kreditt/delbetaling hos Telia.
I noen mobilselskaper jeg vet om så ser de bort fra betalingsanmerkninger og "ikke kredittverdig" dersom du har vært en punktlig betaler hos de tidligere.
Tror du kan kontakte kundeservice å få et abonnement som forhåndsbetales.