Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3251
Må man spise mye mens man trener hvis man har litt ekstra fett fra før og skal forsøke å gå ned i vekt nå på våren? Snakker ikke om hard styrketrening, men har slitt med triceps skade og endelig fikset de igjen og har lyst til å prøve å bygge litt bryst til sommeren, men vil samtidig gå ned i vekt... går det?
Generelt vil du ikke bygge muskler å gå ned i vekt samtidig. Unntak er hvis du er nybegynner til trening, hvis du er svært overvektig eller ved steroider. Det sagt ikke forvent noe ekstrem muskelbygging under kalorirestriksjon.
Trådstarter
Sitat av Obagi Vis innlegg
Generelt vil du ikke bygge muskler å gå ned i vekt samtidig. Unntak er hvis du er nybegynner til trening, hvis du er svært overvektig eller ved steroider. Det sagt ikke forvent noe ekstrem muskelbygging under kalorirestriksjon.
Vis hele sitatet...
Ok, takk. Kan vel fint si at jeg er nybegynner i triceps og bryst trening da det er årevis siden jeg sist kunne trene de. Går kanskje å bygge de litt forsiktig mens jeg går ned da
Jeg vil si det er bra med ekstra vekt så får du omgjort og fjernet fett over til muskler. Du vet hva du burde spise og ikke da det har veldig mye å om du vil fjerne fett. Styrketrening kan du kjøre flere ganger i uka, men ikke kjør maks med en gang få riktig bevegelser inn først. Og det han mener med at man ikke går ned i vekt med å trene bare er vel fordi du får muskler som tar over fett plassen men muskler veier litt mer en fett mener jeg. Men har du mindre fett vil jo muskler synes mer og du slipper å holde inn magen når du må. Jeg veier nå 90 med muskler og fett men målet er å øke i størrelse generelt og man får ikke bygd så mye på skinn og bein kroppen må ta næring fra ett sted. Så har du ikke nok kalorier så vil du bare brenne musklene noe som gjør de mindre. Om du ikke kjører steroider da men da bør du ha trent i 6års tid å ha full utvikling naturlig også bruke steroider for å gå over det naturlige. Men det er mest sannsynlig ikke vært bivirkningene.
Mye rart og kompliserte svar her. Det er veldig enkelt:

Spis mye og tren hardt, når musklene etterhvert blir større både bruker di mere energi, ved trening og ved restitusjon(etter trening) og du vil gå ned i fett% som et resultat av dette.

Ikke bruk vekta som et mål om du trener styrke, du vill mest sannsynlig gå opp i vekt den første tia (her gjør mange feil, og tenker her må noe være galt) men da muskler veier 3ganger mere enn fett sier det seg selv. Bruk heller speilet og evt dokumenter fremgangen med bilder.

Lykke til
Det han over her sier^

Ikke gjør det så komplisert. Spis mye og tren hardt så kommer resultatene.
Spis egg, 4-5stk til dagen
Sitat av freebird Vis innlegg
Spis egg, 4-5stk til dagen
Vis hele sitatet...
Okey og da kan jeg trene ok spise ellers lite og forvente å bygge litt?
Hva med dette konseptet: Spise generelt lite og leve på lav karbo, men kjøre innpå litt mer mat/proteinshake de dagene jeg trener bryst og triceps som er nesten helt på nybegynnernivå (typ 2-3 ganger i uka). Vil det funke?
Hei. Så bra du har lyst til å begynne å trene. Det er essensielt for både kropp og sinn. Jeg anbefaler alle å teste ut carnivore-dietten i 1 mnd, du vil se og føle sykt forskjell på relativt kort tid. Økologisk biff med høyt fettinnhold er det desidert beste man kan spise (utenom lever/organer, *spy*) Det er ikke lenger anbefalt å spise kylling(med mindre økologisk), fortsatt ikke like bra som biff), gris eller fet fisk(pga tungmetaller lagret i fettet). Viktig å trene hele kroppen så jeg vil foreslå at du inkluderer sumo deadlift(eller konvensjonell), squats( ikke for tung!), og dumbbell press med litt incline (mye bedre enn flat benk IMO) Hvor mange ganger i uken kommer an på hvor fort kroppen din kan restaurere. To-Tre ganger i uka føler jeg er minimum. Ikke tren en muskelgruppe hvis du kjenner at den fortsatt er støl. Proteinshake er ikke noe jeg kan anbefale, inneholder mest sannsynlig myseprotein, som er billig rester fra oste/melk-industrien. Jeg lager heller min egen, som inneholder 4-6 rå egg + vann og/eller fløte + lions mane mushroom ekstrakt(for hjernen), ren kakaopulver(obs, smaker veldig bittert), en dæsj elektrolytt-pulverblanding(nøytral smak), L-Theanin osv, her er det bare fantasien som setter grenser
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Mye protein og kjøtt, jeg spiser biff, kylling, svin, egg, karbonadedeig masse sånt vær dag med mye ris og grønnsaker. Du blir lei smaken til slutt, men mange forskjellige krydder du kan ta på finnes jo flere 100 typer varianter taco-pulver/krydder og da blir smaken litt bedre etter du har blitt lei.
Jeg trener 30 min hver dag med romaskin og balanserer treningen med styrketrening hver dag annenhver uke. Jeg spiser en fiberrik frokost med melk og vann. Jeg trener som regel 1 time etter frokost. Etter trening spiser jeg som regel et rått egg og litt makrell i tomat. Resten av dagen spiser jeg middag og kveldsmat. Frukt og grønt som mellom-måltid kan forekomme. Har aldri hatt behov for å spise mer.
Psykedelisk bakverk
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Mye protein og kjøtt, jeg spiser biff, kylling, svin, egg, karbonadedeig masse sånt vær dag med mye ris og grønnsaker. Du blir lei smaken til slutt, men mange forskjellige krydder du kan ta på finnes jo flere 100 typer varianter taco-pulver/krydder og da blir smaken litt bedre etter du har blitt lei.
Vis hele sitatet...
Helt unødvendig å leve på den typiske kroppsbyggerdietten fra forrige århundre. Alt du oppnår er et usunt forhold til mat
Tror mange her har misforstått. Jeg har trent ALT annet enn bryst og triceps i sikkert 5 år. Eneste grunnen til at jeg ikke har trent bryst og triceps er pga skade som endelig er over og jeg kan nå trene de to muskelgruppene igjen, men spørsmålet mitt er noe helt annet fordi jeg nå ønsker å gå ned i vekt som jeg gjør hver sommer: Kan jeg trene bryst og triceps forsiktig og samtidig spise lite og lav karbo eller er det ødeleggende?

Trenger ingen tips om å bulke og bygge muskler for det gjør jeg fra høst til vår hvert år
Sitat av Laban22 Vis innlegg

Trenger ingen tips om å bulke og bygge muskler for det gjør jeg fra høst til vår hvert år
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig trenger du tips. Du bygger muskler på feil måte. Du tar 1 skritt fram og 1 tilbake på den måten du,gjør det nå.

"Riktig" måte er å bulke til du har den størrelsen du vil ha (3-5 år) og deretter cutter for så vedlikeholder. Da tar du 4 skritt fram og holder deg der.

Men ja. Du kan gjøre som du spurte om i innlegget.
Kommer helt an på hva målet er. Ønsker du å bli slank og fit, eller litt sterkere, må man trene kondisjonstrening i tillegg, ønsker man i hovedsak å bli stor, kan for mye kondisjonstrening virke mot den hensikten. Men ikke alltid. Du bør altså da begrense kondisjonstrening, evt kjøre intervalltrening, sykling ect, fremfor jogging, da dette er bedre om man ønsker å bygge muskler i tillegg. Og kanskje ikke ønsker å miste mye fett. Mange menn liker å spise mye og gjerne legge litt på seg med fett når de skal bygge muskler. Noen tar testosteron osv, Dette er jo individuelt hva man ønsker og tror er best. Den diskusjonen skal jeg ikke gå inn på engang😂😏😴

Spise mye må man nødvendigvis ikke, men ofte, jeg spiser 6-7 ganger om dagen, drikke nok vann osv, mer trening, høyere aktivitetsnivå, resultater = mer fuel 🚗💨💯næring trenger man uansett form og størrelse, men trener man mer trenger man mer næring. Så jo du bør spise nok selv om du har litt fett. For mye fett betyr ikke nødvendigvis at du spiser for mye, og da ikke trenger å spise så mye, men man har «feil næring» og «rett næring». Uten rett næring kan resultatene bli dårligere, ikke komme, musklene får kanskje ikke næringen de trenger til å vokse, tar lang tid, kroppen kan gå i «nå tror jeg at jeg sulter/panikk modus», og du blir ikke «fit» på en sunn, varig måte.

Viktig også å kunne opprettholde næringen man velger slik at det blir varig. Og viktig å jukse litt innimellom med såkalte cheat meals, grunnen til det er fordi at kroppen ikke skal bli så vandt med sunn livsstil at man stopper å få resultater, eller at det selvfølgelig må være lov å kose seg. Se på the rock sine chat meals🤣

Når det er snakk om næring er riktig næring viktig. Næring er egentlig det viktigste med trening. Nok næring og rett. Det som er fint med muskelbygging er at man kan «angripe» de gruppene man ønsker. Men har man fett som vil gjøre at musklene «skjuler» seg, må man trene kondisjon for å få mindre fettprosent. Og tenke på næringen man får samt at man får nok. Komplisert 😅Med andre ord har man en «normal» vekt for seg selv, (alle har en egen normal vekt uavhengig av trening) men ønsker å bli slankere, vil ikke det opprettholdes med mindre man ivaretar de tiltakene man brukte for å komme dit. Om det gir mening😂og det går å punkt trene muskler, men ikke fett. Desverre🥲med andre ord kreves en veldig god og rutinert innsats for å oppnå begge deler slik man ønsker. Men fult mulig det er det.

Bare å sende pm ved spm. Kan ganske mye om sånn, når det er best å trene, næring før/etter trening, hvor fort osv.
Sitat av LadyDoll Vis innlegg
Kommer helt an på hva målet er. Ønsker du å bli slank og fit, eller litt sterkere, må man trene kondisjonstrening i tillegg, ønsker man i hovedsak å bli stor, kan for mye kondisjonstrening virke mot den hensikten. Men ikke alltid. Du bør altså da begrense kondisjonstrening, evt kjøre intervalltrening, sykling ect, fremfor jogging, da dette er bedre om man ønsker å bygge muskler i tillegg. Og kanskje ikke ønsker å miste mye fett. Mange menn liker å spise mye og gjerne legge litt på seg med fett når de skal bygge muskler. Noen tar testosteron osv, Dette er jo individuelt hva man ønsker og tror er best. Den diskusjonen skal jeg ikke gå inn på engang😂😏😴

Spise mye må man nødvendigvis ikke, men ofte, jeg spiser 6-7 ganger om dagen, drikke nok vann osv, mer trening, høyere aktivitetsnivå, resultater = mer fuel 🚗💨💯næring trenger man uansett form og størrelse, men trener man mer trenger man mer næring. Så jo du bør spise nok selv om du har litt fett. For mye fett betyr ikke nødvendigvis at du spiser for mye, og da ikke trenger å spise så mye, men man har «feil næring» og «rett næring». Uten rett næring kan resultatene bli dårligere, ikke komme, musklene får kanskje ikke næringen de trenger til å vokse, tar lang tid, kroppen kan gå i «nå tror jeg at jeg sulter/panikk modus», og du blir ikke «fit» på en sunn, varig måte.

Viktig også å kunne opprettholde næringen man velger slik at det blir varig. Og viktig å jukse litt innimellom med såkalte cheat meals, grunnen til det er fordi at kroppen ikke skal bli så vandt med sunn livsstil at man stopper å få resultater, eller at det selvfølgelig må være lov å kose seg. Se på the rock sine chat meals🤣

Når det er snakk om næring er riktig næring viktig. Næring er egentlig det viktigste med trening. Nok næring og rett. Det som er fint med muskelbygging er at man kan «angripe» de gruppene man ønsker. Men har man fett som vil gjøre at musklene «skjuler» seg, må man trene kondisjon for å få mindre fettprosent. Og tenke på næringen man får samt at man får nok. Komplisert 😅Med andre ord har man en «normal» vekt for seg selv, (alle har en egen normal vekt uavhengig av trening) men ønsker å bli slankere, vil ikke det opprettholdes med mindre man ivaretar de tiltakene man brukte for å komme dit. Om det gir mening😂og det går å punkt trene muskler, men ikke fett. Desverre🥲med andre ord kreves en veldig god og rutinert innsats for å oppnå begge deler slik man ønsker. Men fult mulig det er det.

Bare å sende pm ved spm. Kan ganske mye om sånn, når det er best å trene, næring før/etter trening, hvor fort osv.
Vis hele sitatet...
Hva var det jeg leste nå? Her var det mye feil.

NEI, du må ikke trene kondisjon for å bli slank og fit. Alt avhenger av treningsprogram og antall kalorier inn/ut. Du må heller ikke trene cardio for å bli sterkere.

Jo, du må spise mye om du skal bli sterkere og oppnå resultater, Igjen handler alt om kalorier inn/ut. Om du spiser tre store måltider eller deler dem opp til seks har nada å si. Selv foretrekker jeg førstenevnte, bare med fire måltider.

Det er heller ikke ''viktig'' å benytte seg av cheatmeals. Vil man det en gang i blant så går nok det helt fint, men at det er viktig er bare tull. Smak og behag.
Ja du kan makse ut newbie gains på bryst og triceps, men etter det så er det bulk & cut som gjelder
Psykedelisk bakverk
Sitat av LadyDoll Vis innlegg
Kommer helt an på hva målet er. Ønsker du å bli slank og fit, eller litt sterkere, må man trene kondisjonstrening i tillegg, ønsker man i hovedsak å bli stor, kan for mye kondisjonstrening virke mot den hensikten. Men ikke alltid. Du bør altså da begrense kondisjonstrening, evt kjøre intervalltrening, sykling ect, fremfor jogging, da dette er bedre om man ønsker å bygge muskler i tillegg. Og kanskje ikke ønsker å miste mye fett. Mange menn liker å spise mye og gjerne legge litt på seg med fett når de skal bygge muskler. Noen tar testosteron osv, Dette er jo individuelt hva man ønsker og tror er best. Den diskusjonen skal jeg ikke gå inn på engang������

Spise mye må man nødvendigvis ikke, men ofte, jeg spiser 6-7 ganger om dagen, drikke nok vann osv, mer trening, høyere aktivitetsnivå, resultater = mer fuel ������næring trenger man uansett form og størrelse, men trener man mer trenger man mer næring. Så jo du bør spise nok selv om du har litt fett. For mye fett betyr ikke nødvendigvis at du spiser for mye, og da ikke trenger å spise så mye, men man har «feil næring» og «rett næring». Uten rett næring kan resultatene bli dårligere, ikke komme, musklene får kanskje ikke næringen de trenger til å vokse, tar lang tid, kroppen kan gå i «nå tror jeg at jeg sulter/panikk modus», og du blir ikke «fit» på en sunn, varig måte.

Viktig også å kunne opprettholde næringen man velger slik at det blir varig. Og viktig å jukse litt innimellom med såkalte cheat meals, grunnen til det er fordi at kroppen ikke skal bli så vandt med sunn livsstil at man stopper å få resultater, eller at det selvfølgelig må være lov å kose seg. Se på the rock sine chat meals��

Når det er snakk om næring er riktig næring viktig. Næring er egentlig det viktigste med trening. Nok næring og rett. Det som er fint med muskelbygging er at man kan «angripe» de gruppene man ønsker. Men har man fett som vil gjøre at musklene «skjuler» seg, må man trene kondisjon for å få mindre fettprosent. Og tenke på næringen man får samt at man får nok. Komplisert ��Med andre ord har man en «normal» vekt for seg selv, (alle har en egen normal vekt uavhengig av trening) men ønsker å bli slankere, vil ikke det opprettholdes med mindre man ivaretar de tiltakene man brukte for å komme dit. Om det gir mening��og det går å punkt trene muskler, men ikke fett. Desverre��med andre ord kreves en veldig god og rutinert innsats for å oppnå begge deler slik man ønsker. Men fult mulig det er det.

Bare å sende pm ved spm. Kan ganske mye om sånn, når det er best å trene, næring før/etter trening, hvor fort osv.
Vis hele sitatet...
Sliter nesten litt med å skjønne om dette er satire eller ikke, men heller mot at du faktisk tror på dette selv.

Progressiv overbelastning, mer/mindre kalorier enn man forbrenner, alt ut ifra om man vil oppe eller ned i vekt, og tilstrekkelig hvile/søvn, er alt man trenger.

Sitat av sondreavik Vis innlegg
Ja du kan makse ut newbie gains på bryst og triceps, men etter det så er det bulk & cut som gjelder
Vis hele sitatet...
Så var det dette da... Den seiglivede myten om st man må bulke for å vokse. Spis riktig, legg deg så tett til ditt daglige kaloribehov som mulig. Resultatet blir stort sett det samme, men du slipper å være en blubbe halve året, i tillegg til å unngå den negative påvirkningen jojo-slanking medfører.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 16. april 2021 kl. 15:41.