Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1789
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ansatt i en vanlig fast stilling men begynt å tjene penger på nettet utenom dette. Jeg kan desverre ikke få disse pengene direkte betalt i krypto så de må gå inn på en konto. Hvordan gjør man det med skattemeldingen da? Er det noe jeg må gjøre til neste års skattemelding når jeg allerede har sendt inn den vi nettopp fikk med "ingen endringer" eller er det bare å skrive beløpet jeg tjener fra nå til neste år på den neste skattemeldingen som kommer neste år, eller får jeg baksmell på den eller hvordan gjør man det?
Det er ikke snakk om store inntekten men antar 40- max 100 tusen på et år. Evn fins det noen trustworthy mellomstasjon/konto man kan bruke å få denne inntekten inn på, uten at norske myndigheter får nyss i dem? Evn er det lett å opprette bankkonto i Sveits som rikingene gjør?
Idk, men snakker vi gambling eller?
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må legge til inntekten du har tjent det året på skattemeldingen. Om du tjente noe ekstra i 2020 kan du fortsatt gå inn og endre skattemeldingen for 2020. Om du begynte med dette i 2021 så holder du styr på hva du tjener ekstra i 2021.
Det er verdt å merke seg at du ikke betaler forskuddsskatt på de ekstra inntektene, og dermed vil få baksmell neste år. Derfor bør du allerede nå begynne å sette av penger til å betale denne baksmellen. Hvor stor baksmellen blir/hvor mye du skulle betalt i skatt på den ekstra inntekten avhenger av dine inntekter og fradrag ellers, men om du googler marginalskatt så bør du få en helt ok oversikt over hvor mye av de ekstra pengene du burde spare.