Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2656
Hei!

Jeg er en mann på 25 år som har slitt med alvorlige søvnproblemer og kraftige nervesmerter i ca 10 år. Jeg har prøvd stort sett alt av legemidler mot dette, men har et stadig problem med at de avtar i effekt veldig fort. Har forsåvidt dette problemet med alt av legemidler. Morfin/benzo funker ikke. Med "funker ikke" mener jeg ikke at jeg ikke får noen rus, jeg mener at de ikke fungerer. Brukte Oxynorm i en god periode og de fungerte ca èn uke før de avtok totalt i effekt. Prøvde også rivotril på legens rekvisisjon uten at disse heller fungerte.
Problemet mitt er i hovedsak mangel på søvn og at jeg ønsker smertelinding. Har hatt god effekt av cannabis men dette kan jeg ikke bruke lenger.
Her er en liste over legemidler jeg husker å ha prøvd,
Smerter:
Oxy/norm/contin/codone
ketorax
Tramadol
Lyrica
neurontin
Rivotril
Lioresal
+ diverse analgetika og aniepeleptika
Søvn:
Quetiapin 25-100mg
(dette er den jeg har hatt best søvndyssende effekt av)
Truxal
Sarotex
immovane
vival/valium/stesolid
Sobril
Mogadon
+ diverse andre antipsykotika

Her kommer spørsmålet mitt; er det noen her som kan foreslå noe annet jeg kan spørre legen min om? Jeg er i en situasjon som er ganske lei, noen fortere enn andre og det gjør meg ganske desperat. Jeg selvmedisinerte med cannabis i ca 3 år men kan pga fotlenke ikke gjøre dette lenger. Jeg føler ikke jeg får noe hjelp fra noe sted og har gått tom for ideer.
Ber om at admin flytter tråden om den ikke er i rette subforum.

Takk.
Sist endret av Sleepless55; 17. mars 2021 kl. 23:00.
Har du prøvd morfinplaster?
Trådstarter
3 0
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har du prøvd morfinplaster?
Vis hele sitatet...
Nei, Ikke prøvd morfinplaster. Injeksjon funker også dårlig så jeg regner med at plaster også har lite effekt.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har selvmedisinert deg med Cannabis, men følte du at det hjalp deg? Du sier at du ikke kan bruke det mer pga fotlenke, men hjelper det deg så er det kanskje medesinen for deg lovlig eller ei!

Trist å lese at du opplever så mye smerte uten at noe kan hjelpe deg.

Det går ann å prøve noe riktig alternativt, har du tenkt eller vurdert noe slikt? Da snakker man ikke om piller og medesin..
Sitat av Sleepless55 Vis innlegg
Hei!

Jeg er en mann på 25 år som har slitt med alvorlige søvnproblemer og kraftige nervesmerter i ca 10 år. Jeg har prøvd stort sett alt av legemidler mot dette, men har et stadig problem med at de avtar i effekt veldig fort. Har forsåvidt dette problemet med alt av legemidler. Morfin/benzo funker ikke. Med "funker ikke" mener jeg ikke at jeg ikke får noen rus, jeg mener at de ikke fungerer. Brukte Oxynorm i en god periode og de fungerte ca èn uke før de avtok totalt i effekt. Prøvde også rivotril på legens rekvisisjon uten at disse heller fungerte.
Problemet mitt er i hovedsak mangel på søvn og at jeg ønsker smertelinding. Har hatt god effekt av cannabis men dette kan jeg ikke bruke lenger.
Her er en liste over legemidler jeg husker å ha prøvd,
Smerter:
Oxy/norm/contin/codone
ketorax
Tramadol
Lyrica
neurontin
Rivotril
Lioresal
+ diverse analgetika og aniepeleptika
Søvn:
Quetiapin 25-100mg
(dette er den jeg har hatt best søvndyssende effekt av)
Truxal
Sarotex
immovane
vival/valium/stesolid
Sobril
Mogadon
+ diverse andre antipsykotika

Her kommer spørsmålet mitt; er det noen her som kan foreslå noe annet jeg kan spørre legen min om? Jeg er i en situasjon som er ganske lei, noen fortere enn andre og det gjør meg ganske desperat. Jeg selvmedisinerte med cannabis i ca 3 år men kan pga fotlenke ikke gjøre dette lenger. Jeg føler ikke jeg får noe hjelp fra noe sted og har gått tom for ideer.
Ber om at admin flytter tråden om den ikke er i rette subforum.

Takk.
Vis hele sitatet...
Snakk med fastlegen om bedrocan hvis han kan skrive ut A-preparater. Evt reise til nederlandsk lege å få det der. Da blir det lovlig medisin.
Trådstarter
3 0
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har du prøvd morfinplaster?
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har selvmedisinert deg med Cannabis, men følte du at det hjalp deg? Du sier at du ikke kan bruke det mer pga fotlenke, men hjelper det deg så er det kanskje medesinen for deg lovlig eller ei!

Trist å lese at du opplever så mye smerte uten at noe kan hjelpe deg.

Det går an å prøve noe riktig alternativt, har du tenkt eller vurdert noe slikt? Da snakker man ikke om piller og medesin..
Vis hele sitatet...
Følte absolutt at det hjalp. Om det ikke hjalp direkte på smertene så hjalp det meg å overse det og leve med det, og det hjalp på dt meste annet som gjorde livskvaliteten min mye bedre. Men er det ikke slik at man ryker lappen om man begynner å bruke bedrocan, eller kan man søke dispansasjon ifra fylkeslege for å beholde den? Jeg fikk jo kjøre bil på 100mg Oxycontin og 600mg Lyrica. Vil vel tro det er mulig? Hjalp også på ptsd. (les nerver, angst, depresjon, vektproblem osv) Det hjalp også alle andre medisiner å funke, jeg kan bruke 50mg quetiapin for å få sove istedenfor 200. Ville gjerne brukt hatt bedrocan på resept. Kan man få det på blå resept?
Jeg har prøvd i 1år å få bedrocan på blå resept men det virker umulig så vidt jeg vet er det kun 1i norge me klasehodepine som har det på blå resept jeg har dystrofia myotonica å får det ikke jeg må betale d selv 1gong i månden
Ut i fra den lista der så er du absolutt i sammarbeid med en oppegående og litt alternativ lege en god kandidat til å få cannabis på resept, jeg vil egentlig ikke anbefale noen å bruke cannabis fast pga fare for psykiske bivirkninger men det er mye bedre å gå fast på en flere ting på den lista der
Bedrocan kan KUN skrives ut av spesialist fastlege får kun igjennom medesinske typer som sativex lr cannabis me 1%thc bedrocan kan ikke sammenliknes me «gateweed»sia den ikke gjør deg særlig fjern du får
En meir cleaner high men medesinsk er den super den gir deg mindre smerter en ektsem matlyst å ett bedre humør