Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1978
Prøver å få *ny* IP adresse ifra UPC, men får den samme hver gang
Bruker

WINIPCFG, men hver gang tildeles jeg den samme IP`en?

ANYONE?

Free6
Jepp:
Napp ut nettverkskabelen, kobelmodemet eller whatever
Vent i 4 timer og et minutt sett det inn igjen og swosj.. så har du en ny ip du ikke klarer å huske
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
ta å kontakt upc.. dem hjelper sikkert med ny ip..
har og hørt at det hjelper å koble fra kabelmodemet en del timer..
så visst du skal ut på tur kan jo du teste..
Sist endret av zyrtec; 11. desember 2001 kl. 00:12.
Better than thou.
Eller bare en natt eller no, men er det ikke bare kjekt å ha samme ip'en heller tiden a?
Trådstarter
JOA, det er det UPC anbefaler meg (dra ut ledningen i MINST 30 min), men det gidder jeg ikke (går jo glipp av 30min jo)

Dessuten VEIT jeg at det går, for jeg har klart det før en gang........men hukommelsen er tydelig vis ikke helt på topp

JOA..kjekt med fast IP helt til du ved en feil greier å blocke IP adressen kl 21.00 om kvelden og er VELDIG keen på å prøve på nytt uten å måtte vente til du

A) Blir UNBANNET automatisk (etter en måneds tid eller noe)

B) Snakker med den som har bannet IP`en og får den til å unbanne deg

Men takker for hjelpen, hvis noen har noen andre lure forslag (gidder ikke vente 1 time i telefon kø heller) så bare kom med dem

Free6
Prøv med en ipconfig/release, og deretter ipconfig/renew i commando windu.
når han sier han bruker winipcfg, regner jeg med at han bruker win9x.
ipconfig er bare i w2k så langt jeg vet.
Better than thou.
Funker fint i Win98 though. Bare skriv winipcfg i run greia, så ta release all og renew all.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av Carlo
Funker fint i Win98 though. Bare skriv winipcfg i run greia, så ta release all og renew all.
Vis hele sitatet...
det der hjelper ikke, du får tildelt samma ip...
Jeg har en liten tro på at du ikke har 30-60 min fri fra pcen din hver dag
Eh.. fleste tilbydere logger jo mac addressa og gir deg samme ip. Har avidi og har hatt samme ip siden jeg kjøpte abb
Er ikke noe problem å skifte MAC adresse da...

Hvis du har linux er det bare å knote inn noen parametere til ifconfig. Windass vet jeg ikke, men det SKAL og BØR gå
Opprinnelig postet av Prazor
Er ikke noe problem å skifte MAC adresse da...

Hvis du har linux er det bare å knote inn noen parametere til ifconfig. Windass vet jeg ikke, men det SKAL og BØR gå
Vis hele sitatet...
Øøøøh... Forklar dette

MAC-adressen er jo hardkoda inn i nettverkskortet så dette er jo spoofing, men du kan jo gjøre "alt" med Linux

/me liker Red hat
Uhm... Ikke akkuratt hardkoda ;P Skal da være lett å endre på windass... søk litt på download.com
rekylvinyl.no
får å skifte mac og du har 3com kort kan du laste ned noe conf-prog fra 3com's egne sider, husker ikke helt hva det het. Men det er null pes.
Dette visste jeg ikke, takker
Mh Do as metrom sayd viss du har 3com kort. Viss ikke får du bare lete. Viss du har windass, så er du avhengig av hviklen type kort du har for å kunne få skiftet. (er noen det ikke går på i windass). Men i linux går det på alle, fordi de har en felles thingy til å gjøre det ifconfig

(lite informativt, menmen, tenkte jeg bare skulle få det med)
Hva med å knote vill-mann i nettverksinnstillingene, sette alle verdiene til det "motsatte" av upc-innstillingene, også reboote, sette tilbake til upc-innstillingene igjen og reboote.

It could work....
Mange nye kort har støtte for å bytte de siste sifferene i
MACen for det kan skje feilproduksjoner der de spytter
ut kort med samme MAC (morsomt)
Hvis jeg ikke husker feil kan du åpne nettverksinstillingene
og velge egenskaper for kortet, og med litt flaks kan
du skrive inn en ny mac. (lenge siden jeg har brukt windows
nå)

Tror ikke det er helt sant at `ifconfig´ kan forandre
MAC på alle kort, ikke hvis macen er hardcoda i rom-en.
...herregud..

kan man bare ikke gjøre det enkelt da?

BYTT NETTVERKSKORT MED EN KOMPIS DA VEL FFS!!

og *vips* så har man ny MAC
MAC addressa er skrevet inn i EEPROM på alle nettverkskort som er etter 1995(eller 96) Derfor kan de fleste nettverkskort bytte MAC addresse
Opprinnelig postet av Scoody
når han sier han bruker winipcfg, regner jeg med at han bruker win9x.
ipconfig er bare i w2k så langt jeg vet.
Vis hele sitatet...
IPconfig har vært med på alle Windows versjoner etter 3.11, men var rimelig buggete i begynnelsen...
Trådstarter
Problemet har nå løst seg (jeg ble unbannet), og takk til alle som har kommet med mer (eller mindre) nyttige forslag, selv om jeg tror TipeX var den eneste som kom med en løsning jeg ikke allerede har prøvd (og som jeg tror faktisk vil virke) :-D

Free6

Opprinnelig postet av DarkDog
Prøv med en ipconfig/release, og deretter ipconfig/renew i commando windu.
Vis hele sitatet...
WINIPCFG gjor akkurat det samme bare at du kan gjøre det i Windows og ikke trenger å skrive inn alt manuelt i DOS-vindu, men problemet er at jeg får den samme IP adressen hver gang

Opprinnelig postet av rl1
Jeg har en liten tro på at du ikke har 30-60 min fri fra pcen din hver dag
Vis hele sitatet...
Sitter ikke ved PC`en 24/7, men den står konstant og Uploader/Downloader

Opprinnelig postet av Xtrax
Hva med å knote vill-mann i nettverksinnstillingene, sette alle verdiene til det "motsatte" av upc-innstillingene, også reboote, sette tilbake til upc-innstillingene igjen og reboote.
It could work....
Vis hele sitatet...
Har allerede prøvd det, og det funker IKKE

Opprinnelig postet av TipeX
Eh.. fleste tilbydere logger jo mac addressa og gir deg samme ip. Har avidi og har hatt samme ip siden jeg kjøpte abb
Vis hele sitatet...
Tror nok at dette kan være tingen, så hvis problemet oppstår igjen så tror jeg nok at jeg skal gjøre et forsøk på dette
Trådstarter
Opprinnelig postet av DarkDog
Prøv med en ipconfig/release, og deretter ipconfig/renew i commando windu.
Vis hele sitatet...
hva med mitt forslag? bytte nettverkskort med en kompis ffs!
Better than thou.
Hva er poenget med det nå?