Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 853
hei kjære freaks

så det har seg sånn at jeg har en del problemer som i bunn å grunn stammer fra gambling, drikking og weed med noe sykiske lidelser (aldri utredet) som gjør at jeg ikke lenger føler jeg fungerer som jeg skal, jeg er i slutten av 20 åra og aldri hatt dame eller føler jeg takkler noe sosiale interaktiviteterXD egentlig bare trist hele greia, men sånn har det seg nå til.



bor hjemme og klarer ikke komme meg vekk på grunn av gambling(helt selvforskyldt, drit dumt hele greia men men)



nå har jeg forsøkt å ta tak i dette men er for tøft for meg alene(rett og slett ikke sterk nokk til å motysdtå fristelser) og går på smell etter smell, tror kanskje dette er en måte jeg skader meg selv på uten å ty til kniv eller no.

jeg har tenkt å skrive her uten å ha gjort det helt siden jeg leste om en som hadde svindla mor for en mill elernoe, sjuke greier men man gjør mye sjukt for å fjule avhengigheten......
det som gjør meg redd er at jeg har en trygg fast jobb som betaler bra og en familie jeg verdsetter høyt , men nå rakkner snart fasaden og det er tungt....... noen som har noen råd og eller innspill som kanskje ikke trenger å vøre spydige eller mobbete plz Takker på forhånd:sk ogstroll::sk ogstroll::berge nser:
En venninne av meg slet med spillegalskap. Hun slet med hovedsaklig etter inntak av kokain. Vi la noen konkrete planer sammen. Det hjelper veldig mye å ha noen å være helt ærlig med.

1. Melde fra om at du er spillegal til alle gamblingsider du har konto hos.
2. Fysisk fjerne kort og slett lagring av kortdata i nettleser for å ikke åpne kontoer andre steder når kontrollen er borte.
3. Betal ned eventuell gjeld etter hvor stor renten er på smålån/kredittkort.
4. Lag et prosjekt der du bruker minst mulig penger. Sett deg f.eks mål om å klare å spise mat for maks 500kr i uken. Ikke kjøp klær på 1 år. Gjør det om til en hobby å være grådig.
5. Hvis banken tilbyr det, legg inn automatisk overføring av en sum til sparekonto når du bruker kortet. Bruk disse pengene til å betale ned/spare hver måned.
6. Snakk med en venn eller andre som står deg nær. Lag konkrete løfter som vil føles som et svik om du bryter dem.
7. Ta kontakt med Spilleavhengighet norge (eller lignende)

Det er mange som er i din situasjon og jo tidligere problemet blir tatt tak i, jo bedre vil det bli. Spilleavhengighet med rus i bildet er veldig skummelt og tar mange liv hvert år. Uansett hvor ille det er, ta tak i det allerede i dag.

Hva ruser du deg på og hva gambler du på?
Sist endret av Hardreset; 19. desember 2023 kl. 23:18.
Trådstarter
7 1
tusen takk for svar hadde ikke forventet det spå fort

problemet mitt er det at jeg ikke vill gi slipp på problemene, som jeg føler bare fører med seg problemer. la meg utdype vorfor jeg har denne holdningen



jeg startet med å gamble veldig tidlig i livet og fikk ett veldig dårlig syn på dette tidlig i livet.
jeg er egentlig en med ett ganske så reflektert syn på ting men gambling og avhengighetstoffer ikke i det helle tatt...... er sånn yolo over egen tjente penger og har vert det siden jeg vant 25k når jeg var 18 år på slotts på bettson..... etter det så kom div jobber jeg takkla greit siden jeg ville tjene penger. etter vert så fikk jeg meg jobb jeg kunne få en utdannelse etter 5 år i bedriften(såkalt voksenopplæring)
når dette var påbegynt så var det en helg jeg hata livet og yoloa de siste 500 kr jeg hadde før lønn, jeg fikk disse til å bli ca 500 000kr i løpet av 30 min av ett dum,t spill på en crypto gambling side på nett(stake.com mines) dette tapte jeg en mnd senere pluss at jeg kjøpte masse ubrukelige ting og en haug av weed........ så komm muligheten tilbake at jeg kanskje kunne flytte hjemmefra men blowa den muligheten ganske hardt etter jeg fikk arvepenger........ disse gikk dunken ettersom jeg ville ha tilbake disse tapte 500 000.....

nå er jeg her at jeg drikker hvis jeg har en dårløig dag, og taper feks.. eller trenger drugs eller annen stimuli for å komme gjennom dagen.



heldigvis ikke startet med noe annet av drugs....

glemte litt å utdype det du egentlig surte om, beklager:
jeg gambler som regel på slotts hvis jeg har over 2500kr på spillside. og har jeg det så har jeg gjerne en 6er med pills som jeg nyter underveis, noen ganger er dette veldig dumt for jeg mister litt kontrollen..... men også weed også420
Sist endret av safari; 19. desember 2023 kl. 23:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du ikke vil gi slipp på problemene så lever du vel drømmen nå? Skjønner ikke hva du vil fram til.
Kanskje utredning for adhd er en ting? Du har jo impulskontrollen til en treåring.
Trådstarter
7 1
så kunne jo vært værre men dette har virkelig fått meg till å nå¨bunn....
jeg har som sagt en bra jobb og bra relasjoner
men frykter at disse vill gå bort hvis jeg er åpen om problemene mine, ikke vet jeg men redselen er der absolutt

greia er jo at jeg ikke vill gi slipp på problemene fordi disse skaper problemer jeg ikke vet hva blir til. At jeg havner på gata for alt jeg vet dette hadde vært litt drit.
Sist endret av safari; 19. desember 2023 kl. 23:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du opparbeidet deg gjeld?
Trådstarter
7 1
det har jeg også ja, ca 120 000 i kreditt og 500 000 i studie gjeld....
sjukt jeg vet, men sån er det nå. har sykolog jeg går til pluss en 12 trins gruppe jeg går til regelmessig.
men må helt erlig si at jeg nå har gått på ett par sprekker etter jeg begynte med dette.
hjelper meg og reflektere men føer jeg er så deep at jeg bare må sattse slik at jeg har en mulighet til å vinne såppas at jeg kommer meg igjen, jeg vet jo at det går. men ikke når eller hvor mye somm må till før jeg vinner et slikt beløp igjen....

å hele problemet er jo akkurat det. Jeg har en sterk tro på at dette kann jeg gjøre igjen.
vet også at dette er en svært dum tanke å ha
Sist endret av safari; 19. desember 2023 kl. 23:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av safari Vis innlegg
hei kjære freaks

så det har seg sånn at jeg har en del problemer som i bunn å grunn stammer fra gambling, drikking og weed med noe sykiske lidelser (aldri utredet) som gjør at jeg ikke lenger føler jeg fungerer som jeg skal, jeg er i slutten av 20 åra og aldri hatt dame eller føler jeg takkler noe sosiale interaktiviteterXD egentlig bare trist hele greia, men sånn har det seg nå til.



bor hjemme og klarer ikke komme meg vekk på grunn av gambling(helt selvforskyldt, drit dumt hele greia men men)



nå har jeg forsøkt å ta tak i dette men er for tøft for meg alene(rett og slett ikke sterk nokk til å motysdtå fristelser) og går på smell etter smell, tror kanskje dette er en måte jeg skader meg selv på uten å ty til kniv eller no.

jeg har tenkt å skrive her uten å ha gjort det helt siden jeg leste om en som hadde svindla mor for en mill elernoe, sjuke greier men man gjør mye sjukt for å fjule avhengigheten......
det som gjør meg redd er at jeg har en trygg fast jobb som betaler bra og en familie jeg verdsetter høyt , men nå rakkner snart fasaden og det er tungt....... noen som har noen råd og eller innspill som kanskje ikke trenger å vøre spydige eller mobbete plz Takker på forhånd:sk ogstroll::sk ogstroll::berge nser:
Vis hele sitatet...
Du klarer ikke dette selv med råd her inne. Det første steget blir å kontakte fastlegen og forklare problemene dine slik at du kan få videre hjelp. Personlig forstår jeg godt at du spiller og ikke ønsker å slutte. Hva annet har du i livet som gir deg glede og den spenningen? Selv om den som regel er midlertidig, så skjønner jeg godt du gambler. Du nevner også at du aldri har hatt en dame og sliter med sosiale situasjoner. Du trenger hjelp med mange forskjellige ting for å klare dette, og det første skrittet mot et bedre liv er å søke hjelp hos fastlegen. Du er fortsatt ung og har muligheten til å skape et fantastisk og meningsfullt liv hvis du tar tak i de utfordringene du sliter med nå. Jeg garanterer deg at det er mulig. Ikke utsett disse tingene!

Hvis du ønsker å snakke, kan du gjerne sende meg en privat melding, men da er det viktig at du også tar kontakt med fastlegen. Du vil takke meg senere.

Du kan også få slettet spillegjeld i visse tilfeller , her bør du booke time hos gatejuristen som er gratis. Dem har fått bankene til å slette gjeld som er fra spilling for flere jeg kjenner.
Sist endret av WierdoZ; 20. desember 2023 kl. 00:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 1
<dette var godt å høre, har kontaktet lege og fått diagnosen spilleavhengig eller hva nå enn diagnosen het.
Problemet er at jeg ikke tørr å være 100 prosent Ærlig til sykolog/ eller lege, på grunn av eventuelle problemer dette da vill føre med seg.
..... vet dette er problematisk siden jeg absolutt vil ha og vet jeg trenger hjelp, men fått det til å gåå i sånn 10 år nå så det erj o detXD trenger også disse pengene til ting å tang, så vil ikke riske jobben
Sitat av safari Vis innlegg
<dette var godt å høre, har kontaktet lege og fått diagnosen spilleavhengig eller hva nå enn diagnosen het.
Problemet er at jeg ikke tørr å være 100 prosent Ærlig til sykolog/ eller lege, på grunn av eventuelle problemer dette da vill føre med seg.
..... vet dette er problematisk siden jeg absolutt vil ha og vet jeg trenger hjelp, men fått det til å gåå i sånn 10 år nå så det erj o detXD trenger også disse pengene til ting å tang, så vil ikke riske jobben
Vis hele sitatet...
Så fastlegen satt diagnosen spilleavhengig men henviste deg ikke til blå kors eller noe for behandling? Du må være 100% ærlig om du virkelig ønsker hjelp få det bedre før det er 2late. Du sitter på oppskriften til et bedre liv nå, valget er ditt.
Du spør om råd men for meg virke det at du søker bekreftelse at du ikke har problemer, og du bare kan fortsette. Du nevner blant annet:
heldigvis ikke startet med noe annet av drugs....
Vis hele sitatet...
Du innrømmer du bruker alkohol og hasj, som gjør at du tar dumme valg. Det vil jeg si er klassifisert misbruk. Og alkohol er et "drug" som ødelegger familier, dreper og lager et stort samfunns problem. Hasj misbruk gjør folk bare dum og lat

Alle råd generelt som har kommet, snakker du bort. Så som nevnt her, hva vil du egentlig?
Sist endret av justastonedhuman; 20. desember 2023 kl. 00:37.
Trådstarter
7 1
tusen takk for tipps skal til psykologen på fredag, da er jeg litt mer klar over hva jeg må/eller burde ta opp
var ikke meningen og virke overlegen eller noe sånt, bare litt vanskligheter med og ordlegge meg korekt- KaiN.

mente ting som kanskje er litt mer ekstremt enn weed og pills liksom? eller er dette på lik linje som amf cola eller herro....
seff pills og gambling er aldri sunt, men prøvde bare å få litt innblikk om andre kanskje var litt der jeg er? og tranker rundt dette.
men takker masse for svar, og igjen sorry for masse skrivefeil