Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1598
Hei,

Jeg har en Miele oppvaskmaskin av denne typen :

https://www.komplettbedrift.no/product/925387

Den tok kvelden her om dagen,
dvs displayet er dødt og det er ikke noe liv i den lenger.

Har sjekket at det er strøm i kontakten, så det virker som om det har skjedd en kortslutning eller noe.

Finnes det sikringer i disse maskinene ? Kan det være så enkelt som at sikringen har gått?
Absolutt verdt et forsøk. Tviler på at du finner noen dokumentasjon på dette online, det enkleste er vel å finne frem skrutrekker å ta en titt.
Du finner dokumentasjon på www.miele.no
Sweet! Takk, da skal jeg gi det et forsøk !
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
det enkleste er vel å finne frem skrutrekker å ta en titt.
Vis hele sitatet...
Skrutrekker, husholdningsmaskiner og ingen peiling er hurtigmåten til å finne ut om man har brannforsikring.

Ifølge bruksanvisningen er det ingen (enkelt)utbyttbare sikringer inni maskinen. Er maskinen under 5 år, ta kontakt med Komplett. Er den over, ta kontakt med Miele, de vet om serviceteknikere som kan fikse.
Også har vel Miele 20 års garanti? Eller er det jeg som husker folk som skryter av at maskinene dems varer i 20 år?
Å skifte en sikring er som regel ikke forbundet med stor fare. Man må selvfølgelig vurdere egne evner litt her, men det gjelder jo alltid.

Keto: Tror nok det er det siste, noe som forøvrig ikke er uvanlig om de behandles pent og ikke brukes for mye.
Sist endret av Prof. Vrøvel; 30. november 2023 kl. 11:42.
Tja, ikke alle sikringer er lette å bytte. Jeg måtte gi opp å bytte sikring på en billig HD-opptager, da sikringene var loddet fast på undersiden av kretskortet.

Men du ser fort om det er mulig å åpne noe, og se om det er noe du kan gjøre. Meitemark kom vel med de beste rådene her.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Også har vel Miele 20 års garanti? Eller er det jeg som husker folk som skryter av at maskinene dems varer i 20 år?
Vis hele sitatet...
Nei, de er testet for 20 års bruk, fortsatt standard reklamasjon.
Det er 5 års garanti, og akkurat gått ut så klart.

Jeg tenkte åpne og se, siden det kanskje kan forenkle servicejobben, hvis det er helt åpenbart hva som har skjedd.

Miele skal ha 3000 bare for å feilsøke, så det blir fort dyrt uansett.

Takk for gode innspill!
Bor du i blokk? Kan sikringa være ute i oppgangen? Jeg er dum som et brød når det gjelder sånt så etter at strømmen hadde gått en gang så fikk jeg ikke ovnen igang igjen og trodde den hadde dævva.

Men jeg måtte bare flippe på sikringen igjen som var en egen. Visste ikke det jeg. Kanskke du er like dum?
Det er ganske vanlig å ha egen sikring på vaskemaskin, oppvaskmakin og komfyr, da de trekker mye strøm.

Det er også lurt å være kjent med sikringene og hvor de går i huset ditt. Gjør det enklere hvis det skjer noe. Og sef vite hor sikringsskaper er. (Pappas skap er i boden som har dør fra soverommet. Pussig plassering spør du meg. Min er i fellesgangen.)
Miele har egne elektrorepratører som kan ta slike jobber. Men antar det kan koste litt om det ikke foreligger noe garanti på produktet..
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Bor du i blokk? Kan sikringa være ute i oppgangen? Jeg er dum som et brød når det gjelder sånt så etter at strømmen hadde gått en gang så fikk jeg ikke ovnen igang igjen og trodde den hadde dævva.

Men jeg måtte bare flippe på sikringen igjen som var en egen. Visste ikke det jeg. Kanskke du er like dum?
Vis hele sitatet...

Trådstarter skrev bokstavelig talt i første post: "Har sjekket at det er strøm i kontakten,"
Sitat av Elijah Price Vis innlegg
Trådstarter skrev bokstavelig talt i første post: "Har sjekket at det er strøm i kontakten,"
Vis hele sitatet...
Og jeg gjorde det veldig klart at jeg er dum som et brød når det kommer til slikt…..så det så
Det var internt inne i maskinen jeg tenkte på ang sikring. Må nok. Are få Miele til å komme, så bestiller en service, tenker jeg
Sjekk hva en ny koster, den er jo tross alt 5 år som du sier. Blir fort noen tusen til servicemann...
5 år er jo knapt brukt. Bytter maskin hos foreldrene mine nå, den levde i 30 år. Forrige i 23 år...