Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1047
Noe er galt med disken min. Kjørt w2k en stund nå, i begynnelsen har det fungert bra. Helt til Norton Utilites traff maskina mi, tok en registry "fix" og den fant en del "feil" på COM+. Når jeg nå kopierer filer fra en disk til en annen, kun FRA en spesiel disk TIL en annen, da går det til helvete. CPU loaden flyger i taket på 100% totaly. Kopierer jeg fra den fungerende disken til den moste disken går loaden oppi 80-90% og musikk/musa hakker. Noen som har tips? Virker igrunn som det er feil på den ene disken. Kan jo være Norton Utilites som har gjort noe med den også, fordi det påstod at det var partisjon feil på den...
norton lager jo en backup av det den tok vekk, legg det inn igjen og prøv da
Better than thou.
En annen mulighet er at de ligger på samme sånn kabel.. Vet ikke om det har noe å si jeg men..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Carlo: Tenker du på om diskene ligger på Primary eller Secondary? Det skal uans ha fint lite med saken og gjøre. Data'ene må jo gjennom hk'et uansett. Eller?
Opprinnelig postet av Carlo
En annen mulighet er at de ligger på samme sånn kabel.. Vet ikke om det har noe å si jeg men..
Vis hele sitatet...

du har riktig at det har noe å si(men ikke i dette tilfellet), hvis man har mulighet setter man hardisk og cd på samme kabel, og hvis man har raid og ikke bruker dette bruker man alle fire ide portene, og bruker en hd/cd på hver port.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Ikke noe med kabling. Da ville jeg hatt problemet før norton utilities også da:/

Problemet må ligge med den ene disken min, Samsung SV3063H, som da ifølge diagnostic programmet til samsung ikke har noen problemer. Også flyttet om på partisjonene for at partisjon tabellen skulle bli skrevet på nytt. Aner virkelig ikke hva som er feil..
håper du ikke har "merged" to partisjoner fra to harddisker sammen? det går til helvete
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Ikke gjort det bevist iallefall. Gudene vet hva norton programmene gjør menmen...
Ta å sjekk om DMA står på på diskene dine, hvis den ikke står på må maskinen bruke CPU'en når den gjør ting på harddisken.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Det eneste jeg ikke hadde tenkt på Og den kjører PIO. Men skjønner ikke hvorfor i svarte DMA har skrudd seg av.

Vel, vet fortsatt ikke hvorfor DMA er skrudd av, men lastet ned noe Via mini IDE driver ting. Diskene tror de er SCSI men det funker
Sist endret av TipeX; 21. desember 2001 kl. 18:16.