Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1545
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jaha, jeg har lest meg blå på toll.no og finner ikke det jeg leter etter. Er det lov å impertere Arsen og Thallium? Er snakk om små mengder av hver, i metallisk form, ca 10 g. Er det forskjell på om det importeres fra Italia eller USA?

Hvis det er ulovlig, risikerer jeg å få onkel Blå på døra?
Vanlige folk får ikke eie slikt. Se på det, som at staten beskytter sine innbyggere mot seg selv. Noe som tydelig vis trengs en gang i blant...
Fant ikke noe jeg heller. Da har du to valg, du kan enten ringe ned å spørre (Hva jeg ville gjort. Du kan sikkert finne noen måter å ringe anonymt. Lånt telefon, telefonkiosk osv.) Eller du kan rett å slett bare ta sjansen, er det ikke ført opp noe sted er det lite sannsynlig at de vet hva det er, men de finner jo fort ut med ett kjapt søk og da kan jeg egentlig se for meg at det er noen sortkledde folk blir veldig nysgjerrige på hva du skal/skulle med det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jaha, jeg har lest meg blå på toll.no og finner ikke det jeg leter etter. Er det lov å impertere Arsen og Thallium? Er snakk om små mengder av hver, i metallisk form, ca 10 g. Er det forskjell på om det importeres fra Italia eller USA?

Hvis det er ulovlig, risikerer jeg å få onkel Blå på døra?
Vis hele sitatet...
Jeg må jo spørre... hva skal du med dette? Skal du drepe noen du eller? Isåfall så kan du drite i å bruke Arsen eller Thallium... Finnes så mye annet du kan forgifte folk med, som også ikke kan spores på en vanlig odubsjon...
for det thallium må du nok fylle ut og søke om godkjenning fra statens strålevern, første del ligger her https://www.dsa.no/dav/f38873f1bd.pdf
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
for det thallium må du nok fylle ut og søke om godkjenning fra statens strålevern, første del ligger her https://www.dsa.no/dav/f38873f1bd.pdf
Vis hele sitatet...
Kvifor i alle dager skal du søke strålevernet? Dei to naturlege isotopane er stabile. 204Tl førekjem ikkje i naturleg thallium. Resten har halveringstider som gjer at dei stortsett opptrer som datterprodukt av andre nukleider, og aldri vil forekomme i store kvanta.
Sist endret av vidarlo; 30. juli 2020 kl. 22:14.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Samler på metaller? Ikke drap? Haha lurer ikke meg

Og jeg "samler" på narkotika jeg da
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
for det thallium må du nok fylle ut og søke om godkjenning fra statens strålevern, første del ligger her https://www.dsa.no/dav/f38873f1bd.pdf
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke blandet Thallium og Thorium nå da?
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Samler på metaller? Ikke drap? Haha lurer ikke meg

Og jeg "samler" på narkotika jeg da
Vis hele sitatet...
Det er folk som har elementsamlinger. Og det å ha mest mulig komplett samling er ... stor stas. Flest av de "farlige" elementene i elementær form er også bra. Ikke sant.
Foreksempel, flusspalt kan en hver hvermannsen ha i sin samling. Men fluor i elementær form, den som har det i samlingen har gått grundig til verks.
Fluor reagerer sterkt med nesten allt mulig. Så det fins nesten ikke en beholder å ha det i. Attpåtil bør behølderen være gjennomsiktig, slik at elementet kan beundres.
Det kan sikkert være en interesant hobby.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har vel ikke blandet Thallium og Thorium nå da?
Vis hele sitatet...
Jo har det, gikk litt fort i svingene, tar til meg all "kritikk"til videre,