Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5921
Hei.

Tenkte å handle litt bitcoin. Hvor gjør jeg det nå i juni 2020?
Sitat av Ghostemane Vis innlegg
bitmynt.no
Vis hele sitatet...

Fresht 2020-design.
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Fresht 2020-design.
Vis hele sitatet...
Spiller det noen rolle? Du kan kjøpe gjennom Sturle, altså samme person, på localbitcoins som har et mye «freshere» design.
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Fresht 2020-design.
Vis hele sitatet...
Du hadde passet perfekt som kunde av Bitcoins Norway..
R.i.p 23.04.2021
Face 2 face eller Coinbase. Skal du prøve og kjøpe uten legitimasjon eller med?
Ville ikke brukt coinbase, de tar alt for høy rente. Nesten 4%
Binance. De tar mye mindre i renter.
Beklager å kuppe tråden litt men noen som vet om det går an å kjøpe bitcoin med kontanter?
Gjerne litt større beløp. 2 bitcoins feks.
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Spiller det noen rolle? Du kan kjøpe gjennom Sturle, altså samme person, på localbitcoins som har et mye «freshere» design.
Vis hele sitatet...
Nei, det spiller ikke allverdens rolle, men jeg kjenner ikke Sturle slik dere åpenbart gjør.

Det hadde vært mer tillitsvekkende med en begrunnelse for hvorfor jeg skal bruke han fremfor en av de etablerte sidene.
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Nei, det spiller ikke allverdens rolle, men jeg kjenner ikke Sturle slik dere åpenbart gjør.

Det hadde vært mer tillitsvekkende med en begrunnelse for hvorfor jeg skal bruke han fremfor en av de etablerte sidene.
Vis hele sitatet...
Du får søke han opp på google da vet du.
https://localbitcoins.com

Her har du både Sturle og en haug med andre trusted vendors av bitcoin.
Hvorfor du burde velge han? Fordi han har over 20.000 confirmed trades, de fleste andre ligger på under 1000.
Adri skjønnt meg på logikken om at bitcoin er et bra kjøp på 10k, men ikke på 4k. Prisen var 4k for bare noen måneder siden. Coinbase og binance er jo de største sidene, så funker greit der. Binance har vel muligheter for lavere fees og coinbase pro har lavere fees en vanlig coinbase. Ingen vet hvor prisen går, men min regel er å kjøpe lavt, selge høyt. Det er en mulighet for en pullback, siden prisen har pumpet så lenge nå, men hvem vet om prisen kommer til å dumpe når aksjemarkedet stuper igjen, som det vil.
Bitstamp er en fin side
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Nei, det spiller ikke allverdens rolle, men jeg kjenner ikke Sturle slik dere åpenbart gjør.

Det hadde vært mer tillitsvekkende med en begrunnelse for hvorfor jeg skal bruke han fremfor en av de etablerte sidene.
Vis hele sitatet...
Nå er Sturle "landets mest profilerte bitcoin-veksler" som hvert av de to siste årene vekslet bitcoin for 200 millioner kroner. I tillegg har han drevet på med dette siden 2012, så jeg vil tørre å påstå at Bitmynt er veletablert.

Han har også gått i retten for å kjempe for at nordmenn kan veksle kryptovaluta uten å bli kastet ut av 13 banker.

Sitat av Bitmynt pressemelding
Saka er viktig for heile det norske bitcoin-miljøet. Slik ho står no har retten i praksis sagt at bankar er forplikta til å seie opp alle konti som vert brukt til handel med bitcoin, både privat og til næring. Eg er sterkt usamd i premissa for dei dommane som er avsagt, og meiner dei baserer seg på ei misforståing av heile kvitvaskingslova. Spesielt § 10, som seier kva som skal skje dersom banken ikkje kan gjennomføre kundekontroll. Retten seier at den paragrafen skal brukast uavhengig av om kundekontroll kan gjennomførast, og opphevar i praksis både resten av kvitvaskingslova og finansavtalelova § 14.

https://bitmynt.no/pressemelding-2019-04-03.html
Vis hele sitatet...
Nå håper jeg virkelig at du ikke stoler blindt på alt du leser på diverse forum, og gjerne gjør litt research selv. Grunnen til at jeg anbefalte bitmynt er at man unngår å overføre NOK til en annen valuta, samt at det er ganske fair priser.
Sist endret av sudo; 2. juni 2020 kl. 19:14.
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Nå er Sturle "landets mest profilerte bitcoin-veksler" som hvert av de to siste årene vekslet bitcoin for 200 millioner kroner. I tillegg har han drevet på med dette siden 2012, så jeg vil tørre å påstå at Bitmynt er veletablert.

Han har også gått i retten for å kjempe for at nordmenn kan veksle kryptovaluta uten å bli kastet ut av 13 banker.



Nå håper jeg virkelig at du ikke stoler blindt på alt du leser på diverse forum, og gjerne gjør litt research selv. Grunnen til at jeg anbefalte bitmynt er at man unngår å overføre NOK til en annen valuta, samt at det er ganske fair priser.
Vis hele sitatet...
Fair enough. Takk for ordentlig svar.
One of the good guys
2rs1's Avatar
nbx.com - Norwegian Block Exchange tilbyr BTC/NOK ++.

Jeg har ikke brukt siden selv, men jeg synes det virker bra og seriøst. Siden er drevet av sønnen til Bjørn Kjos, med faren som styremedlem. Proff link
miraiex.com
Er en relativt ny norsk side, hvor du kan handle med norske kroner.
Ganske enkel og grei å bruke spør du meg. Men, usikker på hvordan feesa er i forhold til andre sider.
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
nbx.com - Norwegian Block Exchange tilbyr BTC/NOK ++.

Jeg har ikke brukt siden selv, men jeg synes det virker bra og seriøst. Siden er drevet av sønnen til Bjørn Kjos, med faren som styremedlem. Proff link
Vis hele sitatet...
Har brukt dem selv, fungerte supert.
Likviditetsproblemer foreløpig i ordreboken men regner med det blir å ta seg opp kraftig nå når dem har åpnet opp for flere land
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vêr om en side man ikke trenger å vere 18år på, evt en man ikke trenger ID?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bruker Miraiex selv, men det er bare mulig å kjøpe bitcoin, ethereum og Litecoin der (hvertfall enn så lenge). Itavisen sin tabell gir en grei oversikt, så får du ta en vurdering selv. Det er vel rundt 4-5 norske plasser som selger nå, inkludert Sturle hos Bitmynt.

Sitat av Mariusaga Vis innlegg
Noen som vêr om en side man ikke trenger å vere 18år på, evt en man ikke trenger ID?
Vis hele sitatet...
Nesten helt umulig å handle fra en kryptobørs med fiat penger uten å vise ID. Da må du nok heller bruke en shady børs i østen et sted.

Og det ville jeg holdt meg unna

Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Ville ikke brukt coinbase, de tar alt for høy rente. Nesten 4%
Binance. De tar mye mindre i renter.
Vis hele sitatet...
Rente? Det er vel gebyrer du snakker om..
Sist endret av Ferdigutdannet; 10. juli 2020 kl. 00:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mariusaga Vis innlegg
Noen som vêr om en side man ikke trenger å vere 18år på, evt en man ikke trenger ID?
Vis hele sitatet...
Hvis du har iPhone kan du kjøpe bitcoins på kryptolommeboken exodus. Der kan du kjøpe bitcoins for en verdi av mellom 50-250 dollar med applepay.
Går også å bruke f.eks. revolut og handle fra utlandet.
Bitcoin.com har grense på rett under 200 dollar uten at man må vise id. Hvis man gidder kan man lage flere brukere men da må man ha forskjellig kort/betalingsmåter og man må bruke Tor eller VPN så man har en annen ip (tror det går på ip, usikker på om det er nok å bruke inkognito / slette nettleserdata)

Edit. Man må av og til sende inn bilde av betalingskortet. Det går eventuelt med engangs kort som paygoo
Sist endret av Bluesky_; 10. juli 2020 kl. 14:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.